آنا نوشت: مرحله دوم رقابتی که الون ماسک، مالک اسپیس‌اکس، طراحی کرده بود تا سال 2017 به تعویق افتاده است.

رقابت‌هایی که برای تعیین بهترین طرح هایپرلوپ از سوی شرکت فضایی اسپیس‌اکس ترتیب داده شده بود، در مرحله نخست از میان 115 طرحی که به دبیرخانه ارسال شد، 22 طرح را تأیید کرد و بودجه‌ای در اختیار آنها گذاشت تا تئوری خود را عملیاتی کنند.
اکنون مقامات برگزار کننده این مسابقه اعلام کرده‌اند که در پاسخ به درخواست عده زیادی از شرکت‌کنندگان که خواهان زمان بیشتری برای تکمیل طرح‌های خود شده‌اند، مرحله دوم این رقابت را به ژانویه سال 2017 (بهمن 1395) موکول کرده است. به گزارش آنا، در این مرحله از مسابقه، شرکت‌کنندگان باید تکنولوژی تدارک دیده شده را در مسافتی به طول یک مایل (1/6 کیلومتر) آزمایش کنند تا تیمی که موفق به ثبت کمترین رکورد زمانی در کنار ارزان‌ترین هزینه شود، جایزه بزرگ را با خود به کارگاهش ببرد.
هایپرلوپ یک ایده برای مسافرت‌های زمینی آینده است که در آن قطار خاصی درون یک لوله به‌صورت دورانی با سرعت بسیار بالا حرکت می‌کند و مسافران را در سریع‌ترین زمان ممکن در مسافت‌های طولانی جابه‌جا خواهد کرد. با این تکنولوژی، سفر میان اروپا و چین از راه زمین به چند ساعت کاهش می‌یابد و قیمت این سفر نیز برابر با قیمت یک بلیط قطار سریع‌السیر خواهد بود.
نمونه‌های نخستین این تکنولوژی توسط غول‌های عرصه فناوری مانند MIT و ناسا، مورد آزمون قرار گرفته اما هنوز هیچ طرحی به معنای واقعی قابلیت اجرایی پیدا نکرده است.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =