تمام کارفرمایانی که کارگر در اختیار و یا استخدام دارند مکلف هستند طبق قانون تامین اجتماعی نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه اقدام کنند .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است: من در یک شرکت خصوصی کار می کنم و کارم کنترل دستگاه ها بصورت دانه ای است . به ازای هر دانه ١٠٠٠ تومان دریافت می کنم که آخر ماه حدود ٥٠٠ هزار تومان می گیرم . قرارداد داریم ، برای ضمانت کار از من سفته گرفته اند ولی بیمه ندارم و طبق قانون کار مرا بیمه و حقوق نمی دهند امثال من بخاطر نحوه کارمان ایا از مزایای بیمه بیکاری بهره مند میشویم و تکلیف ما چه می شود که بیمه نشده ایم از طرف شرکت خصوصی و بیمه نداریم و طبق قانون کارحقوق نمی دهند لطفاراهنمایی کنید.

در این زمینه روابط عمومی سازمان تامین  اجتماعی پاسخ داد: کارفرمایانی که کارگر در اختیار و یا استخدام دارند مکلف هستند طبق قانون تامین اجتماعی نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه اقدام کنند .

در صورت عدم ارسال لیست و پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما می توانید مراتب را جهت انجام بازرسی به شعبه محدوده محل خدمت اعلام کنید . در هر حال بهره مندی از مزایای بیمه بیکاری منوط به پرداخت حق بیمه بیکاری توسط کارفرما و احراز سایر شرایط قانونی است. ضمن اینکه رسیدگی به موارد عدم رعایت مقررات قانون کار از ناحیه کارفرما، بعهده ادارات کار است.

 

46232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =