نماینده مردم نیشابور و فیروزه امروز سوال از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را به رای نگذاشت. اما ظاهرا خودش چندان راضی نبود.

به گزارش خبرآنلاین، سوال هاجر چنارانی درباره تعیین تکلیف نشدن مدرسین و اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای پس از انتقال از آموزش و پرورش به وزارت علوم بود. این اولین سوالی است که مجلس دهم از کابینه دولت یازدهم پرسید.

هاجر چنارانی پس از توضیحات فرهادی اعلام رضایت نکرد اما تعداد زیادی از نمایندگان دور او جمع شده بودند که کار به رای گیری نکشد. اگر چنارانی اعلام می کرد که راضی نشده، تمامی نمایندگان باید درباره قانع کننده بودن اظهارات وزر رای می دادند و اگر تعداد کسانی که راضی نبودند اکثریت می شد،‌ فرهادی اولین کارت زرد را از مجلس دهم می گرفت.

نمایندگانی که اطراف چنارانی را گرفته بودند از هر دو فراکسیون اصلی مجلس بودند و جالب است که اعضای فراکسیون ولایت فعال تر بودند. در این میان، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و وزیر علوم دولت احمدی نژاد بود. او تلاش می کرد چنارانی را قانع کند تا از رای گیری صرف نظر کند.

در اطراف چنارانی همچنین پورابراهیمی، حسن نوروزی، وقفچی، کاظم دلخوش و حسن شهبازی نیز از فراکسیون ولایت حضور داشتند. در کنار اینها حضور کریمی  قدوسی و امیرآبادی و تلاش زیادشان نیز چشم گیر بود. به  طوری که این دو گاهی برای قانع کردن سراغ مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را برعهده داشت،‌ می رفتند.

از فراکسیون امید اما افرادی همچون وکیلی، سبحانی فر و هادی قوامی حضور داشتند.
در نهایت چنارانی اساسا اعلام رضایت نکرد اما وقفه پیش آمده در مجلس چنان طولانی شد که غلامرضا کاتب،‌ عضو هیات رئیسه اسامی نطاقان میان دستور را خواند. در همین اثنا محمد فرهادی نیز به کنار میز چنارانی رفت و سپس جلسه را ترک کرد.
جالب است که در این میان غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی که نماد فراکسیون سوم مجلس است، خطاب به چنارانی همراه با فریاد می گفت که قانع نشود. او به علت اینکه روی ویلچر می نشیند، چندان نمی تواند در صحن تحرک داشته باشد و برای همین از قدرت صدایش بهره گرفت.
29213


برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =