دیدار خدام رضوی با مردم اهل حق استان کرمانشاه

مهر نوشت ، دبیر برگزاری جشن های بین المللی زیر سایه خورشید در کرمانشاه از برگزاری ۷۰ برنامه جشن های «زیر سایه خورشید» در استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین ،رضا فرخشاهی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشستی خبری از آغاز جشن های بین المللی «زیر سایه خورشید» از امشب ساعت ۸ با سلامی به امام رضا (ع) خبر داد.

وی ادامه داد: در عصر حاضر معنویت به عنوان یک اصل مهم در جهان مطرح است و در کشور ما منابع معنوی زیادی وجود دارد که وجود آقا امام رضا (ع) از جمله آنهاست و هر سال جشن هایی بین المللی به این منظور برگزار می شود.

فرخشاهی از سیاستگذاری برای گسترش این اقدام فرهنگی خبر داد و گفت: این اقدام، اهداف فرهنگی زیادی چون گسترش معرفت امام رضا (ع) و زیارت ایشان از راه دور با حضور خدام حرم رضوی در کنار کسانی که امکان زیارت ایشان را نداشته، دارد.

دبیر برگزاری جشن های بین المللی زیر سایه خورشید در کرمانشاه خاطر نشان کرد: مقابله با تفکرات وهابیت که قصد دارند اثری از این مرجع شریفین وجود نداشته باشد از دیگر اهداف ماست.

فرخشاهی همچنین به ایجاد شور و نشاط معنوی در جامعه در نتیجه برگزاری این جشن ها اشاره کرد و گفت: به این منظور ستادی از ۳ ماه قبل تشکیل شده ودر قالب ۱۱ کمیته برنامه های ما در حال انجام است.

وی افزود: همچنین در این راستا تاکنون بیش از ۳۰۰ ساعت جلسه شورای سیاست گذاری برنامه ها و بیش از ۱۰ جلسه با نمایندگان و نماینده ولی فقیه در استان داشته ایم.

حضور کاروان های خدام رضوی در بین مردم

فرخشاهی با بیان اینکه در شهر کرمانشاه طی ۱۰ روز جشن، صبح ها کاروان رضوی در کنار کسانی که تشنه معرفت رضوی هستند، حضور خواهند داشت، افزود: حضور در نماز جماعت مراکز نظامی طی ظهرها و حضور در بین سربازان برای اولین بار از دیگر برنامه هاست.

دبیر برگزاری جشن های بین المللی زیر سایه خورشید در کرمانشاه همچنین از دیدار با خانواده شهدا با حضور در منزل آنان خبر داد.

فرخشاهی همچنین یادآور شد: در راستای منویات فرهنگی مقام معظم رهبری، برای اولین بار این کاروان به خانه سرداران فرهنگی می روند که یکی از شاخص ترین برنامه های ما در راستای لبیک به منویات رهبری است.

وی با بیان اینکه در شب های پیش رو برنامه ها و جشن های مختلفی در نقاط مختلف شهر داریم، گفت: در شب میلاد در برخی از هیئات و در روز میلاد نیز جشنی با حضور ۷۰۰۰ نفر در تالار گل نرگس کرمانشاه خواهیم داشت.

دیدار خدام رضوی با مردم اهل حق استان

فرخشاهی حضور خدام رضوی در شهرهای کرند غرب و صحنه و دیدار این خدام با مردم اهل حق استان را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برشمرد.

دبیر برگزاری جشن های بین المللی زیر سایه خورشید در کرمانشاه خاطر نشان کرد: توزیع بسته های متبرک رضوی و زیارت پرچم رضوی نیز انجام می شود.

فرخشاهی همچنین از اعزام به حرم امام رضا (ع) خبر داد و افزود: امروز ۴۰ نفر را به حرم امام رضا (ع) اعزام می کنیم و مجموعا ۵۰۰ نفر تا پایان این جشن ها برای زیارت حضرت اعزام می شوند.

وی حامیان این برنامه را شبکه کشوری ۳۱۳ یار موعود، شهرداری کرمانشاه و بسیاری از سازمان های استان عنوان کرد و گفت: انعکاس ویژه این برنامه ها از شبکه زاگرس صورت خواهد گرفت و برنامه های متعددی تدارک دیده شده است.

جشن های زیر سایه خورشید در ۲۰ کشور جهان برگزار می شود

فرخشاهی یادآور شد: با هماهنگی های صورت گرفته ۸ جنگ شادی در مناطق شهرداری، نمایش فیلم با محوریت امام رضا (ع) و اجرای زنده تواشیح و... به عنوان برنامه های این جشن های بین المللی در کرمانشاه اجرا و برگزار خواهد شد.

دبیر برگزاری جشن های بین المللی زیر سایه خورشید در کرمانشاه از آحاد مردم کرمانشاه دعوت کرد تا در مراسمات این هفته شرکت کنند.

فرخشاهی تصریح کرد: با توجه به برخی اسناد تاریخی، ورود علی بن موسی الرضا (ع) از غرب کشور بوده و ما می خواهیم بار دیگر ورود ایشان را باز خوانی کنیم.

وی خواستار تبلیغ و اطلاع رسانی گسترده این جشن ها در استان کرمانشاه شد و افزود: مجموعا ۷۰ برنامه و جشن در این ایام در استان برگزار خواهد شد.

دبیر برگزاری جشن های بین المللی زیر سایه خورشید در کرمانشاه خاطر نشان کرد: این جشن ها در تمامی شهرهای ایران و ۲۰ کشور جهان برگزار می شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 563516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =