بلاتکلیفی وضعیت میزبانی تیم های فوتبال تبریز/ تراکتور هنوز بدون ورزشگاه است

درحالیکه فصل جدید لیگ برتر فوتبال از اوایل مردادماه جاری آغاز می شود، مشخص نبودن وضعیت ورزشگاه های شهر تبریز باعث شده تیم های لیگ برتری این شهر در بلاتکلیفی به سر برند.

به گزارش خبرآنلاین، تعمیرات ورزشگاه 70 هزار نفری یادگار امام(ره) تبریز تا هفته ی چهارم لیگ برتر ادامه خواهد داشت و فرمانداری تبریز نیز برگزاری بازیهای لیگ برتر در ورزشگاه 30 هزار نفری باغشمال را رد کرده است.

در بین سه تیم تراکتورسازی، ماشین سازی و گسترش فولاد تبریز، وضعیت تراکتورسازان از همه بغرنج تر است چراکه گسترش فولاد دارای ورزشگاه اختصاصی است؛ ماشین سازی هم از همین زمین استفاده می کند اما ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی نمی تواند پذیرای حجم انبوه طرفداران سرخ پوشان تبریز باشد.

بر اساس این گزارش، گفته می شود سازمان لیگ نماینده ای را برای بررسی وضعیت ورزشگاه خانگی تراکتورسازی به تبریز اعزام می کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سایت سازمان لیگ فوتبال ایران، کمیته مسابقات سازمان لیگ نماینده‌ای را برای دومین مرتبه به تبریز اعزام می‌کند تا با مسئولان هیات فوتبال استان، باشگاه تراکتورسازی و سایر مسئولان ذیربط برای بررسی وضعیت ورزشگاه خانگی تراکتورسازی جلسه برگزار کند.

 

در همین حال، فرماندار تبریز با اعلام اینکه به دلیل فرسودگی سکوهای ورزشگاه تختی این شهر، امکان برگزاری بازی های تیم فوتبال تراکتورسازی در این ورزشگاه وجود ندارد ، پیشنهاد کرد: چهار بازی نخست تراکتور در ورزشگاه اختصاصی این تیم برگزار شود.

رحیم شهرتی فر در جریان بازدید از روند آماده سازی زمین چمن ورزشگاه یادگار امام خمینی (ره) در تبریز با تاکید بر ضرورت حفظ امنیت تماشاگران گفت: بر اساس گزارش کارشناسان فنی و عمرانی اداره کل ورزش وجوانان استان ، سازه های فلزی سکوهای ورزشگاه تختی (باغشمال ) فرسوده شده و ایمنی 20 هزار تماشاگر را نمی توان تضمین کرد .

وی با اشاره به اینکه اصلاح سکوهای تماشاگران این ورزشگاه نیز جزو برنامه های آتی اداره کل ورزش وجوانان استان است، گفت: با مدیریت و فروش بلیط به اندازه ظرفیت ورزشگاه اختصاصی تراکتور می توان بازی های ابتدای فصل این تیم را در این ورزشگاه برگزار کرد .

شهرتی فر اظهارکرد: در غیر این صورت باید در مورد برگزاری بازی های رفت تراکتور در هفته های ابتدایی و انتقال زمان بازی های خانگی این تیم به زمان های دیگر با فدراسیون فوتبال مذاکره شود .

شهرتی فر بر ضرورت تسریع در اتمام عملیات بازسازی زمین چمن این ورزشگاه تاکید کرد و گفت: همزمان با بازسازی زمین چمن دیگر کاستی های ورزشگاه هم رفع شود .

وی با اشاره به اینکه در سند تدبیرتوسعه استان این ورزشگاه به عنوان دهکده المپیک در شمالغرب کشور در نظر گرفته شده است ، گفت: با آینده نگری می توان از منابع اختصاص یافته استفاده بهینه کرد .

نماینده شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور در آذربایجان شرقی هم با ارائه گزارشی از روند آماده سازی زمین چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز گفت: در سفر هیات دولت به استان 30 میلیارد ریال برای این ورزشگاه اختصاص یافته که 20 میلیارد ریال برای بازسازی زمین چمن و 10 میلیارد ریال برای تعویض صندلی ها هزینه خواهد شد .

شاهین درستکار با اشاره به اینکه در بازسازی زمین چمن ورزشگاه تبریز از سیستم گرمایش از کف (هیتینگ) و آبیاری هوشمند استفاده می شود ، افزود: چمن مورد نیاز هم به صوت آماده از کشور ترکیه تهیه می شود .

وی با اشاره به اینکه شرکت ترکیه ای از مهمترین شرکت های فعال در این حوزه است و چمن ورزشگاه بارسلون ، رئال مادرید و بایرن مونیخ را تامین می کند ، گفت: در صورت ورود به موقع چمن های سفارش داده شده تنها در زمان پنج روز پس از اتمام مراحل زهکشی و نصب لوله های هوشمند ، زمین ورزشگاه آماده می شود .

وی با اشاره به اینکه این نوع چمن فسادپذیر بوده و می بایست در فاصله چهار روز پس از جداسازی از محل کشت نصب شود، بر ضرورت سرعت بخشی در امور گمرکی انتقال چمن به ورزشگاه یادگار امام تبریز تاکید کرد .

درستکار با اشاره به اینکه عملیات اجرایی آماده سازی زمین چمن ورزشگاه یادگارامام تبریز پس از اتمام بازی های لیگ و از 10 خرداد سالجاری شروع شده است ، گفت: در قرارداد با پیمانکار 90 روز برای آماده سازی و تست زمان در نظر گرفته شده و برای هر روز تاخیر خسارت لحاظ و تضمین لازم گرفته شده است .

وی میزان پیشرفت کار بازسازی زمین چمن ورزشگاه را 45 درصد اعلام کرد و گفت: هر چند پیمانکار 5 روز از قرارداد عقب است اما این تاخیر قابل جبران است و می توان تا هفته پنجم لیگ برتر ، زمین این ورزشگاه را برای انجام بازی آماده کرد .

رییس دفتر فنی و عمرانی اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی هم با اشاره به طرح موضوع آماده نبودن زیرساخت لازم برای انجام بازی های سه تیم تبریزی در لیگ برتر در سفر اخیر دکتر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به این شهر ، گفت: با توجه به نامه معاون اول رییس جمهوری در خصوص تخصیص اعتبار 30 میلیارد ریالی برای ورزشگاه یادگار امام ، قول مساعد سخنگوی دولت برای اختصاص این اعتبار گرفته شد .

عطا شرف شاهی ، اظهارکرد: در صورت تسریع در اختصاص اعتبار می توان همزمان با بازسازی زمین چمن ، دیگر اصلاحات ورزشگاه را هم انجام داد .

مدیرمجموعه یادگار امام (ره) تبریز هم گفت: بازسازی چمن ورزشگاه یادگارامام(ره) فرصت مناسبی برای اصلاح نواقص و بهبود خدمات رسانی به هواداران است.

حبیب مقصودی خاطر نشان کرد: در کنار بازسازی زمین چمن ، آماده سازی سکوها ، تجهیز و تعمیر صندلی ها، آسفالت راه های ارتباطی و مسیر گشایی در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه رختکن های ورزشگاه یادگارامام نیز وضعیت مناسبی نداشتند ، گفت: ما از این فرصت استفاده کردیم و تعمیر و بازسازی رختکن ها را شروع کردیم .

مقصودی گفت: در زمان حاضر یک رختکن به صورت کامل و به شکل مدرن و اروپایی بازسازی شده است و بزودی رختکن دیگر را نیز آماده می کنیم.

گفتنی است، با راه یافتن تیم ماشین سازی تبریز به لیگ برتر به نظر می رسد مسوولان این باشگاه هم باید موافقت مسوولان باشگاه گسترش فولاد را برای انجام بازی های خانگی در چهار هفته ابتدای لیگ جلب کنند.

بازی های این فصل لیگ برتر چهارم مرداد شروع می شود و تراکتورسازی تبریز در هفته نخست میزان استقلال خوزستان است .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =