دشواری دریافت تسهیلات از بانک‌ها همچنان و برای چندمین فصل متوالی از سوی فعالان اقتصادی در زمستان سال 94 به عنوان نامناسب‌ترین محور محیط کسب و کار کشور ارزیابی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برآیند ارزیابی 233 تشکل اقتصادي سراسر کشور از 21 مؤلفه ملی محیط کسب وکار ایران در زمستان 1394 ، نمره 6 از 10 نمره بدترین ارزیابی بوده که اندکی مناسب تر از ارزیابی پاییز 1394 با میانگین 6.04  است. این نمره بیانگر آن است که محیط کسب وکار ایران در زمستان 1394 در مقایسه با فصل مشابه سال قبل  یعنی زمستان 1393 با میانگین 6.01 از 10 نیز تغییرات قابل توجهی ندارد.

تشکل های اقتصادی به ترتیب سه مؤلفه "مشکل دریافت تسهیلات از بانک ها"، "ضعف بازار سرمایه در تأمین مالی تولید و نرخ بالاي تأمین سرمایه از بازار غیررسمی" و "بی تعهدي شرکت ها و مؤسسات دولتی به پرداخت به موقع بدهی خود به پیمانکاران " را  نامناسب تر از بقیه مؤلفه های ارزیابی کردند و مؤلفه هاي "ضعف زیرساخت هاي تأمین برق"، "ضعف نظام توزیع و مشکلات رساندن محصول به دست مصرف کننده" و "ضعف زیرساخت هاي حمل و نقل" نسبت به سایر مؤلفه ها در زمستان 1394 مساعدتر ارزیابی شده اند.

تشکل‌هاي اقتصادي استان‌هاي بوشهر، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و همدان ارزیابی بدتر و تشکل‌هاي اقتصادي استان‌هاي مرکزي، چهار محال و بختیاري، یزد، اردبیل و هرمزگان ارزیابی بهتري نسبت به تشکل‌هاي سایر استانها از وضعیت مؤلفه‌هاي محیط کسب وکار در زمستان 1394 ارائه کرده اند.

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    3 0
    تارتبه فضای کسب وکاردرایران تک رقمی نشودهیچیک ازاقدامات دیگرجواب نمی دهد
  • بی نام A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    5 0
    یک رخوت فکری بر فضای فعالان اقتصادی ایران حاکم شده و این بزرگترین مشکشان است. چون در سیستم اقتصاد دولتی رشد کرده اند الان نمی توانند اقتصاد را روی ریل جدید بیندازند و پای قطار نشسته اند بلکه از عالم غیب امدادی برسد. هیچ امدادی در راه نیست مگر اینکه خودتان به اصلاح امور خودتان بپردازید. مشاوره های دانشگاهی و علمی بگیرید و راهی جدید برای کسب و کار خود طراحی کنید و فکر اقتصاد دولتی را هم از سرتان بیرون کنید. آقای روحانی سخت پای اینکار ایستاده که شما عقل خودتان را به کار بندید بی آنکه منتظر کمک دولت باشید. اگر جایی نیاز به زیر ساختی داشته باشید حتما دولت وارد می شود ولی به گمانم عزمش را جزم کرده که وارد اقتصاد خرد بازار نشود. خود دانید.