۰ نفر
۳۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۴

ایرنا نوشت: «احمد ابوزید» سخنگوی وزارت امورخارجه مصر به اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه درباره عبدالفتاح السیسی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، سخنگوی وزارت امورخارجه مصر در بیانیه بامداد پنجشنبه گفته است: اردوغان همچنان به فرافکنی و ارزیابی نادرست از اوضاع ادامه می دهد، و همین امر بیانگر این است که وی شرایط سختی را سپری می کند.

ابوزید افزود: از مهم ترین مواردی که اردوغان دچار ارزیابی نادرست شد، این است که وی قدرت تمایز بین یک کودتای نظامی به معنای متعارف و یک انقلاب مردمی که در آن حدود 30 میلیون شهروند مصری از نیروهای مسلح خود حمایت کردند، ندارد.

رجب طیب اردوغان دیشب در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره قطر در خصوص مصر و سوریه گفته بود: سوریه و مصر تشنه دموکراسی هستند و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر هیچ نسبتی با دموکراسی نداشته و هزاران نفر از مردمش را کشته است.

روابط مصر و ترکیه پس از کودتای السیسی و سرنگونی محمد مرسی به تیرگی گرایید و رئیس جمهوری ترکیه بشدت از سرنگونی حکومت قانونی مرسی که نماینده جنبش اخوان المسلمین بود و نیز غیر قانونی اعلام شدن دولت او به حکم دادگاه مصر، خشمگین شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    69 25
    خوب راست میگه اردوغان.مصر کجا دموکراسی کجا.باسرکوب حکومت کردن کجاش دموکراسی هست.این کار ملت ترکیه باید برای کشورهای دیگه خط مشی باشه تابفهمن وقتی ملت حامیه دولت باشه هیچ قدرتی نمیتونه کاری بکنه.
    • شاهرود IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
      39 32
      حکومت دیکتاتور مصر هیچ نسبتی با دموکراسی ندارد و رئیس جمهور منتخب مردم رو با سرکوب سرنگون کردن.مردم ترکیه با ابن کارشون الگویی شدن برای تمام کشورها .واقعا درست بود که میگفتن ترکیه دیگه یک کشور پیشرفته و دموکرات شده و در عمل هم نشون دادن.دمتون گرم.یک الگوی تمام عیار برای یک کشور مسلمان و دموکرات
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    47 9
    آقای سیسی تو که خودت با کودتا سر کار اومدی
  • مسعود IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    35 19
    به نظم ملت ترکیه به بلوغ فکری لازم رسیده اند و برای دموکراسی هزینه زیادی پرداخت کردند. درود بر آنها
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    29 6
    همینطوره که اردوغان میگه.مرسی بدترین انتخاب بود برای ریاست جمهوری مصر. ولی بهرحال با انتخابات سر کار اومده بود و تنها راهی که میتونست خلعش کنه انتخابات بود.وزیر خارجه مصر با بازی با کلمات میخاد زشتیه له کردن دموکراسی رو بپوشونه
  • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    25 3
    السیسی مزدور امریکا و خادم اسرائیل و عربستانه که دو تا از جزیره هاشونه دو دستی تقدیم عربستان کرد که مقدستر از خاک یک کشور چیزه دیگه ای نمیتونه باشه که این مردک به اسم یک رئیس جمهور در حق کشورش کرد