نظر کاربران خبرآنلاین درباره عملکرد بیژن زنگنه: او ظریف اقتصاد ایران است

کاربران خبرآنلاین معتقدند «امثال بابک زنجانی زنگنه رو دوست ندارند، اما نفت سرمایه ملی است و متعلق به ایران و همه ایرانی‌هاست. پس دست مریزاد به شیخ الوزرا که دست امثال بابک {زنجانی }را از نفت جدا کرد.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربران خبرآنلاین با شرکت در نظرخواهی درخصوص عملکرد وزیر نفت، وی را ظریف اقتصاد ایران دانستند.

یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، نوشته است: «برای اینکه درباره عملکرد زنگنه نظر بدیم، باید ببینیم کسایی که به جای او در این پست آمدند، چه‌کار کردند: یکی سر خود جلوی سوآپ نفت را گرفت، یکی رفت اوپک از روی کاغذ انگلیسی خواند، در زمان یکی هم کسانی استخدام شدند که خودشان می‌گویند چیزی از نفت نمی‌دانیم.»

یکی دیگر از کاربران عنوان کرده است: «واقعیت این است که ایشان چون حقوق و مزایای بی‌حساب کتاب به پرسنل نمی‌دهد، در نظر بعضی از کارکنان نفت، وزیری ضعیف تلقی می‌شود، ولی اتفاقا در دیدگاه ملی این کار جای تقدیر دارد. کارکنان پرتوقع در همه سازمان‌ها هم باید بدانند زمانی باید انتظار افزایش حقوق آن‌چنانی داشته باشند که کل جامعه برخوردار از حقوق بیشتری باشند و یا کاری مازاد بر وظایف خود انجام دهند.»

«علی» هم نوشته است: «مقتدرترین وزیر کابینه است؛ کاش وزیر فرهنگ‌مان هم این اقتدار را داشت.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین هم نام خود را عنوان نکرده، متذکر شده است: «بدنه کارشناسی نفت در دولت گذشته به شدت تضعیف شده و آقای زنگنه در این جهت صرفا جلوی استخدام جدید را گرفته‌اند که با توجه به تورم نیروی انسانی در ستاد شرکت‌ها، اقدام اصلاحی به عمل نیامده و برخی مدیران ضعیف همچنان حضور دارند. برنامه‌ریزی نیروی انسای بسیار ضعیف است، ولی در زمینه پروژه‌های نفتی بهتر از ایشان در این مملکت حضور ندارد. بهتر است ایشان در این مدت فرد شایسته‌ای را جهت وزارت تربیت کنند.»

کاربر دیگری تصریح کرده است: «محقق شدن صد درصدی بودجه 95 از محل فروش نفت تا الان، یعنی کار خود را خوب انجام داده و این‌ها یک گوشه‌ای از فواید برجام برای کشور است. حیف است که برخی رسانه‌ها فقط دارند به طبل باب میل دلواپسان می‌کوبند.»

فرد دیگری تاکید کرده است: «زنگنه از کلیدی‌ترین وزرای کابینه است و با عملکرد فوق‌العاده درخشان.»

«بهنام مهربان گهرویی» هم نوشته است: «واقعا مرد کاربلد و توانایی است؛ از مدیرانی در این سطح کم داریم و باید قدرشان را بدانیم.»

عرشیا در ادامه عنوان کرده است: «شاید تا قبل از این زنگنه را زیاد قبول نداشتم، چون در هر صورتی یک کاری برای او در دولت‌ها درست می‌شود. ولی امروز روز که می‌بینم بدرقم، کارها و اقداماتش روی اعصاب دلواپسان و جناح تمامیت‌خواه است، کم‌کم داره ازش خوشم میاد. خدا قوت.»

«علی حقیقت‌گو» متذکر شده است: «ما در مملکت 85 میلیونی زندگی می‌کنیم که قحط‌الرجال در آن بی‌داد می‌کند و اگر زنگنه خدای ناکرده فوت کند، دیگر هیچ‌کس را نداریم که وزیر نفت خوبی باشد. یعنی بعد از گذشت 38 سال نتوانستیم فرد دیگری را بتراشیم تا مناسب وزارت نفت باشد. نمی‌دانم که از این بابت خوشحال باشم یا ناراحت. قضاوت با شماست.»

سینا نوشته است: «ایشان خدمت بزرگی به ایران کردند.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین هم که نام خود را عنوان نکرده، تصریح کرده است: «همین که در مدت کوتاهی توانسته پس از برجام فروش نفت را یک میلیون بشکه افزایش دهد، نشان از توانایی و هوش و فراست ایشان دارد.»

کاربر دیگری تاکید کرده است: «پس گرفتن بازاری که توسط عربستان و عراق به زور گرفته شده بود، واقعا کار سختی بود و این کار نشان‌دهنده دیپلماسی، هوشمندی و روابط قوی آقای زنگنه است.»

فرد دیگری متذکر شده است: «زنگنه بعد از این تحریم‌های نفتی سختی که علیه ما شده بود، واقعا خوب توانست بازی را برگرداند و تولید نفت کشور را افزایش دهد.»

«رها» تاکید کرده است: «ایشان یکی از نعمت‌های خداوند است. قدرش را بدانیم.»

یکی از کاربران خبرآنلاین هم که نام خود را عنوان نکرده، نوشته است: «کابینه سه وزیر بانمره‌ای بالا دارد: وزیر خارجه، وزیر نفت و وزیر اطلاعات. این وزیر به سهم خود از فضای پسابرجام بهترین استفاده را برد. شخصی که فرموده فروش نفت زرنگی می‌خواهد. بله، میخواهد. وقتی کل کشورهای غاصب چه دوست چه دشمن سهم ما را در بازار گرفتند. هر وقت این‌قدر نبوغ داشتیم که هواپیما بسازیم سقوط نکنه، ماشین صدسال پیش رو مونتاژ نکنیم و در صنعت نساجی، لوازم خانگی و... در دنیا حرفی برای زدن داشته باشیم، فروش یا عدم فروش نفت مهم نیست.»

فرد دیگری هم تصریح کرده است: «وزیر خوبی است، ولی نمی‌ذارن کار کنه. در اخبار می‌گفت الان 11 ماهه اجازه نمی‌دهند یک قرارداد درباره میادین مشترک امضا کنیم. این‌طوری تمام ذخایر نفت ایران را اعراب غارت می‌کنند.»

«امیر سپهر» یادآور شده است: «فعلا نتایج عملکرد مهندس زنگنه شاید محسوس نباشه، چون از زمان شروع به کار فقط مشغول پاک‌سازی خراب‌کاری‌های دولت قبل بوده و هست. همین که جلوی ریخت و پاش و هدررفت سرمایه ملی رو گرفته، خودش خیلیه. انشالله نتیجه و ثمرات مدیریت ایشون رو در آینده نزدیک خواهیم دید.»

کاربر دیگری متذکر شده است: «زنگنه یکی از بهترین مدیران جمهوری اسلامی است. واقعا باید به ایشان مدال لیاقت و شجاعت داد.»

«حمید» یادآور شده است: «جوری تولید نفت رو بالا برد که تمام کشور های عربی رو اچمز کرد. به نظرم نمره بالایی می‌گیره.»

اما در این میان، منتقدانی نیز نسبت به عملکرد زنگنه دیده می‌شد. «محمد» نوشته است: «يك مقدار تبليغات مثبت در مورد ايشان زياد است و با مبالغه گفته مي‌شود. مشكل وزارت نفت اين است كه جانشين‌پروري درست در آن انجام نمي‌شود؛ وگرنه نبايد سياست ايران در خصوص نفت وايسته به شخص خاصي باشد. در خصوص اپك و نيز افزايش توليد نفت اقدامات ايشان و كادرشان قابل تقدير است، ولي در خصوص سياست‌هاي انجام گرفته در مورد نيروي انساني و پرسنلي نمره بسيار پاييني دارند، چون همان وزرايي كه مورد نقد ايشان هستند، عملكرد بهتري در مجموعه خود داشته‌اند.»

کاربر دیگری هم که نام خود را عنوان نکرده، تصریح کرده است: «آقای زنگنه در بخش تامین بودجه گازرسانی‌ها بسیار ضعیف بودن و تمامی پروژه‌ها به کندی در حال پیشرفت است. آدم‌هایی هم که در این بخش‌ها به کار گمارده شده‌اند، از طرف معاونان ایشان در بخش گاز متاسفانه بسیار ضعیف هستند.»

22535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    7 2
    ای کاش حقوق های آنچنانی که مردم فکر میکنن واقعیت داشت... آش نخورده و دهن سوخته... شغل سخت، محیط آلوده و پر خطر، استرس کاری زیاد شرایط ماست خیلی دوست داشتم امکان جابجابی بین کارمندان ارگان های دولتی و کارمندان نفت وجود داشت تا همه می فهمیدن کارکنان دوست دارن کجا کار کنن