انتقاد صریح روحانی: هیچ وزیری دربرابر فشار نباید کوتاه بیاید

رییس‌جمهور گفت: هرکسی که صبح بیدار می‌شود و یک تریبون پیدا می‌کند نمی‌تواند قانون گذاری کند، و وزیر نباید نیز تبعیت کند چرا که وزیر باید تابع قانون باشد.

به گزارش خبرآنلاین حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم دیدار با جامعه پزشکی کشور که صبح امروز به مناسبت روز پزشک و هفته دولت در مرکز همایشهای بین المللی ابوریحان برگزار شد،  با بیان اینکه بی قانونی خوب نیست و بی قانونی به نام دین و دلسوزی بدتر است گفت: افتخار ما این است که کشورمان کشور قانون است و امام (ره) بارها بر اینکه حکومت اسلام و جمهوری اسلامی حکومت قانون است تاکید کردند چرا که اگر قانون زیر پا رود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

اهم سخنان وی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

*{ با اشاره به حاشیه هایی ایجاد شده در مورد برگزاری کنسرت ها در کشور} یک جا به پزشک و یک جا به هنرمند بی احترامی می شود، یک جا که کنسرتی می خواهد برگزار شود، مجلس قانونگذاری ایجاد می شود.  ما مجلس شورای اسلامی داریم و هرکسی که صبح بیدار می‌شود و یک تریبون پیدا می‌کند نمی‌تواند قانون گذاری کند، و وزیر نباید نیز تبعیت کند چرا که وزیر باید تابع قانون باشد.

* از نظر من هیچ وزیری دربرابر هیچ فشاری نباید کوتاه آید و عقب نشینی کند.اگر قرار است قانونی وضع شود باید از طریق مجلس اقدام شود و مراحل خود را در شورای نگهبان طی کند و در نهایت رئیس جمهور آن را ابلاغ کند تا عملی شود.

* شما پزشکان، شما متخصصان علاوه بر کار درمان و سلامت جامعه، در علم و دانش قدم بزرگی برداشتید و جایگاه ایران در دنیا را ارتقا دادید. در بسیاری کشورهای غربی؛ چه آمریکایی چه اروپایی، ایرانیان جایگاه ممتازی دارند و گاهی معروف‌ترین پزشکان آن دیار؛ ایرانی هستند و این افتخار بزرگی است.

* رییس جمهور یک کشور اروپایی به ایران آمده بود و می‌گفت اگر روزی پزشکان ایرانی اعتصاب کنند، بخش سلامت ما دچار مشکل می شود. این یعنی پزشکان ما با تخصص خود مایه عزت ایرانیان در سراسر جهان شدند.

* کار دیگر پزشکان پیشبرد علم و دانش است. ما در پیشرفت علم در ردیف ۱۸ بودیم و اکنون در رده ۱۶ هستیم. در مقالات ISI  در رتبه 21 بودیم و اکنون ۱۶ شدیم. ضمن اینکه در نوآوری ۲۸ پله پیشرفت کرده‌ام و این یعنی در یک جهت پیشرفت نکرده‌ایم.

* برخی می‌گویند این دولت تنها به فکر مذاکرات هسته‌ای بود؛ بله؛ به فکر مذاکرات بودیم و به آن افتخار می‌کنیم. اکنون داروی خارجی را راحت‌تر به دست می‌آورید یا سخت‌تر؟

* در جلسه‌ای در جمع وزرا که وزیر بهداشت هم بود، وزیر کشاورزی می‌گفت قبل از برجام برخی سم برای نباتات ما نمی‌دادند و ناچار بودیم چندین بار سم به محصولات بزنیم که این برای سلامت مردم مضر بود. امروز از این مسئله نجات پیدا کردیم حداقل برجام سلامت مردم را بهتر تضمین کرده است. قطعنامه‌های سازمان ملل را نمی‌توان اینجا پاره کرد اگر می‌شد من هم همین جا پاره می‌کردم.

* اگر می‌شد من هم قطعنامه‌های سازمان ملل را پاره می‌کردم، اما نمی‌توان آنها را پاره کرد.

* گاهی از برخی امور در جامعه بسیار متاسف می شوم، ما نقد غیرمنصفانه دولت را کم کم تحمل کردیم و به آن عادت می کنیم و وقتی هم یک روز حرف بد در رسانه های نوشته نمی شود، تعجب می کنیم.

*در جامعه بزرگ ما اگر احترام اقشاری که دارای احترام هستند، خدشه دار شد زندگی مردم خدشه دار می شود. مگر می شود در جامعه ای به دیپلمات های دلسوزی که 30 ماه شبانه روز برای کشور تلاش کردند، «آدم همینجور دهانش را باز کند و هر لفظ و لغتی به کار ببرد»، برای کسانی به کار می رود که می دانم چه شب هایی تا صبح بیدار بودند و چه فراز و نشیبی بود تا یک حرف بالا و پایین شود.

* جامعه ای که قدردان آدم های مخلص، پاک، زحمت کش، بزرگان و عالمان خود نباشد آن جامعه دچار مشکل می شود. چرا کفران نعمت می کنیم؟ آیا از جامعه ای پزشکی، جامعه ای خدوم تر وجود دارد. در کنار تخت بیمار بودن کار آسانی نیست و پیچیدگی های بسیاری دارد.

* ما ایرانی هستیم و غیر از فرهنگ اسلام که فرهنگ ادب، اخلاق، مودت و اعتدال است دارای تمدنی بزرگ هستیم.

*{با اشاره به شرایط فضای مجازی } دولت بیشترین تلاش را در این سه سال انجام داد تا این فضا با آرامش در اختیار مردم باشد و بتوانند برای ارتباطات، پیام رسانی، علم، دانش، اطلاعات و اتصال به جهان استفاده کنند.

*برخی هنگامی که در فضای مجازی می روند چه می شود، عبارت ها لحن ها، جملات، کلمات و واژه هایی فضای مجازی دیده می شود که آدم کمتر سراغ دارد.*طرح تحول سلامت کار بزرگی بود که از سال 93 شروع شد و علی رغم سختی‌ها این طرح را ادامه خواهیم داد.

*طرح تحول سلامت با پول و کار دولت حل نمی‌شود. کادر پزشکی و سلامت همه باید دست به دست هم دهند تا طرح تحول سلامت را به عنوان عبادت بزرگ تلقی کرده و در این مسیر گام بردارند . مطابق آمارهای مختلف 15 یا 16.3 میلیون نفر در کشور از طرح تحول سلامت استفاده کرده‌اند .

*در سال گذشته کشورهای نفتی با مشکل کاهش قیمت نفت روبه رو شدند، و شرایط سختی را پشت سر گذاشتند اما ما توانستیم در این شرایط سخت تورم را کاهش دهیم رشد اقتصادی مثبت 1.3 درصد داشته باشیم و حتی رشدمان در صنعت 8.8 بوده است و ان‌شاءالله پیش بینی ما این است که تا پایان امسال رشد اقتصادی ما به 5 درصد برسد

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    95 8
    آفرین به روحانی ، کنسرت ها باید شادتر از قبل در خراسان ادامه یابد
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    109 2
    امامان جمعه مخصوصا امام جمعه مشهد احساس حکومت و خدایی میکنند و دچار توهم قدرت شدند و از اینکه با قدرت جلوی یه کاری را بگیرند احساس لذت میبرند.
    • مریم IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
      31 0
      من نمیتونم درک کنم امام جمعه برا چی ب خودش اجازه میده قانون گذاری کنه
  • بی نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    39 4
    احسنت
  • بدون نام ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    30 29
    مسول اين بدعت تفريط شماست اقاي رييس جمهور
  • علیرضا عاشق ایران و آمریکا A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    40 5
    عالی گفتی
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    34 9
    از پزشگاي كيارستمي هم حرفي ميزدي رييس جمهور
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    16 82
    فرافكني براي پرت كردن ذهن جامعه از مشكلات اصلي و اساسي و برجام بي فرجام
  • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    43 15
    خداروشکر که بالاخره از حق مردم دفاع شد.
  • سید محمد A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    45 16
    روحانی , دوستت داریم ...
  • بی نام A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    32 4
    هیچ کدوم از موفقیت های دولت را نمیخوان ببین. فقط در فکر کوبیدن هستن
  • بی نام A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    24 1
    ما همه از این وضع ناراضی هستیم یه کسی باید یه کاری بکنه
  • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    54 1
    بی قانونی خوب نیست و بی قانونی به نام دین و دلسوزی بدتر است . یه عالمه حرف دارین این جمله روحانی
  • بدون نام ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    4 7
    درود بر روحاني زنده و پاينده باشي .