رفع تصرف بیش از 55 هزار متر مربع از اراضی ملی گیلان

فرمانده یگان حفاظت اراضی ملی سازمان ملی زمین مسکن استان گیلان در تشریح عملکرد یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی گیلان در 4 ماهه اول سال جاری گفت: بالغ بر 55 هزار و ۲۷۵متر مربع از اراضی ملی استان گیلان به ارزش۵۵۶ میلیارد ریال رفع تصرف شد.

به گزارش خبرآنلاین گیلان، به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان، سرهنگ شهريار نظمي فرمانده يگان حفاظت اراضي ملي سازمان ملي زمين مسكن استان گيلان با اعلام اين خبر افزود: با اقدام به موقع تيم هاي گشت يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسكن مستقر در اداره كل راه وشهرسازي استان گيلان و پس از اخذ مجوز قضايي در مجموع , بالغ بر 55275.7 متر مربع از اراضي ملي به ارزش كل ۵۵۶ ميليارد ريال آزادسازي و به بيت المال بازگشت داده شد.
سرهنگ نظمي درخصوص ارزش ريالي رفع تصرفات اخير در سطح ساير شهرستانهاي استان گفت: بيشترين رفع تصرفات از حيث ارزش ريالي مربوط به شهرستان رشت به مساحت 32798 مترمربع به ارزش 100 ميليارد ريال و كمترين آن در شهرستان ماسال به مساحت 665 مترمربع به ارزش ۳ ميليارد ريال بوده است.

فرمانده يگان حفاظت اراضي ملي سازمان ملي زمين مسكن استان گيلان در خصوص رفع تصرف اراضي ملي گفت: با عنايت به تاكيدات مقام معظم رهبري در خصوص حفاظت و صيانت از اراضي ملي و منابع طبيعي، اين اداره كل با تشكيل يگان حفاظت از اراضي بيش از گذشته در راه حفاظت از اراضي ملي و برخورد با متصرفين تلاش خواهد كرد و به افراد سودجو فرصت تعرض به بيت المال را نخواهد داد.

در پايان سرهنگ نظمي از همه مردم عزيز استان خواست چنانچه قصد خريد املاك در محدوده و حريم شهرهاي سطح استان را دارند ابتدا استعلامات لازم در اين خصوص از طريق اداره كل راه و شهرسازي بعمل آورده و از خريد هر گونه اراضي فاقد سند مالكيت رسمي از افراد سودجو پرهيز نمايند.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =