مهر نوشت: یک مقام مسوول در وزارت نیرو، از کاهش جریان رودخانه‌ها خبر داد.

علی نظری با اعلام اینکه ذخیره آب سدهای‌ استان گلستان به ۱۵۷ میلیون مترمکعب رسید گفت: این مقدار حجم ذخیره حدود ۵۳ درصد حجم سدهای استان را شامل می‌شود و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تنها ۱۳ درصد حجم آب سدهای استان آبگیری شده بود.

این مقام مسئول در وزارت نیرو اظهار داشت: ذخیره آبخوان کم‌عمق استان در تیرماه در مقایسه با تیرماه سال گذشته ۱۶۲.۶۸ میلیون مترمکعب افزایش و در مقایسه با متوسط ۲۴ سال گذشته ۱۰۲.۶۸ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

نظری افزود: میزان بارندگی در تیرماه سال جاری در مقایسه با مدت شاخص درازمدت ۵۰ درصد افزایش و در مدت مهر ماه تا ماه جاری نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد افزایش و نسبت به دوره درازمدت ۳۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: ذخیره آبخوان عمیق استان نیز در تیرماه سال جاری در مقایسه با تیر سال گذشته ۱۹.۷۷ میلیون مترمکعب افزایش و در مقایسه با متوسط ۱۴ سال گذشته ۲۲.۱۴ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

نظری تصریح کرد: جریان رودخانه‌ها نیز در مدت مهر تا ماه جاری، نسبت به دوره شاخص در حوضه قره‌سو ۴۱.۹ درصد کاهش و در حوضه گرگانرود ۱۸.۴ درصد کاهش داشته است.
22535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 563552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    6 1
    دوستان همه ما ميدونيم كه كمپرسور كولرهاي گازي اب محيط رو ميگيره و معمولا اين اب هرز ميره، ميتونيم از اين اب براي مصارف غيرشرب استفاده كنيم... تا صرفه جويي بيشتري رو داشته باشيم و بحران خشكسالي اسيب كمتري به كشور وارد كنه
  • بدون نام ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    4 0
    از هموطنان تقاضا دارم در مصرف اب دقت كنند، مديريت كه اصلا عين خيالش نيست، تازه با افتخار مي گن اينقدر هندوانه و اينقدر فلان چيز در يك كشور خشك توليد كرديم