تسنیم نوشت: هم‌زمان با اولتیماتوم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای ایجاد نمایندگی اپل در ایران، ظاهراً جمع‌آوری گوشی‌های هوشمند متعلق به این برند از سطح بازار شروع شده است.

کمتر از یک هفته پیش بود که عباس نخعی مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف با بیان اینکه کمپانی اپل تنها تا پیش از اجرای طرح رجیستری موبایل، فرصت تاسیس نمایندگی در کشور را دارد، اظهار کرد: ابلاغیه جمع‌آوری موبایل‌های این برند صادر شده و در صورت عدم تاسیس نمایندگی، گوشی‌های موبایل آن جمع می‌شوند.

وی در همان گفت‌وگویی که انجام داد، با اشاره به پیش رو بودن اجرای طرح رجیستری موبایل و لزوم ورود نمایندگی‌ها به کشور، ابراز کرد: در حال حاضر تصمیم بر این است که تنها گوشی‌هایی قابلیت فعالیت و خرید و فروش در کشور را داشته باشند که دارای نمایندگی در کشور هستند، ولی این امکان نیز وجود دارد که پس از اجرای این طرح، تصمیمات جدیدی در این حوزه اتخاذ شود.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره برخی برندهای تلفن همراه موجود در بازار از جمله گوشی‌های آیفون گفت: در حال حاضر ابلاغ جمع‌آوری گوشی‌های تلفن همراه این برند از بازار داده شده است. اگر تا روز اجرای طرح رجیستری، این کمپانی اقدام به ثبت نمایندگی رسمی در کشور نکند قطعاً تمام گوشی‌های تلفن همراه این برند جمع‌آوری خواهند شد و به هیچ عنوان قابلیت رجیستر شدن را نخواهند داشت.

نخعی افزود: در حال حاضر ما ابلاغیه جمع‌آوری گوشی‌های تلفن همراه این برند را به تمام استان‌ها اعلام کرده‌ایم و در صورت عدم تأسیس نمایندگی این برند در کشور تا روز اجرای طرح رجیستری، تمام محصولات موبایل این برند از سطح بازار جمع‌آوری خواهد شد.

عباس نخعی پیش از این درباره زمان اجرای طرح رجیستری موبایل نیز گفته بود که با توجه به اتمام مقدمات این طرح و تاکید معاون اول رئیس جمهور بر اجرای هرچه سریعتر این طرح، طرح رجیستری موبایل تا اول مرداد ماه اجرایی خواهد شد.

علاوه بر این، قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در نشستی خبری درباره امکان فعالیت گوشی‌های آیفون در اجرای طرح رجیستری، گفت: طبق قوانین فعلی هیچ منعی برای تاسیس نمایندگی این برند آمریکایی در کشور وجود ندارد و وزارت صنعت نیز به عنوان مرجع تاسیس نمایندگی برندهای مختلف در این باره قادر به اظهارنظر قطعی است.

وی با تاکید بر اینکه مردم به هیچ وجه نباید نگرانی نسبت به اجرای این طرح داشته باشند، عنوان کرد: انجام طرح رجیستری هیچگونه هزینه‌ای بر مجموعه مصرف‌کنندگان و توزیع‌کنندگان موبایل تحمیل نخواهد کرد.

به گفته او براساس قانون نظام صنفی و حمایت از مصرف‌کنندگان هر کالایی که قرار است در کشور توزیع شود باید از شبکه خدمات پس از فروش در کشور بهره‌مند باشد ولی متاسفانه کمپانی آمریکایی اپل و تولیدکننده گوشی‌های آیفون فاقد نماینده رسمی در کشور هستند و پشتیبانی و تامین قطعات پس از فروش را عهده‌دار نیست.

خورشیدی همچنین خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نیز سرویس‌دهی اپراتورهای تلفن همراه به محصولات این کمپانی مغایرت قانونی با قوانین دارد ولی پس از اجرایی شدن رجیستری، قطعا سرویس مخابراتی به این محصولات داده نخواهد شد.

البته سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به این سوال که آیا گوشی‌های فعال فعلی مشمول این قوانین خواهند شد، گفته که اجرایی شدن این طرح برای گوشی‌هایی است که بعد از تاریخ اجرای طرح رجیستری موبایل عرضه می‌شود و هیچ نگرانی بابت گوشی‌های فعال فعلی وجود ندارد.

اکنون با توجه به گذشت چند روز از این اظهارات رسمی مقام‌های مسئول در ستاد مذکور، گفته می‌شود فروشگاه‌ها مربوط به شرکت‌هایی که خود را وارد کننده رسمی آیفون به ایران می‌دانستند در تهران و مخصوصا مجتمع‌های بزرگ فروش موبایل پلمب شده است.

تصاویر مربوط به این دست به دست در کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی می‌چرخد.

همچنان جزییات بیشتری از این اقدام منتشر نشده و پیش‌بینی می‌شود در راستای اجرای همان طرح اشاره شده در خبر (رجیستری) باشد.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    23 47
    ما الان اين همه نوت و اطلاعات و داريم گوشي رو بديم دست كي?
    • بدون نام ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
      42 28
      اقا ما جدي مي گيم ، امكاناتي كه اين گوشي داره از جمله قابليت بوك مارك و سينك ان با بوك ماركهاي لب تاب و كارايي و ابزارهاي متنوع در دسته بندي نوتها و موارد زيادي كه اينجا جاش نيست بنويسم اصلا قابل مقايسه نيست با گوشيهاي ديگه، اصلا هم كاري ندارم كه برندش كجاييه، نميشه كه تصميمات احساسي گرفت، پيرهنه مگه راحت عوضش كنيم?
    • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
      42 20
      مثلا چندتا کلیپ و پیامی که با دوستان رد و بدل شده، شد اطلاعات؟ بک آپ بگیرید منتقل کنید......
    • بی نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
      12 4
      واقعا مسخره هست... فقط آیفونه که قاچاق میشه؟ بعد قاچاق یعنی چه؟
    • بی نام IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
      5 3
      امكاناتي كه اين گوشي داره از جمله قابليت بوك مارك و سينك ان با بوك ماركهاي لب تاب و كارايي و ابزارهاي متنوع در دسته بندي نوتها و موارد زيادي كه اينجا جاش نيست بنويسم...... خخخخخخ در جواب دوستمون باید بگم اوستااااااااا بقیه گوشیا هم این کارا رو میکنن خخخخخخخ حاجی فقط اپل این امکانات رو نداره یه کم از حال و هوای لاکچری بودن بیا بیرون .......
  • فرهاد A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    احسنت جمع کنید این آلت تفاخر و دلالی رو.منم دلم میخواد داشته باشم ولی چرا پول زور چرا با دلالی
    • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
      40 17
      کار اگر اصولی باشه خوبه من گوشی آیفون خریدم دو نیم الان هاردش بعد 3 ماه سوخته حالا چون نمایندگی نداره و گارانتی نداره نمیتونم تعویضش کنم البته اگه نمایندگی داشت میتونستم با گارانتی یک ساله بین المللیش تعویضش کنم حالا موندم گوشی رو چجوری بفرستم یکی از کشورهای همسایه یا آمریکا جالبه میخوام پستش کنم آمریکا پست قبول نمیکنه میگه قاچاق حساب میشه مگه میشه آدم گوشی آمریکایی رو به آمریکا قاچاق کنه
  • بی نام US ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    80 4
    خوب من که الان دارم بر فرض نمایندگی هم زده بشه آیا از مزایای نمایندگی بر خوردار می شم؟
  • nougat IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    48 4
    خـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــداحـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــافظ ...
  • محمد IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    53 10
    عجب شانسی ، بعد چند سال میخواستیم یه ایفون بخریم
  • میلاد IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    اقدام خوبیست ، متاسفانه گوشی های هوشمند این برند قط قیمت بالایی دارند وگرنه یک گوشی ارزان صد هزار تومانی کار همین گوشی ها را میکند ولی مردم این به سبب چشم و هم چشمی این برند رو انتخاب میکنند بنده خودم مجبور شدم پول یک سال کارگریم را برای این گوشی بدم تا موقعیت احتماعی بالاتری پیدا کنم.
    • جیم جارموش A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
      67 17
      دوست عزیز شما اگر همین مبلغ رو صرف کسب علم و تحصیل میکردید و در نهایت شغل بهتری نسبت به کارگری برای خودت دست و پا میکردی هم راحت تر میتونستی به خواسته ات برسی و هم خود به خود از جایگاه اجتماعی بالاتری برخوردار میشدی.نه اینکه به واسطه خرید گوشی ایفون جایگاه اجتماعیت بره بالاتر... جایگاه بالاتر خیلی پارامتر های دیگه ای هم داره که اگه اونارو نداشته باشی......هیچی ولش کن . موفق باشی
    • رضا EU ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
      55 3
      موقعیت اجتماعی بالاتر با یک گوشی که به یک ثانیه بنده برای نابود شدن؟خدایا به تو پناه میبرم
    • امینو IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
      38 24
      چی میگی برادر من؟ گوشی اپل بگیر دستت بعد این حرفو بزن سامسونگ سونی بقیه برندا رو کار کردم بعد مرتی مشکل سخت افزاری پیدا میکنه همشون هم هنگ میکنن هیچی مثل آیفون نیسسسسسسس پول بیشتر میدم ولی اعصابم راحته
    • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
      31 5
      کار خوبیه ولی نه به این دلیلی که شما میگی، خوبیش در بستن دست قاچاقچیهاست، آیفون در حاضر حاضر نماد قاچاق هست نه تفاخر و غیره که دوستان گفتند. هر کسی که میخره در واقع به قاچاقچیها داره کمک میکنه
    • محمد IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
      32 7
      شما به نظرم برو خودتو اصلاح کن که به خاطر چشم و هم چشمی کاری نکنی. نکنه توقع داری که همه ماشین خارجی ها رو جمع کنن تا شما یه وقت چشمت نیفته و چشم و هم چشمی نکنی واسه اینکه کلاس اجتماعیت رو ببری بالا تمرکزتو بذار تو کلاس تاریخ جغرافی
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    71 66
    خنده داره که همه چیو میخوان به زور درست کنن. به زور تلگرام باید سروراشو بیاره ایران. به زور اپل باید نمایندگی بزنه و ....
    • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
      67 9
      به نظر من به عنوان یک ایرانی، اپل باید نمایندگی بزنه و مالیات و اینجور چیزها رو به دولت پرداخت کنه. کاملا منطقیه و قانونی. یعنی اگر هم زورهست، بی منطق نیست. خیلی با موارد دیگر فرق میکنه
    • بی نام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
      3 0
      هر چی زور نخواد، مبارزه با قاچاق و فساد اقتصادی اتفاقا زووووووور می خواد
  • محسن GB ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    25 10
    حالا احتمالا قیمت آیفون دست دوم میره بالا.
  • امیرحسین RO ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    53 3
    اپل اصلا به ایران احترام نمی زاره ، کشور ایران و زبان فارسی رو از توی تنظیمات خودش حذف کرده و با آی پی ایران نمی شه اپل آی دی ساخت.
  • سعید A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    43 4
    اگر واقعا اجازه ندن گوشیهای بدون نمایندگی رسمی و خدمات درست در ایران به فروش برسه قبول حتی اگه این گوشی آیفون باشه. مهم نیست. ولی با تجربه ای که از برخورد های قبلی وجودداره میدونم که این اتفاق نمیفته بلکه چند وقت دیگه به یک نفر اجازه واردات داده میشه و البته اون فرد هم هیچ ارتباطی با اپل نخواهد داشت. فقط ۵۰۰ تومن روی قیمت گوشی کشیده میشه و دولت و اون شخص سود بی دلیلشون رو میگیرن. بدون این که کوچیک ترین چیزی به مردم برسه.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    26 12
    میخوان با این کارا موبایلو گرون کنن معلوم نیست باز سود این ماجراها به جیب کی میره فقط بدبختیش برای ماست
  • بی نام A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    31 5
    بسیار عالی ست و امیدوارم برای تمام برندها با جدیت پیگیری شود تا سود آن به مردم برسد. به این ترتیب هم مردم گوشی را به قیمت بازار بین المللی آن می خرند و هم خدمات پس از فروش واقعی دریافت خواهند کرد. آیا گوشی سامسونگ دفتر نمایندگی رسمی دارد؟ چرا خدمات پس از فروش ندارد؟ ضمانت نامه هایش همه تقلبی ست. لطفا برندهایی که دفتر نمایندگی واقعی دارند و رجیستر خواهند شد را به مردم معرفی کنید تا دچار زیان های آتی نشوند.
  • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    19 32
    مدیریت چکشی تا کی بخدا ذله شدیم
  • بی نام A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    47 4
    سلام این کار بسیار کار خوبیه چون باعث میشه که بازار کالای دیجیتال شکل و نظم پیدا کنه. من اصلا مشکلی با این برند ندارم ولی معتقدم هر شرکتی که میخواهد در ایران فعالیت کند باید قواعد بازار ایران را بپذیرد. چرا سالانه میلیارد ها تومن به جیب دلالان مفت خور بره و اونها هیج مسئولیتی را هم در قبال کالای فروخته شده نپذیرند.
  • بی نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    11 1
    خوب به سلامتی این مشکل هم حل شد
  • علیرضا A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    4 13
    من شده برم از خارج آیفون بیارم فقط ازش برای آهنگ گوش دادن استفاده کنم دست از مصرف آیفون ور نمی دارم
    • بی نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
      10 1
      بابا پولدار...ایفــــون...خارج بررو
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    6 1
    با طرح ریجستری مخالفم ولی جمع آوری مارک های بدون نمایندگی که قاچاق هستن خیلی خوبه امیدوارم تداوم داشته باشه
  • ahmad IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    6 7
    حرکتی خنده دار و از سر نادانی
  • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    3 2
    تعرفه بالا نتیجه اش قاچاق و عقب موندگی صنایع داخلی هست. یعنی تعرفه خودرو باعث شد ما ماشین به روزی تولید کنیم؟ نهایت هنر ما این هست که سمند رو بدیم انگلیسی ها تغییر بدهند و یا چراغ خودرو رو عوض کنیم. تعرفه 100 درصدی پوشاک هم قاچاق رو زیاد کرد. به طوری که لباس خارجی آرم تولید داخل میخورد تا تعرفه و عوارض دریافت نکند.
  • بی نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    7 4
    شورلت و خودروی آمریکایی که ممنوع شد حالا زورتون به آیفون رسیده؟
  • amino IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    4 14
    بهترین برند گوشی فقط ایفون بدون تعصب.. هرکس منفی بده مطمئنم گوشی ایفون دستش نگرفته نمیدونه چخبره
    • بی نام A1 ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
      1 3
      دقيقا همينه،
  • بی نام RO ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    11 3
    عزیزان ،من بعد از 14 سال سامسونگ داشتن هوس کردم برای اولین بار یه آیفون بخرم این اتفاق افتاد ،برای اولین بار میخواستم دست عیال رو بگیرم خیر سرم برم ترکیه که مثلا منم مسافرت خارجی رفتم اونجوری شد،ماشین میشورم بارون میاد،نود دقیقه فوتبال نگاه میکنم هیچ اتفاقی نمیفته برای رفاه هموطنانم تصمیم گرفتم کلا دیگه هیچ تصمیمی نگیرم.
  • مهدی RO ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    5 6
    هه آدم منهدم میشه از خنده فکر می‌کنن اپل هم مثل مردم بیچاره این کشور اسیر اینهاست
    • بی نام GB ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
      5 0
      بزرگوار اپل یا هر شرکت دیگری اگر میخواهد تو هر جای جهان کالا بفروشه به قوانین حاکم بر اون مملکت توجه میکنه. حرف ما اینه چرا اپل تو ایران نمایندگی نمیزنه تا هم کالاش مستقیم وارد بشه. هم مشتری حقوقش رعایت بشه. همچنین تعدادی شغل هم برای جوانان مملکت ایجاد بشه. مگر شرکت های دیگه مثل سونی ال جی سامسونگ مولینکس پاناسونیک فیلیپس و هزاران مورد دیگه که نماینده رسمی دارن تو ایران اسیرن؟ یک کم توجه داشته باشیم و بازارهامون رو مفت و مسلم در اختیار دیگران نگزاریم. مگه اونها اجازه میدن کالای ایرانی مثلا فرش همینجوری وارد بازارشون بشه. هزار جور تعرفه و مالیات میگیرن. بحث ما اینه برای خودمان احترام قائل بشیم.
    • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
      0 2
      كدوم نمايندگي خدمات واقعي جهاني تو ايران داره؟
  • معترض IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    4 1
    این طرح در ظاهر منطقی و کاملا قانون محوره ولی نمی دونم چرا یه حسی بهم می گی این ماجرا یه پشت پرده مافیایی داره که به زودی صداش در میاد
  • nismo IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    8 2
    ته این قضیه رو دربیارید میرسید به آقا زاده ایی که قراره نماینگی اپل رو بگیره و چندماه مانده به معرفی آیفون ۷ میخوان بازار رو تشنه خرید نگهدارند تا به سود میلیاردی برسند.
  • فرزین A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    خخخ چرا نظر هارو نصفه درج می کنید
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 2
    نه تنها آیفون، بلکه 90 درصد کل گوشی‌های موجود در بازار باید جمع شوند
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    2 1
    پیش به سوی کره شمالی خدا به خیر کنه
  • سپهر A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    1 0
    اگه شركت اپل با ماليات ايران مشكل داشته باشه حتي من حاظرم براي اينكه اين شركت نمايندگي داشته باشه خودم ماليات بپردازم بهتر از اينه كه كلا اين برند جمع اوري شه .