گردشگری عامل استقرار صلح و امنیت جهانی است

دبیرکل مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD صنعت توریسم را عامل استقرار صلح و امنیت جهانی دانست و افزود: امروز گردشگری بزرگترین حرکت صلح آمیز مردمی است که در مرزهای فرهنگی ملل جهان صورت گرفته و مرزهای جغرافای را درنوردیده است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، "باندیت لیمچون" پیش از ظهر سه شنبه در آیین گشایش نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا در هتل کایا تبریز افزود: جدای از تاثیر اقتصادی، صنعت گردشگری راهی برای تفاهم و صلح در بین ملت های جهان است.

به گفته وی، سفر به نقاط مختلف دنیا می تواند نقطه نظرها را عوض کرده و با ارائه نگرشی جدید به کشورهای مختلف، روابط بین المللی را مورد توجه قرار دهد.

لیمچون در ادامه سخنان خود به دستاوردهای اقتصادی صنعت گردشگری در جهان اشاره کرد و گفت: این صنعت به تنهایی عامل محرک و رشد اقتصادی جهان بوده است.

وی ادامه داد: برابر آمار شورای جهانی مسافرت در سال  2014 حدود 9 درصد تولید ناخالص دنیا به ارزش 6 تریلیون دلار به این صنعت اختصاص یافته و 328 میلیون شغل ایجاد کرده است.

دبیرکل مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD با اشاره به اینکه گردشگری به عنوان بزرگترین صنعت خدماتی دنیا به مردم امکان داده به مناطقی سفر کنند که تا قبل ممکن نبود گفت: افزایش میزان اشتغال، درآمدزایی رشد سرمایه گذرای و توسعه پایدار از دستاوردهای مهم صنعت گردشگری در جوامع مختلف است.

"باندیت لیمچون" در عین حال هشدار داد: گرچه تاثیر گردشگری در پیشرفت اقتصادی جهان زیاد است اما گردشگری پایدار چالش اساسی دنیای امروز محسوب می شود.

وی گفت: رشد گردشگری بصورت برنامه ریزی نشده می تواند به تخریب محیط زیست منجر گردد.

این مقام ارشد مجمع گفتگوی همکاری آسیا تصریح کرد: محیط زیست خونی است که در دهکده گردشگری در جریان است و باید حفظ گردد.

"باندیت لیمچون" با اشاره به تاسیس مجمع گفتگوی همکاری آسیا از سال 2003 گفت: این سازمان با 34 کشور عضو از آسیا می تواند دارای مزیت های بسیاری باشد که توسعه روابط گردشگری یکی از مهترین آنها محسوب می شود.

وی تبریز را شهری زیبا، تاریخی و دیدنی خواند و افزود: آسیا دارای تنوع قومیتی و فرهنگی بسیاری است که هریک می تواند بعنوان مزیت بالقوه در اعتلای صلح و آرامش در این قاره مفید واقع گردند.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =