فیلمی که در ایران پخش می‌شود، در ترکیه مجوز اکران نگرفت

فیلم سینمایی «قیچی» موفق نشد که مجوز اکران در سینماهای کشور ترکیه را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم سینمایی «قیچی» اولین ساخته کریم لک‌زاده به تهیه‌کنندگی احسان فولادی‌فرد که این روزها در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود، قرار بود همزمان با اکران در ایران در چند کشور دیگر هم به روی پرده برود اما مجوز پخش این فیلم در ترکیه به بن‌بست خورد و «قیچی» امکان اکران در سینماهای این کشور را به دلیل داشتن صحنه‌هایی نظیر مصرف مواد مخدر، ترویج خشونت،  حیوان آزاری و ... از دست داد.

داستان فیلم «قیچی» در مورد مردی به اسم راما است که برای رهایی از حکمی که ممکن است در آخرین دادگاه علیه‌اش صادر شود، تصمیم می‌گیرد در اولین فرصتی که به دست می‌آورد به جنوب فرار کند و به هر نحوی که شده از کشور خارج شود. از همین لحظه سفر پر مخاطره او آغاز می‌شود.

بازیگران این فیلم عبارتند از: عباس غزالی، بهزاد دورانی، سروش صحت، محمدرضا داودنژاد، رابعه مدنی، سونیا سنجری، رضا رزم، مونا محمودزاده، کمال هاشمی، فهیمه شریفی، افسانه صالحی، ستاره رضایی، امیرعلی خانی، هلیا لطفی، امیر بهادر و وحید حبیبیان.

58241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 565041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    23 20
    تو ترکیه دارن آدم ها را به خاطر افکارشون زندانی و تعلیق و اعدام می کنن بعدش حیوان آزاری براشون مهم شده. سر سرباز کودتاچی رو که بریدن
    • محسن IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      6 1
      چرا الکی زور میزنی قبول کن که فیلم ایرانی ترویج خشونت میکنه.در ترکیه ازار و خشونت و پخش فیلمهای مصرف مواد مخدر ممنوعه اگه به فیلماشون نگاه کنی حتی موقع سیگار کشیدن شطرنجی میکنن.ولی در ایران ایران تو فیلمهاش فقط خشونت و مواد مخدر و حیوان ازاری توش فراوونه.ضمنا بریدن سر سرباز در ترکیه هم جعلی بوده و به فرض درست هم باشه مگه سینما گران ترکیه رس بریدن؟یه چیزی بگو بشه وزنش کرد.همه چیزو الکی بهم ربط نده.
    • محسن IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
      6 2
      انگا حالت خوب نیست داروهاتو نخوردی.در ترکیه قانون اعدام وجود نداره..در مورد چیزی که اطلاع نداری نظر ندی نمیشه؟
  • بی نام DE ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    16 8
    از اکران نشدن این فیلم در ترکیه بسیار خرسندم. زیرا بسیاری از فیلم سازان ما در فیلم هایشان ترویج خشونت می کنند و هیچ کسی جلودار آنها نیست. حداقل شاید این بحث تکانی به آنها بدهد. از مردم هم می خواهم این فیلم را تحریم کنند.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    22 9
    خوب كردن چون به فكر جامعه شون هستن مثل اينجا نيست كه كنسرت و موسيقي و هر چيزي كه به تلطيف جامعه و فرهنگ مردم كمك مي كنه ممنوع و ... باشه ولي اعدام و فيلم خشن و انواع و أقسام بي اخلاقيها در هر حوزه و زمينه اي آزاد و راحت ؟ اصلا چرا همچين فيلم خشني بايد تو ايران اكران بشه ؟
    • بی نام A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
      8 12
      به فکر جامعه شون هستن؟ :| آخه چرا چرت و پرت میگی ؟ :| تو همه فیلماشون پر از برهنگی و بی بندوباریه ، فکز میکنی اینا برا جامعه و خونواده هاشون خوبه ؟ اگه ما اینجا خشونت مواد مخدر اینا داریم اونا هم بی بندباری و برهنگی و هرزگی دارن تبلیغ میکنن تو فیلم وسریالاشون ، کلا سیاستشون همینه . پس الکی طرف ترکیه رو نگیر
  • محمد A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    16 4
    ان شاءالله تلنگری باشد به صنعت سینمای ما تا متوجه شوند که ساخت فیلم فاخر و زیبا فقط در گرو سیاه نمایی و خشونت و امثال این ها و یا موارد عکس آن مانند ترویج بی بند باری و رقص آواز محقق نمیشود
  • مریم A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    11 5
    بابا تورو قران بیخیال شین ژست روشنفکریم حدی داره.اگه همین فیلمو تو ترکیه نشون میدادن ایران مجوز نمیداد فریاد ازادی خواهیتون میرفت هوا کمپین نه به توقیف هم تشکیل میدادین.چرا انقد ایراد گیریم؟اصلا فیلمو دیدید که میگید خوب کردن اینجام نباید اکران شه؟
  • ایرانی1 EU ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    1 5
    کشور ترکیه حکم اعدام نداره چون میخواهد عضو اتحادیه اروپا بشه ورضایت اروپاییها جلب کنه اما تا دلتون بخواد زندانهاش پر از روزنامه نگارها ... مبارزین کرد علویها که حق شهروندی انها برسمیت شناخته نمشه و طبق گزارش عفو بین الملل زیر شدیدترین شکنجه های قرون وسطایی قرار دارند .گول سریال های شیک ترکیه ای را نخورید ترکیه واقعی را نه در استامبول بلکه در سایر شهرها باید دید
    • شمس تهرانی A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
      3 1
      زنده باد ترکیه و اردوغان .مرگ بر هوادارن تروریستهای پ.ک.ک