۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۲

حرامیان آل سعود سینمای ایران را مخرب تر از بمب اتم می دانند و شهاب حسینی را پدیده ای خطرناک تر از قاسم سلیمانی. چرا که معتقدند آن چه می تواند سبب نفوذ و رسوخ در اذهان و قلوب شود و سیمای ایران اسلامی را در چشم جهانیان زیبا جلوه دهد به مراتب از سلاح و مردان جنگی خطرناک تر است.

در این جا هم کسانی که از قضا مدعی دشمنی با آل سعودند به راحتی سینماگرانِ هم وطنشان را در زمره بی غیرتان و ناموس فروشان قرار می دهند.
ظاهرا سعودیان و سعودی ستیزان با یکدیگر چندان سر سازگاری ندارند. و از قرار اگر پایش بیفتد آن یکی یقه این یکی را می گیرد و این یکی سفارت آن یکی را آتش می زند. با این همه رفتار این دو فریق و قرائتی که از دین مبین اسلام دارند گاه به شدت شبیه هم است و آدمیزاد را به یاد آن شعر معروف می اندازد: تو نوشتی از راست/ من نوشتم از چپ/ وسط سطر رسیدیم به هم.
در آن صحرای سوزان نیز ظاهر شریعت سخت مراعات می شود و حتی آفتابه دزد نیز قطع ید می شود اما جان و مال و ناموس شیعیان مباح است و فساد خاندان حرامی آل سعود هیچ اعتراضی را برنمی انگیزد. در این جا نیز مدعیان مسلمانی از حد و حدود حجابی که عرف جامعه ایران است چنان به خشم می آیند که مگو و مپرس اما در مقابل هزار فاجعه پنهان و آشکار روزه سکوت می گیرند. حقیقتش را بخواهید من از این وضعیت خیلی هم ناراحت نیستم.
البته متاسفم. متاسفم برای سرزمینی که سینماگرانش به چنین لقبی مفتخر می شوند و روزنامه نگارانش وطن فروش خوانده می شوند و شاعران و نویسندگانش جاسوس نام می گیرند و روشنفکران و دانشگاهیانش پیاده نظام دشمن خطاب می شوند. جایی که فضل و خرد خوار شمرده می شود و جهل و جنون قدر می بیند و بر صدر می نشیند فقط باید به خدا پناه برد.
اما از طرف دیگر عمیقا خوشحالم که تعارف از میان برخاسته است و محک تجربه به میان آمده است تا سیه روی شود هر که در او غش باشد. خوشحالم که اندک اندک هرکسی بی تعارف هر چه در ذهن و ضمیر خود دارد آشکار می سازد. در چنین هنگامه هایی راحت تر می توان دوست را از دشمن و حیله گر را از خیرخواه تمیز داد. فرمود:

پرده پوشی من از غایت دین داری نیست

پرده ای بر سر صد عیب نهان می پوشم

خدارا شکر که پرده ها درحال فرو افتادنند و انشاءالله به زودی پرده دار از راه خواهد رسید و چنان به شمشیر می زند همه را که هیچ کس مقیم حریم حرم نخواهد ماند و در آن روز شرمنده رهروی که عمل بر مجاز کرد. اما تا آن روز که امیدوارم دیر و دور نباشد چه بهتر که دعوی مدعیان به آزمون گذاشته شود. تا دریابیم و دریابند آن که دهان به دشنام می گشاید هرچه هست مسلمان نیست. که اگر معیار مسلمانی رسول خداست فرمود: بهشت بر فحاش هرزه گوی کم حیایی که باک ندارد چه می گوید و چه می شنود حرام است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 562282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدامین A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    8 86
    دوست عزیز آنچه یاالثاراتی ها گفته اند و آن کلمه ، ظاهرا از روایات منسوب به پیامبر گرامی اسلام است و از خود به کسی ناسزا نگفته اند.
    • علیرضا IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
      9 1
      اول سلام. بعد، آیا پیامبر آن کلمه را به کسی نسبت داده اند که لباس همسرش مورد پسند عده ای دیگر نیست؟ آیا پیامبر فرموده قبح کلمات به شدت ناشایست را با قلم در جامعه بریزید؟ آن هم در قالب نشریه ای که تخصصی نیست و می تواند خواننده ی عام هم داشته باشد؟ می دانید که اطلاق این صفت به کسی حتی به شوخی، مشمول حد شرعی است؟
  • کوروش A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    27 5
    جانا سخن از دل ما می گویی
  • بی نام IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    13 70
    ولقعا شما این نوع پوشش رو عرف جامعه ایرانی اسلامی میدانید؟ این طرز پوشش از پوشش غرب هم سخیف تر است
    • علیرضا IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
      6 1
      سلام. عذف یعنی چی؟ چطور فهمیدید که از پوشش غرب هم سخیف تر است؟
  • بی نام A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    18 10
    اين واژه حراميان هم دست كمي از واژه معروف ديو... نداره ها.... . يادمون نره توصيه شديم حتي به دشمنان فحش نديم.
  • mmt IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    35 1
    اگر معیار مسلمانی رسول خداست فرمود: بهشت بر فحاش هرزه گوی کم حیایی که باک ندارد چه می گوید و چه می شنود حرام است.
  • علی IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    25 4
    نقد بسیار خوبی بود
  • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    7 51
    تو هم بگرد یه تیتری پیدا کن و طوری بنویس که بیشترین تائید رو بگیری همیشه با خودت میگی طوری بنویسم که مردم خوششون بیاد
  • بی نام GB ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    32 9
    ﺷﻌﺮی ﻧﺎﺏ ﺍﺯ ‏ ﻣﻌﯿﻦ ﮐﺮﻣﺎﻧﺸﺎﻫﯽ ‏ ﻧﺸﺎﻥ ﺍﺯ ﻋﺪﻝ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﻧﯿﺴﺖ ﯾﺎ ﺭﺏ ﮐﻮﺩﺗﺎﯾﯽ ﮐﻦ ... ﺑﯿﺎ ﺑﺎ ﻋﺪﻝ ﻭ ﺍﻧﺼﺎﻓﺖ، ﻣﯿﺎﻥ ﻣﺎ ﺧﺪﺍﯾﯽ ﮐﻦ ... ﻧﮕﺎﻫﯽ ﮐﻦ ﺑﻪ ﺑﻌﻀﯽ ﻫﺎ ﮐﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﻋﻠَﻢ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭﻟﯽ ﺩﺳﺖِ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺭﺍ ﺯ ﺑﺎﺯﻭﻫﺎ ﻗﻠﻢ ﮐﺮﺩﻧﺪ ... ﺑﺒﯿﻦ ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺻﻔﺖ ﻫﺎ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻇﺎﻫﺮ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻨﺪ ... ﻧﻤﺎﺯ ﻭﺍﺟﺐ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﯿﺎﻥ ﮐﻮﭼﻪ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪ ... ﺧﺪﺍﯾﺎ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺑﻌﻀﯽ ﻫﺎ، ﻓﻘﻂ ﺍﺑﺰﺍﺭ ﻣﯽ ﺳﺎﺯﻧﺪ ... ﺯ ﺗﻮ ﺩﻡ ﻣﯽ ﺯﻧﻨﺪ ﻭ ﭼﻮﺑﻪ ﻫﺎﯼ ﺩﺍﺭ ﻣﯽ ﺳﺎﺯﻧﺪ ... ﺯ ﻗﺮﺁﻧﺖ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻠﻖ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ، ﻭﻟﯽ ﺭﺍﻫﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺯﺩﯼ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺧﻠﻖ ﻣﯽ ﺟﻮﯾﻨﺪ ... ﺧﺪﺍﯾﺎ ﺍﺳﻢ ﭘﺎﮐﺖ ﺭﺍ ﭼﻪ ﺭﺍﺣﺖ ﺑﯽ ﺑﻬﺎ ﮐﺮﺩﻧﺪ ... ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺩﯾﻦ ﺗﻮ ﺑﺮ ﺧﻠﻖِ ﻣﺴﺘﻀﻌﻒ ﺟﻔﺎ ﮐﺮﺩﻧﺪ ... ﺧﺪﺍﯾﺎ ﺻﺒﺮ ﺭﺍ ﺑﺸﮑﻦ ﺑﯿﺎ ﭘﺎ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻧﯽ ﮐﻦ ... ﺑﯿﺎ ﺍﺯﻣﺮﺩﻡ ﭘﺎﮐﺖ ﮐﻤﯽ ﻫﻢ ﭘﺎﺳﺒﺎﻧﯽ ﮐﻦ ...
  • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    13 4
    احسنت
  • حسين IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    6 47
    آقاي موسوي در نوشته هايش معمولا حرف تازه و نويي را تكرار نمي كند.نوشته هاي ايشان صرفا تكرار بديهيات با استفاده از رديف كردن كلمات هم معنا و شاهد آوردن از اشعار و متون كلاسيك فارسي است.
    • بی نام A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
      4 1
      حرف تاز ه و نو رو تکرار نمیکنه؟ اگه تکرار کنه که دیگه نو نیست احیانا منظورتون حرف نو رو ارایه نمیکنه نبوده؟
  • علیرضا IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    8 53
    کدوم فیلم که ایران رو تو جهان زیبا نشون داده تو جشنواره های خارجی جایزه گرفته ؟
  • لطفی US ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    26 4
    درست فرمودید جناب موسوی . این قبیل ادبیات گفتاری اخیرا به این فرم صریح وارد دایره محاورات سیاسی شده . همه هم می دانیم سرچشمه از کجاست نه از لثارات است و نه از فراستی. بی پرده صحبت کنید.
  • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    50 7
    تعطیلش کردن ولی دوباره سبز میشه چون مال بچه های خودیه
  • بی نام GB ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    6 1
    طالبان ، داعش ، افراطيون داخلى ، جناح تندرو آمريكا در حزب جمهورى خواه و القاعده همه سر وته يك كرباسند
  • خام 1330 IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    1 1
    سلام آقای موسوی بزرگوار بنده با مطالب شما در خصوص موضوع موافقم . شعر جناب حافظ وپرده دار را به شتباه شاهد مثال آورده اید وباعث تاسف است . در شعر جناب حافظ پرده دار در واقع جفاکار است و الخ لطفا" از بزرگان شعر وادب در این مورد استفسار ومرا نیز احیانا" از اشتباه بدر آورید.سلامت باشید.
  • smf IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    1 5
    واقعا جای فرهنگ و دین کجاست وقتی مدعیان آن رفتارشان را با بی تمدن ها و بی فرهنگ ها هماهنگ کرده اند مگر قیافه و رفتار این بی هنران به اصطلاح هنرمند چقدر با فرهنگ ناب ایرانی ما نه اسلامی و شیعی مناسبت داره واقعا علی الاسلام والسلام من این هنرمندان بی ریشه ای که دیوثی گری را تمدن میدانند ایرانی نمیدانم البته در بین هنرمندان افرادی هستند که رفتارشان و گفتارشان شایسته تقدیر است
  • بی نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    10 1
    دیدگاه آن نشریه بدون مخاطب مانند بعضی آقایانی است که سیل وزلزله را نتیجه حجاب خانمها میدانند.اگر نحوه پوشش همسران بازیگران نشانه د... شوهرانشان است بنابراین تمام مردان کشور های غربی و اسلامی مانند سوریه،مصر،ترکیه،تونس.... هم آنگونه اند.
  • بی نام A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    3 1
    بهترین و حقیقی ترین و درست ترین حرف رو در مورد این شرم نامههواداراش زده ، آفرین به این سخن شهاب حسینی