امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه، گفت: بنای فرهنگسراها، طرحی برای تضعیف جایگاه و اثرگذاری مساجد بود.

به گزارش خبرآنلاین البرز، آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز، دیروز در بخشی از خطبه های نماز جمعه کرج، گفت: در نگاه اسلام مسجد مرکز تمام فعالیت‌های اجتماعی فرد مسلمان و عامل وحدت و انسجام جامعه‌ی اسلامی است؛ لذا موردتهاجم و بخل دشمنان انقلاب و اسلام قرارگرفته و تمام تلاش خود را برای از کار انداختن آن به کار بسته‌اند.

وی افزود: جایی که دشمنان توان تخریب و مقابله فیزیکی با این پایگاه‌های توحیدی ندارند، برای بی‌اثر کردن و از کار انداختن آن و دور ساختن افراد از این رکن اساسی اسلام تلاش می‌کنند که در کشور ما هم همین کار توسط یک خط مرموز و مخفی، انجام‌شده و می‌شود.

امام جمعه کرج یادآور شد: در دولت اصلاحات و دوران کارگزاران، با حرف‌های زیبا و پرطمطراق و با یک انحراف جدی، فرهنگسراها را در نزدیکی مساجد ساختند تا کارایی این مراکز را کاهش دهند و اثرات آن‌ها را خنثی کنند؛ بعدها نیز کانون‌های مساجد برای مقابله با بسیج ساخته شد که البته بعدها روی این کانون‌ها کارهایی شد که این مراکز مقداری به آنجایی که باید باشند، برگشتند.

وی با اشاره به لزوم اصلاح کارکرد مساجد در جامعه و بهبود آن گفت: مسجد یکی از گران‌ترین سازه‌های کشور است که شاید در شبانه‌روز فقط دو ساعت مورداستفاده قرار گیرد؛ فعالیت مساجد ما کم است درصورتی‌که می‌تواند مرکز تحولات یک منطقه باشد و این مسئله به عهده امام و مأموم و بسیج و همه‌ی ارکان مسجد است.

وی با تأکید بر ضرورت تشکیل شوراهای فرهنگی مساجد گفت: این شوراها در کنار هیئت‌امنا، تأثیر مثبتی بر برنامه‌ریزی امور فرهنگی و فعالیت‌های مسجد خواهند داشت؛ مردم نیز باید در این میدان حاضرشده تا نتایج این برنامه‌ریزی‌ها در تعالی محله و منطقه و جامعه آشکار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 569455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =