ایرنا نوشت:معاون و قائم مقام وزیر کشور از آغاز کار آموزش فرمانداران برای انتخابات سال آینده رئیس جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا وانتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: فرمانداران در شهرستان ها کار آموزش را دنبال خواهند کرد.

محمدحسین مقیمی شامگاه روز شنبه در حاشیه آیین معارفه معاون جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ایران در 29 ماه اردیبهشت سال آینده شاهد برگزاری انتخابات دوازدهم رئیس جمهوری ، شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس در چهار حوزه انتخابیه است.

وی انتخابات رئیس جمهوری را بسیار مهم دانست و اظهار داشت : تمام امکانات و نیازهای برگزاری انتخابات تامین می شود و طبق برنامه زمان بندی اعلام شده تمامی برنامه های پیش بینی شده اجرایی خواهد شد.
مقیمی با تاکید بر این که هم اکنون هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد، اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات باید حدود یک میلیون نفر آمادگی لازم را کسب کنند که به مرور زمان این اقدامات انجام تا در سال آینده شاهد انتخاباتی باشکوه و دشمن شکن باشیم.
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص واکنش وزارت کشور برای برخورد با شروع تبلیغات زود هنگام از سوی برخی افراد شاخص در کشور، گفت: رئیس جمهوری مجری قانون است و همه کسانی که آمادگی لازم برای ورود به صحنه و کاندیدا شدن برای انتخابات رئیس جمهوری دارند باید بدانند که زمان تبلیغات انتخاباتی 22 روز قبل از انتخابات است و تبلیغات خارج از این زمان خلاف قانون است.
وی با بیان این که همه کسانی که به نوعی قصد ورود به صحنه را دارند بر این باورند و معتقدند که نباید کار خلاف قانون انجام دهند، اظهار داشت: در زمان حاضر کسی را نداریم که تبلیغات انتخاباتی زود هنگام را آغاز کرده باشد و در خصوص برخی از شائبه هایی هم که در بعضی از سخنرانی ها وجود دارد به آنان توصیه می کنیم مسائل و تبلیغات انتخابات را برای زمان خاص خودش بگذارند.
قائم مقام وزیر کشور ادامه داد: البته شورای نگهبان نیز باید رصد کند و اگر به چنین مواردی دست یافت و با آن روبرو شد در بررسی صلاحیت ها مورد نظر قرار دهد.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =