امروز جلو ورودی مجلس نسبت به روزهای دیگر شلوغ‌تر است، کارگران بازنشستگان فولاد و معلمان حق التدریس تجمع بزرگی را مقابل پارلمان برپا کرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، جمعیت زیادی بالغ بر 1000 نفر امروز مقابل ساختمان مجلس تجمع کرده اند. اکثریت آنها کارگرانی هستند که نسبت به طرح تحول اقتصادی و بیمه تامین اجتماعی اعتراض دارند. در جمع آنها مال باختگان پروژه شهران و کارگران بیمه ساختمانی هم حضور دارند.

روی پلاکاردهایشان شعارهایی نظیر: "طرح تحول: طرح تهوع"  "کارگران بیدارند، از هر اقدام بیزارند" "خدمت به کارگران و بازنشستگان را با پرداخت مطالبات تامین اجتماعی ثابت نمایید""اموال سازمان تامین اجتماعی حق الناس است"  "ما خواهان اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی هستیم "

تجمع‌کنندگان همچنین درخواست دارند که ضریب حقوقی آن‌ها همسان با سایر بازنشستگان کشوری تعیین شود و آن‌چنان که در برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته به بازنشستگان فولاد توجه بیشتری صورت گیرد.

حاشیه تجمع نمایندگان به صحن مجلس هم کشیده شد و حاجی دلیگانی در تذکری به هیات رییسه خواستار رسیدگی به درخواست بازنشستگان شد. علی لاریجانی رییس مجلس هم در پاسخ به این تذکر عنوان کرد یکی از ناظرات هیات رییسه را برای بررسی موضوع به جمع تجمع کنندگان خواهد رفت.

اکنون نمایندگان مردم در خانه ملت همچون نادر قاضی پور، سهیلا جلودارزاده ، علیرضا محجوب، سمیه محمودی، سیدفرید موسوی، در میان کارگران و زهرا سعیدی در میان بازنشستگان و معلمان حضور پیدا کرده واعتراضاتشان را می شنوند قاضی پور سخنرانی کوتاهی داشت که از سوی کارگران با تشویق های پراکنده مواجه شد. همچنین مقابل درب پارلمان چهره پلیسی به خود گرفته است. 

29219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =