واجد مرکزی خبر نوشت: تشکل وحدت اسلامی لبنان بیانیه مهمی در اعتراض به عملکرد اتحادیه عرب صادر کرد.


طی سالهای گذشته شاهد روابط مخفیانه بین عربستان سعودی و رژیم اشغالگر صهیونیستی به شکل فزاینده ای توسعه یافته و این رابطه هرگز روزی قطع نبوده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی العهد لبنان، یکی از تشکلهای لبنانی با انتقاد از نحوه موضعگیری سران عرب در قبال ایران  و  غفلت از رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی اعراب تاکید کرد روابط  پنهان عربستان سعودی با رژیم اشغالگر صهیونیست از سالها پیش وجود داشته و این رابطه هیچ گاه قطع نشده است.

 گروه موسوم به «تشکل وحدت اسلامی» لبنان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: طی سالهای گذشته شاهد روابط مخفیانه بین عربستان سعودی و رژیم اشغالگر صهیونیستی به شکل فزاینده ای توسعه یافته و این رابطه هرگز روزی قطع نبوده است.

در این بیانیه آمده است همزمان با پیامدهای بهار عربی این روابط پنهانی ابتدا به شکل غیرمستقیم و آنگاه به اظهار نظرهای صریح و پس از آن نیز به طور کامل علنی شد و دو طرف دیدارهایی علنی با یک دیگر در کشورهای غربی برگزار کردند.

از جمله این دیدارها می توان به سفر هفته گذشته انور عشقی، ژنرال بازنشسته ارتش عربستان به همراه تعدادی از کارشناسان و تجار  به سرزمینهای اشغالی اشاره کرد. وی به اتفاق هیات همراهش با دوری گلد، مدیر کل وزارت خارجه رژیم اشغالگر و یواف مردخای، هماهنگ کننده امور اسرائیل در مناطق اشغالی و سایر مقامات این رژیم غاصب دیدار کرد.

این بیانیه افزود: مذاکرات انجام شده سرآغازی برای عادی سازی کامل روابط با رژیم صهیونیستی در همه زمینه ها بویژه فعالیتها اطلاعاتی مشترک  و در رأس آنها نابودی آرمان فلسطین، از بین بردن احساس ملی، عربی - اسلامی و مقابله با  جمهوری اسلامی ایران تا زمانی است که تهران با این رژیم در خصوص آرمان فلسطین عداوت داشته باشد.

این در حالی است که انور عشقی ژنرال سعودی بدون هیچ شرم و حیایی به میزبانان صهیونیست خود می گوید: به امید خدا دیدار آینده ما در ریاض خواهد بود.
« تشکل وحدت اسلامی » لبنان در  ادامه این بیانیه با اشاره به برگزاری نشست سران عرب در نواکشوت پایتخت موریتانی آورده است: اتحادیه عرب که غرق در عجز و خواری است برای تحقیر احساسات ملیونها عرب و مسلمان چه جوابی خواهد داشت.

این بیانیه تصریح می کند این  سفر بی شرمانه  نیز به حلقه  طرح (خفت بار) صلح عربی  - که با این دیدار وقیحانه عملا نابود شد - و بحرانهای سوریه و لیبی اضافه می شود در حالیکه هیچ سخنی از جنگ ویرانگرانه عربستان سعودی علیه یمن، درد و رنجهای ملت بحرین ، گسترش و توسعه شهرکسازی های صهیونیستی در کرانه باختری به میان نمی آید و آنچه  حمایت از امنیت ملی عربی در برابر مداخله های ایران نامیده می شود، در دستور کار نشست سران عرب قرار می گیرد و از اسرائیل به عنوان یک دولت اشغالگر که همه سرزمین فلسطین را از نهر تا بحر اشغال کرده و به یهودی سازی قدس به عنوان قبله اول مسلمین و نابودی مسجد شریف  الاقصی مبادرت می کند، سخنی به میان نمی آید؟

این تشکل در پایان، بیانیه خود را با طرح این سوال به پایان رسانده است که  آیا واقعا حماقت و کودنی  حکام عرب در برابر ملتهایشان  تا به این اندازه رسیده است که از رژیم  غاصبی که کشوری را اشغال کرد و مردمش را به قتل رساند و آواره کرد چشم پوشی کنند  و بر اساس سوء ظن  مداخله در امور داخلی خود علیه کشوری دیگر (ایران) بیانیه صادر کنند؟

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =