۰ نفر
۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰

«خبرجنوب» نوشت: دو مرد نقابدار که در یکی از شهرستان های شمالی فارس با ربودن سه پسر قصد آزار و اذیت آن ها را داشتند در دادگاه کیفری به زندان و تبعید محکوم شدند.

تحقيقات پليس در اين باره از چندی پیش در یکی از شهرستان های شمالی استان آغاز شد. چندي پيش مردي به دادسرا رفت و گفت: عصر روز گذشته دو مرد نقابدار پسر نوجوانش را ربوده و قصد آزار و اذيت وی را داشته اند.
پسر 10ساله نيز در توضيح اين ماجرا گفت: نزديك خانه مان توي كوچه ايستاده بودم كه دو مرد جوان جلو آمدند، آنها با نقاب صورتشان را پوشانده بودند. پس از دقایقی مرا به زور با خود بردند.آن دو مرد مرا به زیر پلی در اطراف شهرمان بردند.
پسر 10 ادامه داد: خيلي ترسيده بودم و نمي دانستم دو مرد جوان چه نيتي دارند. آنها در زیر پلی خلوت توقف كردند.در ادامه من را به جاي دوري بردند. انتهاي مسير در يك جاده خاكي بوديم؛ جايي كه صداي هيچ ماشيني نمي آمد. ديگر فهميده بودم كه قرار است چه بلايي سرم بيايد. آن ها قصد داشتند مرا مورد آزار و اذیت قرار دهند به هر طریقی بود از دستشان فرار کردم.
به دنبال اظهارات شاكي به دستور بازپرس تحقيقات مأموران پليس آگاهي براي يافتن مردان شيطان صفت آغاز شد. پسر نوجوان درباره مشخصات ظاهري متهمان گفت: آنها لاغر اندام و موهاي كوتاه و صافي داشتند.
كارآگاهان با استفاده از اين مشخصات تلاش هاي خود را براي شناسايي مردان شيطان صفت آغاز و همزمان تلاش كردند با كمك پسر نوجوان به چهره فرضي متهمان دست يابند.
با گذشت چند هفته از اين حادثه مطابقت تصوير چهره نگاري شده متهمان با متهمان سابقهدار پليس آگاهي نخستين سرنخ را در اختيار كارآگاهان گذاشت. افسران ويژه در بررسيهاي خود دو جوان را شناسايي كردند كه پيش از اين دستگير شده بودند.
در حالی که تحقیقات در این خصوص ادامه داشت خانواده دو پسر بچه دیگر نیز با مراجعه به دادسرا شکایت های مشابهی را مطرح کرده و مدعی شدند که فرزندشان در حال بازی کردن در کوچه بوده اند که به همین شیوه ربوده مي شوند اما این شیطان صفتان نتوانسته بودند به اهداف خود دست یابند.
با سرنخ هایی که به دست آمده بود دو مرد شیطات صفت بازداشت شدند و تحت بازجويي قرار گرفتند. هرچند متهمان حاضر نبودند به ربودن و آزار و اذيت پسران 10 ساله اعتراف كنند ولي مشخصاتشان با مشخصاتي كه شکات اعلام كرده بودند همخواني داشت.
در چنين شرايطي آن ها چند روز قبل به دادسرا منتقل شدند و از سوي بازپرس پرونده تحت بازجويي قرار گرفتند. بدین ترتیب این پرونده به اتهام آدم ربایی به دادگاه ارسال شد.
جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه سوم کیفری یک تشکیل شد. در ابتدای جلسه نماینده دادستان به قرائت متن کیفرخواست پرداخت و خواستار مجازات متهمان شد. سپس اظهارات شکات اخذ شد. در نهایت متهمان به دفاع از خود پرداخته و با اعتراف به ربودن سه پسر به قصد آزار و اذیت آنها، در نهایت ختم جلسه رسیدگی اعلام و متهم ردیف اول به 15 سال زندان و متهم ردیف دوم 10 سال زندان و تبعید به اتهام آدم ربایی محکوم شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =