ایرنا نوشت: یک مسئول دولتی در پاکستان اعلام کرد این کشور برای اصلاح شرایط واردات گاز، با ایران به توافق دست یافته است.

براساس قراردادی که در سال 1387 میان ایران و پاکستان به امضا رسید، دو طرف باید کار ساخت خط لوله را تا سی و یکم دسامبر سال 2014 (دهم دی 1393) به پایان می رساندند و صادرات گاز را آغاز می کردند.

کار ساخت بخشی از خط لوله که در خاک ایران قرار دارد تقریبا به پایان رسیده اما اسلام آباد تاکنون از ساخت این خط لوله خودداری کرده است و فقط در بیست و یکم اسفندماه سال 1391 ساخت نمادین این خط لوله را کلنگ زنی کرد.

سال پیش نیز اسلام آباد برای خروج وضعیت این خط لوله از بن بست گام جدی برنداشت اما بتازگی مقام های این کشور از توافق با ایران برای بازنگری در این قرارداد خبر داده اند.

به گزارش وزارت نفت از پایگاه خبری «بیزینس ریکوردر»، یک منبع رسمی در وزارت نفت پاکستان اعلام کرد این کشور و ایران برای بازنگری در توافق خرید و فروش گاز میان دو کشور و تمدید مهلت اجرای پروژه خط لوله صادرات گاز ایران-پاکستان (آی.پی) به توافق دست یافته اند.

به گفته منبع یاد شده، پیش از این در جریان سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان در ماه مارس سال جاری میلادی (فروردین امسال)، وزیران نفت دو کشور درباره ازسرگیری مذاکره درباره پروژه خط لوله آی.پی و تمدید مهلت اجرای آن گفت و گو کرده بودند.

گفتنی است مسئولان وزارت نفت ایران تاکنون در این باره نظری نداده اند.

22339

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    3 1
    ایران پیش پیش هزینه کرده حالا اونها دارن ناز میکنن؟؟ واقعا که اینهم از کارای احمدی نژاده