رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، مصرف الکل، دخانیات و قلیان را معضل و مشکل روز افزون جامعه دانست و گفت: این عوامل باعث افزایش بیماری های غیر واگیر مانند بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و سرطان ها در جامعه شده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ سید حبیب الله موسوی بهار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت وضعیت هتلینگ بیمارستان های استان، از نظر کیفیت، ساختمان و امکانات رفاهی، رشد بسیار خوبی پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 500 میلیارد ریال تجهیزات بیمارستانی وارد استان شده است که البته تجهیزات بیمارستان جدید قلب فرشچیان هم جدا از این اعتبار اختصاص یافته است.

موسوی بهار تصریح کرد: تعداد آمبولانس های استان در زمان اجرای این طرح 68 مورد بود که اگر 20 آمبولانس جدید به استان اختصاص پیدا کند تعداد آمبولانس های جدید اختصاص یافته به استان از زمان اجرای این طرح به 60 مورد خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه ضمن تشکر از رسانه ها، درخواست کرد، حوزه سلامت را وارد هیچ حاشیه ای نکنند، افزود: از اصحاب رسانه می خواهم تا این دانشگاه را در این راه مقدس یاری کنند.


وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی حوزه بسیار گسترده ای دارد و فراتر از حوزه درمان است.

موسوی بهار تاکید کرد: وضعیت خوبی بر حوزه درمان استان حاکم است اما چون بخش درمان حوزه مقدسی است کمترین نقص هم در این بخش زیاد خود را نشان می دهد.

وی افزود: سالانه بیش از 60 هزار عمل جراحی در بیمارستان بعثت همدان انجام می شود اما یک خطای کوچک در بین همه این جراحی ها می تواند موجب تعجب همگان شود.

این مسئول شبکه درمان گفت: ما به دنبال اجرای بی عیب فعالیت های بیمارستانی و حاکم کردن اخلاق خوشرویی در جامعه هستیم.

وی در خصوص فوت نوزاد همدانی در بیمارستان فاطمیه همدان به دلیل انجام زایمان طبیعی به جای سزارین، یادآور شد: هنوز پزشکی قانونی دلیل فوت این نوزاد را اعلام نکرده است.

موسوی بهار با بیان اینکه همواره حامی بیماران هستیم افزود: اگر خطایی در این خصوص اتفاق افتاده باشد با عاملان آن برخورد خواهیم کرد اما از رسانه ها نیز می خواهیم پیش از اعلام نتایج پزشکی قانونی حکم صادر نکنند.

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 566110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =