توصیه عضو شاخص جامعه روحانیت به ائمه جمعه: بیان نقد از تریبون نمازجمعه جنبه انتقام‌گیری نداشته باشد

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران با تأکید بر حفظ شأن و حرمت نظام جمهوری اسلامی ایران در نماز جمعه گفت: مسائل جناحی اصلا نباید از تریبون‌های نماز جمعه مطرح شود.

سیدرضا اکرمی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره رسالت تریبون‌های نماز جمعه در روشن‌گری افکار عمومی و نحوه نقد به عملکرد دولت از این جایگاه مهم، گفت: نماز جمعه جایگاه بیان مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران است، نه آنکه مواضع یک شخص یا یک نهاد از آن جایگاه بیان شود.

وی با تأکید بر حفظ شأن و حرمت نظام جمهوری اسلامی ایران در نماز جمعه افزود: مقام معظم رهبری حکمی که برای ائمه محترم جمعه مخصوصا ائمه جمعه مراکز استان می نویسند، مسئولیت و وظیفه آنها را این طور مورد تأکید قرار می دهند که پاسداری از نظام جمهوری اسلامی ایران، حفظ وحدت مردم و تقویت ایمان، دیانت، امانت و اخلاق در جامعه مدنظر باشد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران با بیان اینکه نماز جمعه باید جاذبه داشته باشد یادآور شد: اگر امام جمعه‌ای خواست موضوعی را مورد نقادی قرار دهد باید به چهار نکته توجه کند، نخست اینکه موضوع کاملا نقد برای او روشن باشد، ثانیا در بیان نقد جانب انصاف و اخلاق را کاملا رعایت کند یعنی خدای نکرده صحبت های او جنبه انتقام‌گیری نداشته باشد. سوم اینکه  قصد او از نقد و انتقاد خیرخواهی و دلسوزی و نه ایجاد تنش و تشنج باشد و چهارم اینکه ناقد پیشنهاد جایگزین بدهد. اگر این نکات رعایت شد بیان نقد و انتقاد کمال و رشد جامعه را در پی دارد و قطعا در آن امر به معروف و نهی از منکر تحقق می یابد.

وی با بیان اینکه مسائل جناحی اصلا نباید از تریبون‌های نماز جمعه مطرح شود ادامه داد: اگر خدای ناکرده موضوع نقد به صورت کامل برای امام جمعه روشن نباشد، قصد خیرخواهی هم نداشته باشد و پیشنهاد جایگزین هم ندهد، یقینا این نقدها هم برای نماز جمعه، هم برای امام جمعه و هم برای نظام جمهوری اسلامی ایران مضر است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری درباره توصیه به ائمه جمعه در سال پایانی دولت یازدهم اظهار کرد: ائمه جمعه تلاش کنند آنچه خط رهبری در نماز جمعه است دنبال کنند بر جاذبه نماز جمعه هر چه می توانند بیفزایند و درباره نقد هم همان چهار نکته یادشده را در نظر بگیرند.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 564355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =