ایرنا نوشت: در بحبوحه افزایش تعداد جمهوری خواهان مخالف نامزدی «دونالد ترامپ» در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا، «اوان مک مالین» نامزد مستقل انتخابات گفت: نباید به ترامپ اجازه دهیم رئیس جمهوری شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی «ای تی وی» انگلیس، مک مالین، از ماموران سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که نامزدی اش را برای شرکت در انتخابات بصورت مستقل اعلام کرده است، روز جمعه به وقت آمریکا در مصاحبه با این شبکه خبری گفت: باید جلوی ترامپ را بگیریم و به این اجماع برسیم که وی نمی تواند رئیس جمهوری ایالت متحده باشد.
وی افزود: بیایید به گزینه دیگری فکر کنیم و امیدوارم که من آن گزینه باشم.

مک مالین همچنین گفت: ترامپ همین حالا هم به دلیل «توانایی نداشتن» در رقابت با «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها شکست خورده است هر چند که کلینتون یکی از ضعیف ترین نامزدهای دمکرات در چند دهه اخیر است.
این نامزد جمهوری خواهان که بطور مستقل در انتخابات شرکت کرده است، گفت، در شرایط سخت آنچه که در حالت عادی ممکن است مورد مخالفت قرار گیرد، می تواند بهترین گزینه باشد.

گردهمایی سراسری حزب جمهوریخواه آمریکا به رغم اختلاف نظرهای موجود در درون حزب، ماه گذشته میلادی(اواخر تیر) دونالد ترامپ را به عنوان نامزد رسمی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا معرفی کرد.

اظهارات مک مالین، مقام سابق سازمان سیا، همزمان با افزایش تنش در گردهمایی های تبلیغاتی دونالد ترامپ مطرح شده است که گاه حتی خود این نامزد میلیاردر آمریکایی نیز حامیانش را به اقدام فیزیکی علیه مخالفان تشویق کرده است.
مک مالین در بیشتر ایالت های آمریکا نتوانسته در مهلت زمانی تعیین شده در رقابت شرکت کند و موفق به کسب رای شود اما هنوز هم 17 ایالت برای رقابت باقی مانده است که وی می تواند حمایت کافی را کسب کند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که نتایج آرا در سه ایالت آیوا، آریزونا و ویرجینیا می تواند به نفع نامزد دیگری تغییر دهد.
مک مالین برای رقابت با نامزدان ریاست جمهوری در آمریکا، راهی بسیار دشوار خواهد داشت؛ بویژه آنکه فرصت ثبت نام برای نامزدی در چندین ایالت از 50 ایالت آمریکا به پایان رسیده است.
آخرین مسئولیت مک مالین، مدیر سیاست گذاری همایش جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا بوده است اما وی اکنون مسئولیتی در این زمینه ندارد.

وی به مدت 11 سال افسر عملیاتی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بود. در آمریکا، جمهوریخواهان حزب محافظه کار به شمار می روند و نامزدی مک مالین، بیش از هر کس برای دونالد ترامپ چالش آفرین خواهد بود.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 18 آبان ماه امسال برگزار خواهد شد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 566782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =