سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که مسئولیت وقوع فاجعه دردناک منا در سال گذشته، متوجه مسئولین ناکارآمد دولت عربستان است گفت: آنها باید به طور جدی در این زمینه پاسخگو باشند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی امروز -چهارشنبه- در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص نامه 120 خانواده شهدای فاجعه منا به وزیر امور خارجه کشورمان ، ضمن ابراز همدردی مجدد با خانواده کلیه شهدای این حادثه دردناک خاطر نشان ساخت: وزارت امور خارجه مسئولیت پیگیری سیاسی و حقوقی بین المللی این فاجعه را در دستور کار داشته و دارد.

قاسمی تاکید کرد: وزارت امور خارجه تمام توان خود را برای احقاق حقوق مادی و معنوی خانواده شهدای این حادثه بکار گرفته است.
قاسمی با تاکید بر اینکه در پی گیری فاجعه منا، سه اصل حکمت، عزت و مصلحت سرلوحه کار وزارت امور خارجه است، تصریح کرد: در این رابطه تمامی سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران، با جدیت و بر اساس دستورالعمل های صادره از سوی وزیر امور خارجه برای تحقق این هدف فعال شده اند.
وی افزود: همچنین موضوع از سوی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در اکثر مجامع بین المللی مطرح و پیگیری شده است.
قاسمی گفت: در این چارچوب، علاوه بر طرح موضوع در سازمانهای بین المللی، استفاده از مشورت حقوقدانان برجسته داخلی و بین المللی برای احراز مسئولیت دولت عربستان، همواره مورد توجه بوده و تلاش های لازم در این زمینه ادامه دارد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: همان گونه که امت اسلامی به خوبی آگاهند، بی تردید مسئولیت وقوع این فاجعه دردناک متوجه مسئولین ناکارآمد دولت عربستان است و آنها باید به طور جدی در این زمینه پاسخگو باشند.
وی همچنین تصریح کرد: وزارت امور خارجه با هماهنگی و همکاری با دیگر نهادهای ذیربط در دو قوه مجریه و قضائیه، طی برگزاری جلسات متعدد، به بررسی ابعاد حقوقی و چگونگی بهره گیری از ظرفیت های قضایی- حقوقی در سطوح مختلف ملی و بین المللی پرداخته و این روند همچنان با محوریت ستاد پیگیری فاجعه منا که در معاونت کنسولی، امور مجلس و ایرانیان این وزارتخانه تشکیل شده است، مورد توجه می باشد.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: این وزارتخانه از همه پیشنهادات و ایده های کارشناسی و فنی اصحاب علم، حقوقدانان و گروههای مختلف سیاسی و اجتماعی برای کمک به احقاق حقوق خانواده شهدا و آسیب دیدگان فاجعه منا استقبال می کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 563414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =