نامه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خانه ملت قرائت شد.

به گزارش خبرآنلاین اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس نامه سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد.

در نامه وزیر دفاع که روز گذشته در رسانه ها منتشر شد، آمده است: پیرو تذکر و اظهارنظر جنابعالی در جلسه دوم شهریورماه مجلس شورای اسلامی در رابطه با انعکاس نظر اینجانب در مورد کمک به اقدام مشترک ایران - روسیه برای پشتیبانی از جبهه مقاومت در سوریه جهت مقابله با جریانات تروریستی - تکفیری که به نیابت از مثلث آمریکا، عربستان و صهیونیست ها منطقه را ناامن و بی ثبات کرده و دامنه و گستره اقدامات آن ها امنیت جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی در این نامه افزود: شان و جایگاه مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی، مواضع و دیدگاه های حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب برای ملت ما شناخته شده و در تاریخ حیات جمهوری اسلامی ایران به عینیت رسیده است.

وزیر دفاع در ادامه این نامه یادآور شد: نمایندگان مجلس، وفق قانون اساسی می توانند از مسایل کشور مطلع شده و در جریان امور قرار گیرند و بحمدالله در دوره مسئولیت اینجانب تعامل و همکاری همه جانبه با مجلس و نمایندگان در بالاترین سطح قرار دارد.

وی در پایان تاکید کرد: ضمن ابراز تاسف از سوءتفاهم ایجاد شده تصریح می گردد آنچه من گفتم به هیچ عنوان تضعیف شان و جایگاه مجلس و یا نمایندگان نبوده و بلکه منظور این بود که اتخاذ چنین تصمیمی نیاز به تصویب مجلس ندارد.

علی لاریجانی رییس مجلس نیز پس از قرائت نامه خطاب به وزیر دفاع ضمن تشکر از وی؛ گفت: از اینکه جناب آقای وزیر دفاع با سرعت موضوع را بررسی و اظهار نظر کردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: انتظار از ایشان هم همین بود که با توجه به سوابق انقلابی این سوء تفاهم را رفع می‌کردند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =