به گزارش مهر، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر یک میلیون درخت در شهر اصفهان در آستانه مسمویت ناشی از گرد و غبار و آلاینده‌های موجود در هوای اصفهان قرار دارد.

احمدرضا مصور  با اشاره به اینکه خشکسالی و بحران کم آبی در استان اصفهان و به ویژه در شهر اصفهان تاثیر بسزایی بر روی فضای سبز و محیط زیست گذاشته است، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که در حال حاضر فضای سبز شهرداری اصفهان با دو سوم آب مورد نیاز آبیاری می‌شود که این امر موجب شده است تنش‌هایی را برای درختان و فضای سبز داشته باشیم.
جذب اکسیژن درختان اصفهان به مخاطره افتاده است

وی با بیان اینکه آلودگی هوا، شدت آلاینده‌ها و گرد و غبار به معضلات و چالش‌های فضای سبز اصفهان دامن زده و روزنه‌های جذب اکسیژن درختان را به مخاطره انداخته است، افزود: در این راستا شهرداری برای حل معضلات موجود راهکارهایی را نیز در دستور کار قرار داده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان نظارت بیشتر بر روی عرصه‌های فضای سبز را از جمله ماموریت‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان برای کاهش تنش‌های موجود در فضای سبز دانست و ابراز داشت: در این راستا شهرداری، استانداری، فرمانداری و سازمان‌های وابسته به آب نیز در این زمینه حمایت‌هایی را داشته‌اند.

وی افزایش آبرسانی به جاهایی که با تنش شدید آبی درگیر هستند را در اولویت فعالیت‌های شهرداری اعلام کرد و گفت: همچنین کمیته‌های نظارتی برای جلوگیری از هدر رفت و اسراف آب در جاهایی که دچار تنش آبی هستند نیز در معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان تشکیل شده است.

مصور در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون درخت در شهر اصفهان در آستانه مسمویت ناشی از گرد و غبار و آلاینده‌های موجود در هوای اصفهان قرار دارند، اظهار داشت: البته این مسمومیت نه تنها برای درختان بلکه برای گل‌ها و درختچه‌ها نیز صدق می‌کند.

وی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که با توجه به میزان گرمی هوا و میزان آلاینده‌ها شرایط فعلی ادامه داشته باشد در مرداد ماه با تنش‌های جدی مواجه خواهیم بود.

۹۰ حلقه چاه خشک شد

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۰ حلقه چاه آبی که توسط آنها فضای سبز شهر اصفهان آبیاری می‌شده نیز خشکیده است، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که چاهای شهر اصفهان به لحاظ اقلیمی و ژئوفیزیک خاک متاثر از رودخانه است و با خشک شدن رودخانه آب خود را از دست می‌دهند.

وی گفت: آنچه از دست مسئولان در خصوص تامین آب بر می‌آمده انجام شده است و از پس باید به تفضل الهی امیدوار باشیم.

مصور همچنین به اجرای طرح حذف چمن در شهر اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: این طرح در خصوص فضاهایی اجرایی می‌شود که چمن آنها دچار آسیب شده و از این پس یا چمن مقاوم به گرما در اصفهان کاشته می‌شود و یا در برخی از مناطق که دچار تنش آبی هستند به جای چمن کاشت درخت و گل جایگزین می‌شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =