پیشکسوت روزنامه‌نگاری: فضای مجازی، به دشمن مطبوعات تبدیل شده است

یک استاد دانشگاه و پیشکسوت روزنامه‌نگاری در ملایر فضای مجازی را دشمن خطرناک و درجه یک مطبوعات و نشریات محلی دانست و گفت: اکنون فضای مجازی، رادیو، تلویزیون و حتی ماهواره را هم دور زده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از ملایر ؛ محمدرضا نبیئی، که در جمع خبرنگاران این شهر سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: امروز وضعیت تلگرام به گونه‌ای است که به جای آنکه ما به دنبال خبر برویم، خبر به دنبال ما می‌آید و در هر لحظه با سیل کثیر اخبار و اطلاعات از کانال‌های مختلف مواجه می‌شویم.

وی تصریح کرد: در این وضعیت نشریات و هفته‌نامه و ماهنامه‌ها باید خود را به‌روز کرده و حرفی برای گفتن داشته باشند چرا که اگر افکار عمومی را اغنا نکنند به طور قطع دیگر جایگاهی در سفره اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مردم نحواهند داشت.

این مدرس دانشگاه تأکید کرد: اگر مطبوعات ما به جایگاهی برسند که بر افکار عمومی و جریان‌های سیاسی تأثیر بگذارند، موفق و پیروز خواهند بود.

نبیئی با اشاره به اینکه سرعت پایین رسانه‌های نوشتاری یک آسیب بزرگ و جدی برای آنها محسوب می‌شود، افزود: مطبوعات محلی باید زمانی منتشر شوند که حرف خاصی برای گفتن داشته باشند و به سمت تحلیل‌های کارشناسانه و عالمانه از مسائل روز پیش بروند.

این پیشکسوت روزنامه‌نگاری در ملایر یادآور شد: یکی از نشانه‌های توسعه‌یافتگی در هر کشوری تیراژ بالای روزنامه‌های آن و میزان اقبال مردم به مطالعه نشریات است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =