ایرنا نوشت: ریاست اقلیم کردستان عراق روز شنبه با صدور بیانیه ای باردیگر بر ضرورت آزادسازی شهر موصل از چنگال تروریست های تکفیری و پایبندی اقلیم کردستان عراق به توافقات صورت گرفته با بغداد تاکید کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: مبارزه با تروریست های داعش در زمره اولویت های اقلیم کردستان عراق به شمار می رود و در این راستا آزادسازی شهر موصل دارای اهمیت و جایگاه ویژه برای اقلیم و جهان می باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: نقش نیروهای پیشمرگ در آزادسازی موصل براساس توافقات صورت گرفته با بغداد خواهد بود و نیروهای پیشمرگ متعهد به توافقنامه های صورت گرفته بین حکومت اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی می باشند.

بیانیه ریاست اقلیم کردستان عراق در ادامه با اشاره به اهمیت مرحله بعد از آزادسازی موصل برای اقلیم کردستان عراق، خواهان توافق سیاسی برای جلوگیری از تکرار بحرانهایی چون داعش و حضور تروریست ها در شهر موصل شده است.

ریاست اقلیم کردستان عراق در حالی این بیانیه را صادر کرد که سخنان رئیس اقلیم کردستان عراق مبنی بر عدم عقب نشینی از مناطقی که توسط نیروهای پیشمرگ آزاد می شوند، هفته گذشته منجر به تنش سیاسی در سطح رسانه ها بین اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی شده بود.

صفین دیزایی سخنگوی اقلیم کردستان عراق نیز چهارشنبه گذشته، به درخواست حیدرالعبادی مبنی بر توقف عملیات در شرق موصل توسط نیروهای پیشمرگ، پاسخ منفی داده و گفته بود که پیشمرگان کرد عراقی به پیشروی های خود ادامه خواهند داد و مناطقی را نیز که تصرف می کنند، بعد از جنگ تخلیه نخواهند کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =