24 فیلم بلند که بیشتر آنها ساخته فیلمسازان اروپایی و آمریکای لاتین هستند در چهل و دومین دو هفته کارگردانان جشنواره کن 2010 نمایش داده می شود.

به گزارش خبرآنلاین، فردریک بویه مدیر هنری جدید این بخش جنبی جشنواره کن سه‌شنبه صبح در یک نشست خبری در پاریس اسامی 24 فیلم بلند - شامل دو فیلم بخش نمایش‌های ویژه - و 9 فیلم کوتاه را اعلام کرد.

نیمی از فیلم‌های انتخاب شده نخستین ساخته سازندگانشان هستند و بنابراین بخت دریافت جایزه دوربین طلایی را دارند. در این بین 10 فیلم اروپایی، پنج فیلم از آمریکایی و تنها دو فیلم آمریکایی در بخش دو هفته کارگردانان حضور دارند.

فیلم تجربی و سیاه و سفید «سال گند» دومین فیلم کام آرچر با بازی الن بارکین و «دو دروازه خواب» اولین ساخته آلیستر بنکس گریفین فیلم‌های آمریکایی حاضر در بخش دو هفته کارگردانان هستند.

دو فیلم فرانسوی به عنوان فیلم‌های افتتاحیه و اختتامیه این دوره انتخاب شده‌اند. مستند «باندا بیلی!» ساخته رنو باره و فلوران دو لا تولایه درباره یک گروه ارکستر متشکل از افراد معلول فیلم افتتاحیه بخش دو هفته کارگردانان است.

این بخش با فیلم «گاهی اوقات لیلی» به کارگردانی فابین برتو با بازی دایتن کروگر و لودوین سانیه درباره دو خواهر که باید با مرگ ناگهانی مادرشان کنار بیایند، به پایان می‌رسد.

هر دو فیلم انتخاب شده برای بخش دو هفته کارگردانان اولین بار در دنیا در کن به نمایش درمی‌آیند. فیلم‌هایی از بریتانیا، سوئیس، دانمارک، سوئد، آرژانتین، مکزیک، قرقیزستان، بلژیک، آلمان، اوروگوئه، مالزی، مراکش و اسپانیا برای نمایش در این بخش انتخاب شده‌اند.

همان طور که قبلا اعلام شد آنیس واردا چهره‌ شاخص موج نو سینمای فرانسه جایزه یک عمر دستاورد این دوره را دریافت می‌کند. چهل و دومین دو هفته کارگردانان 13 تا 23 مه (23 اردیبهشت تا دوم خرداد) در کن برگزار می‌شود.

هالیوود ریپورتر / 20 آوریل

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 56351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =