جزئیات برنامه‌های ناسا برای سیارک تهدید کننده زمین

ایسنا نوشت: ناسا در حال آماده‌سازی برای پرتاب یک فضاپیما در نزدیکی سیارک «بنو» است؛ به گفته دانشمندان این سیارک می‌تواند در اواخر قرن 22 با زمین برخورد کند.

فضاپیمای OSIRIS-Rex از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناوران فلوریدا در هشتم سپتامبر 2016 (18 شهریور 95) به فضا پرتاب خواهد شد.

در ذیل به برخی نکات لازم درباره ماموریت OSIRIS-Rex می‌پردازیم:

- OSIRIS-Rex یک فضاپیمای بدون سرنشین است که به بنو سفر خواهد کرد. این سیارک که در مجاورت زمین قرار دارد، غنی از کربن بوده و تاریخ اولیه منظومه شمسی را در خود دارد.

- OSIRIS-Re اولین ماموریت ناسا برای سفر به یک سیارک خواهد بود که با نمونه‌برداری به زمین بازخواهد گشت.

- این فضاپیما پس از دو سال تعقیب سیارک بنو سرانجام در آگوست 2018 به آن خواهد رسید.

- پس از انجام مطالعات دقیق در مدار بنو این فضاپیما روی سطح آن فرود خواهد آمد و نمونه‌ای از آن را با خود در سال 2023 به زمین می‌آورد.

- پس از دو سال از بازگشت نمونه، این تیم علمی نمونه را فهرست‌بندی کرده و برای رسیدن به اهداف علمی این ماموریت آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند.

- دانشمندان معتقدند این نمونه اولیه شواهد مهمی از منبع حیات در زمین و احتمال اینکه حیات از جایی دیگر از منظومه شمسی سرچشمه گرفته باشد، ارائه خواهد کرد.

- حداقل 75 درصد از این نمونه در مرکز پرواز فضایی جانسون در هیوستون برای تحقیقات بیشتر دانشمندان جهان از جمله دانشمندان نسل‌های آینده نگهداری خواهد شد.

- اگرچه بنو رسما به عنوان یک سیارک خطرناک شناخته شده است، اما به گفته دانشمندان ناسا احتمال برخورد آن با زمین هنگام عبور از بین سیاره ما و ماه در سال 2135 تنها 0.037 درصد است.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 566583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =