نماینده مردم اصفهان در مجلس نسبت به حواشی برگزاری همایش ایران کانکت ۲۰۱۶ در تهران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در جلسه علنی امروز مجلس علاوه بر موافقت نمایندگان  با دریافت وام 5 میلیارد دلاری دولت از روسیه (اینجا) اتفاقات دیگری نیز افتاد که از آنها میتوان به نگرانی احمد سالک به برگزاری همایش ایران کانکت 2016 اشاره کرد.

احمد سالک کاشانی در پایان جلسه علنی امروز مجلس و با ارائه اخطار قانون اساسی با استناد به اصول دوم و ۱۵۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی اظهارداشت: این روزها همایشی با عنوان ایران کانکت ۲۰۱۶ در تهران در حال برگزاری است و یکی از سخنران های آن نیز کاردار سفارت انگلستان بوده است.

وی با بیان اینکه موضوعات نگران کننده ای در این همایش در جریان است، ادامه داد: از جمله این موضوعات این است که چگونه وارد بازار ایران شویم و چگونه نظام تحریم های باقی مانده را حفظ کنیم!

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: کارهای زیرپوستی در این مملکت در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: افسر عملیاتی انگلیس در ۳ استان کرمانشاه، کرمان و همدان جاسوسی کرده و از اماکن فیلم برداری کرده است. گویا عملیات نفوذ به صورت آرام در حال انجام است.

پس از اخطار این نماینده، علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که اداره بخش پایانی جلسه را بر عهده داشت، اعلام کرد: مجلس در این رابطه از مسئولان مربوطه توضیح خواهد خواست.

حسن‌پور: مجلس امروز با اصلاحیه بودجه، عیدی بزرگی را به دولت هدیه داد

همچنین شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان نیز در تذکری ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: امروز در آستانه هفته دولت، مجلس عیدی بزرگی را به دولت هدیه داد و اصلاحیه‌ای که ده‌ها مشکل داشت به خاطر حل مشکل مردم به خصوص جوانان بیکار تصویب کرد تا هیچ بهانه‌ای برای حل مشکلات مردم وجود نداشته باشد.

نماینده سیرجان در مجلس تاکید کرد: انتظار داریم دولتمردان واقعیت‌ها را بپذیرند و قدر هماهنگی و انسجام بین مجلس،‌ دولت و قوه قضائیه را در راستای فرامین رهبری در عمل بدانند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین با کنایه به برخی از وزرا گفت: با مردم اینگونه برخورد نکنید،‌مردم ولی نعمت شما هستند، مردم سرمایه اصلی انقلاب و نظام هستند.

هیات رییسه اسامی نمایندگان در فرم‌ها را تایپی درج کند

علیرضا رحیمی نیز در تذکری با استناد به مواد 209 و 25 آیین‌نامه مجلس اظهار کرد: سوالی را آقای قاضی‌پور از وزیر بهداشت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرده بود که به اشتباه اسم بنده ذیل سوال ذکر شده بود در حالی که بنده اصلا سوال کننده نبودم.

وی افزود: از هیات رییسه خواهش می‌کنم که در فرم‌ها به صورت تایپی اسامی نمایندگان را درج کند که این اشتباه پیش نیاید البته با صحبتی که داشتیم گویا اسم علیرضا محجوب قید شده بود.

علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: حتما اشتباه شده بود.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =