دوربین مداربسته یک سوپرمارکت کلید حل معمایی جنایی در پایتخت شد و با تصاویر ثبت شده در آن کارآگاهان توانستند در کمتر از ۱۲ ساعت عامل یک فقره قتل را به دام اندازند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ کشف جسد مردی ۵۵ ساله ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح امروز معمای یک قتل را پیش روی بازپرس قتل تهران قرار داد.
با اعلام گزارش کشف جسد به ماموران کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر به بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران حل این معما به کارآگاهان دایره ۱۰ پلیس آگاهی تهران سپرده شد.
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره چگونگی عملیات پلیس در شناسایی عامل این جنایتتوضیح داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد مردی ۵۵ ساله به نام عبدالرضا در خیابان سپیده جنوبی در جنوب تهران و در فاصله اندکی با خانه‌اش به قتل رسیده است. جسد عبدالرضا در حالی کشف شد که تنها ۳ متر با خودروی آر.دی او فاصله داشت.

براساس این گزارش مرد جوانی که شاهد این جنایت بود به ماموران گفت: دیدم که مردی نسبتا جوان با چاقو مقتول را از ناحیه گردن مورد هدف قرار داد و گریخت. صبح بود که قصد رفتن به سرکارم را داشتم. مرد همسایه پس از اینکه در پارکینگ را باز کرد سوار ماشین و آن را از پارکینگ خارج کرد و دوباره پیاده شد تا در پارکینگ را ببندد که یکدفعه ضارب حمله کرد و چاقو را در گردن مقتول فرو کرد و سریعا از محل دور شد. 

او گفت: عبدالرضا در حالی که خون از گردنش فواره میزد بعد از طی کردن دو سه متر به سمت برادرش، روی زمین افتاد.
ماموران بررسی صحنه جرم با بررسی خون داخل خودرو و نمونه‌برداری از جسد مشخص کردند که مقتول زمانی که داخل خودرو بوده مورد اصابت جسم نوک‌تیز به گردنش قرار گرفته است.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با شناسایی محل سکونت مقتول اطلاع پیدا کردند که محل جنایت تا محل سکونت مقتول تنها چند ده متر فاصله داشته و طبق اظهارات اعضای خانواده مقتول ، او تنها ساعت ۸ صبح برای رفتن به سر کار از خانه خارج شده است.

همسر مقتول نیز به کارآگاهان گفت: شوهرم مرد آرامی بود و هیچ کس ممکن نیست بخواهد او را به قتل برساند.
خانواده عبدالرضا زمانی از ماجرا با خبر شده بودند که همسایه‌ها جسد او را دیده و به آن‌ها اطلاع داده بودند.
کارآگاهان با بررسی‌های محلی متوجه دوربین مداربسته یک سوپرمارکت شده و توانستند در بازبینی تصاویر ثبت شده از این دوربین عکسی از ضارب تهیه کنند.
سپس خانواده عبدالرضا با دیدن عکس ضارب موفق به شناسایی او شدند. ضارب کسی نبود جز برادر مقتول.
محمد که ۴۰ سال دارد از سالها قبل به دلیل مصرف مواد مخدر با برادرش میانه‌ای نداشت و این موضوع سبب اختلافاتی بین دو برادر شده بود.
پس از دستگیری محمد در خاوران و در حالی که داشت مواد مصرف مي‌کرد تحقیقات در این پرونده به پایان خود نزدیک شد.
او به کارآگاهان گفت: "پس از سوار شدن برادرم به ماشین و پیش از آنکه خودرو‌اش را روشن کند به او نزدیک شدم. برادرم شیشه را پایین کشید و من هم همان زمان با چاقو به گردنش ضربه‌ای زدم و فرارکردم.

متهم در تحقیقات اولیه و در خصوص انگیزه جنایت ، علت مشخصی را بیان نکرد و صرفا عنوان داشت که اختلاف ما از حدود 20 سال پیش آغاز شد و نهایتا به اینجا ختم شد که تصمیم به قتل برادرم گرفتم .

قرار است محمد فردا به دادسرای جنایی منتقل شود تا در حضور بازپرس پرونده به تشریح ماجرا پرداخته و به سئوالات او پاسخ دهد. 

۴۷۲۳۳

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =