۰ نفر
۱۱ آذر ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۵

پس از رفتن کتابچی، بخارایی، افشار و چند مدیر دیگر از مجموعه وزارت راه خبرهایی به گوش می‌رسد که بازهم تغییرات در بدنه وزارت راه و ترابری توسط وزیر این وزارت این وزارتخانه ادامه دارد.

گروه اقتصادی: " یکی پس از دیگری معاونان و مدیران ارشد وزارت راه وترابری از کار برکنار می‌شوند. " این شاید کلیشه ای ترین جمله ای باشد که می توان این روز ها در رابطه با وزارت راه و ترابری عنوان کرد چرا که پس از رفتن کتابچی، بخارایی، افشار و چند مدیر دیگر از مجموعه وزارت راه خبرهایی به گوش می‌رسد که بازهم تغییرات در بدنه وزارت راه ادامه دارد.

پیش از تصدی گری حمید بهبهانی به عنوان وزیر راه گفته می‌شد مقاوت در برابر ایجاد تغییرات در بدنه وزارت راه وترابری یکی از علت های اصلی برکناری محمد رحمتی وزیر سابق راه است. در نهایت رحمتی به دلیل  مقاومت دربرابر این تغییرات کنار گذاشته شد و حمید بهبانی استاد سال های نه چندان دور احمدی نژاد صندلی وزارت راه را به خود اختصاص داد. با آمدن بهبهانی و برکنار کردن مدیرکل روابط عمومی وزارتخانه در همان روزهای نخست فعالیتش در وزارتخانه گمانه زنی هایی صورت گرفت مبنی بر اینکه بهبهانی برای این جابه جایی‌ها جایگزین رحمتی شده است.

با اینکه پیش از این بهبهانی اعلام کرده بود تغییر صادق افشار آخرین جابه جایی در مدیرانش خواهد بود اما خبر استعفای ناگهانی حسن زیاری معاون وزیر راه وترابری و مدیرعامل راه آهن که در برخی محافل خبری پخش شد وسریعا از سوی مدیرکل روابط عمومی راه آهن تکذیب شد از  احتمال برکناری زیاری خبر می دهد. بنا بر این می توان پیش بینی کرد که به زودی زیاری نیز به جمع معاونان برکنار شده وزارت راه و ترابری بپیوندد.

 حسن زیاری یکی از معاونان تحمیلی به رحمتی بود و از شورای شهر به وزارت راه آمده بود. وی ارتباط خوبی با محمود احمدی نژاد رییس جمهور دارد و پیش از معرفی بهبهانی به عنوان وزیر راه یکی از گزینه ها ی جدی برای تصدی گری وزارت راه وترابری بود اما در نهایت بهبهانی برنده میدان شد. برخی منابع مطلع عنوان کرده‌اند این مساله سبب شده هر دو طرف در کار با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند. به طوری که مدیرعامل راه آهن معتقد است باید بخشی از بودجه ساخت به راه آهن داده شود تا علاوه بر بهره برداری و نگهداری در زمینه ساخت نیز وارد شود و در جاهایی که شرکت ساخت و توسعه زیربناها تمایل به سرمایه گذاری ندارد و خط راه آهن باید کشیده شود وارد عمل شود اما بهبهانی اعتقادی به این مساله ندارد.

 گفته می‌شود زیاری به تازگی در جلسه ای حضوری به رییس جمهوری گفته است زمینه کار برای او فراهم نیست و  ایده های او با مخالفت های بسیاری مواجه بوده و بنا بر این اگر نمی‌خواهند به او اجازه کار دهند ،  با وزارت راه ادامه همکاری ندهد.  بنا بر این می توان گفت که شاید مساله ای که سبب استعفای زیاری شده از این جا نشات گرفته باشد. اما هنوز صحت وسقم اینکه استعفایی وجود داشته باشد معلوم نیست. برخی تایید می‌کنند وبرخی تکذیب.

از سوی دیگر اختلافات بهبهانی وزیاری در همین جا باقی نمی ماند. چندی پیش نشست لکوموتیورانان با حضور وزیر راه و ترابری برگزار شد . ظاهرا پیش از آغاز جلسه عده‌ای از لکوموتیورانان که به آنها اجازه حضور در جلسه داده نشده بود به سراغ اطرفیان وزیر راه رفته بودند و مشکلاتشان را درمیان گذاشته بودند. گفته بودند مسوولان راه آهن به آنها اجازه شرکت در این جلسه را نمی‌دهند. گویا در آن جلسه عده محدودی لکوموتیوران حضور داشتند و بقیه حاضرین از اعضای شرکت راه آهن بودند. وزیر راه که از این موضوع مطلع شده بود در هنگام صرف شام اعلام می‌کند  لکوموتیورانانی که در جلسه حضور دارند  دستهایشان  را بالا بگیرند و مشخص شد تنها پنج تا هفت نفر در آن جلسه لکوموتیوران بودند و مابقی صندلی های دیگران را در نشست اشغال کرده اند. بهبهانی در همان لحظه به این موضوع واکنش نشان داد و زیاری و جعفری مدیرعامل رجا را مورد سرزنش قرار داده است.

این حرف وحدیثها در حالی است که هنوز مشخص نیست بهبهانی در مقابله با زیاری چه خواهد کرد همچنین  زیاری خود نیز خبر استعفایش را تکذیب می ند.

اما گرینه دوم برکناری علی طاهری مطلق معاون وزیرراه و مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی است. شنیدها حاکی است طاهری به خشم استاد دچار شده است. طاهری که چندی پیش در مقابل تغییر معاون امور دریایی خود مقاومت کرد و تمایل نداشت ایزدیان را جایگزین نجفی کند اما  در نهایت در مقابل خواسته ما فوق خود سر تعظیم فرود آورد و به انتخاب بهبهانی تن داد. همین اتفاق این سر آغاز  اختلاف بهبهانی با طاهری را به خود اختصاص داد.  توجه نکردن به ایزدیان در سازمان بنادر و به اصطلاح بازی نگرفتن ایزدیان توسط طاهری سبب شده بهبهانی به شدت از طاهری دلگیر شود و زمزمه‌های جابه جایی طاهری نیز شنیده می‌شود.

سعید حسامی مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) نیز گفته می‌شود از تغییرات آتی وزیر راه خواهد بود و ظاهرا پس از انجام سفرهای حج وضعیت حسامی نیز مشخص خواهد شد.

در این روزها باید منتظر اتفاقات بسیاری در وزارت راه وترابری بود. بهبهانی با این یاران و شاگردانی که او را یاری نمی‌کنند چه خواهد کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =