فیلم مستند «این یک جسد نیست» به کارگردانی غلامرضا حیدری که به بررسی یکی از کاستی‌های جدی مراکز آموزش پزشکی کشور می‌پردازد، با حمایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید و آماده نمایش عمومی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامرضا حیدری درباره‌ چگونگی ساخت این فیلم مستند توضیح داد: ماجرا حدود دو سال پیش و از جایی آغاز شد که احساس کردم در عرصه‌ی آموزش پزشکی کشور اتفاقی در حال رخ دادن است! یعنی آنجا که دانشجویان پزشکی برای افزایش آگاهی و توانایی خود نیازمند دریافت آموزش جدی‌تر بر اساس تشریح جسد هستند، اما متاسفانه چنین امکانی در اختیار ندارند!

وی افزود: پی‌گیری‌ها ادامه داشت و در مرحله پژوهش فیلم به این واقعیت رسیدم که مراکز آموزشی و دانشگاه‌های پزشکی ایران به‌طور کلی در این زمینه با کمبود مواجه هستند و دانشجویان کارشان را با اسلاید و مولاژ پیش می‌برند!

این مستندساز تصریح کرد: در کنار حواشی متعدد پیرامون این ماجرا، متوجه شدم افرادی توان کمک به تغییر این شرایط را دارند که بعضی از آنها هم در جریان ساخت فیلم، تصمیم‌های بزرگی گرفتند.

حیدری در پایان اعلام کرد که مراحل پژوهشی و تولید فیلم مستند «این یک جسد نیست»، دو سال طول کشیده و گروه در تلاش است تا در دهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» از این فیلم رونمایی کنند.

 عوامل تولید این فیلم مستند 47 دقیقه‌ای عبارتند از: کارگردان و تهیه‌کننده: غلامرضا حیدری؛ مشاور کارگردان: مسعود امینی‌تیرانی؛ پژوهشگر: نرگس هوشنگ، تصویربردار: داود ملک‌حسینی؛ صدابردار: جعفر خوش‌خوی؛ تدوین: علی‌اصغر صائبی؛ مدیر تولید: محسن محمدی‌نجف‌آبادی؛ تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

58245

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    4 2
    بیا تا من پزشک عمومی داستان زندگیم رو بگم و شما هم یک مستند بساز. به خدا اشک کل ملت رو درمیاره.