مسعود کرباسیان رئیس‌کل گمرک ایران با دبیرکل سازمان جهانی گمرک و رؤسای گمرکات روسیه، ترکیه، ارمنستان و اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، كرباسيان كه به منظور شركت در اجلاس سالانه سازمان جهاني گمرك به بروكسل سفر كرده بود با كونيو ميكوريا دبيركل سازمان جهاني گمرك ديدار و درخصوص مسائل مرتبط بحث و تبادل‌نظر كرد.

موضوع گمرك ديجيتال و پيشرفت‌هاي گمرك ايران در زمينه الكترونيكي كردن رويه‌هاي گمركي از جمله مواردي بود كه در اين ديدار مطرح و دبيركل سازمان جهاني گمرك پيشرفت‌هاي به‌عمل آمده درخصوص مكانيزاسيون امور گمركي در ايران را تحسين و گمرك جمهوري اسلامي ايران را يكي از گمركات پيشرو در حوزه گمرك ديجيتال توصيف كرد.

همچنين موضوع مبارزه با قاچاق از ديگر موضوعاتي بود كه ميان دو طرف مطرح و دبيركل سازمان جهاني گمرك كشف بيش از ۲۹۰ تن انواع مواد مخدر و پيش‌سازها و انواع روانگردان‌ها در طول يك‌سال و كشف محموله بزرگ هرويين توسط مأموران گمرك جمهوري اسلامي ايران را فوق‌العاده توصيف كرد.

همچنين مسعود كرباسيان با رئيس گمرك روسيه ديدار و دو طرف ضمن ابراز رضايت از اجرايي شدن كريدور سبز گمركي ميان دو كشور خواستار تسريع و تسهيل تجارت براساس اين كريدور شدند و كارنامه كريدور سبز گمركي را در مدت كوتاهي كه اجرايي شده بررسي كردند.

رئيس‌كل گمرك ايران همچنين در ديدار با رئيس گمرك تركيه مسائل و مشكلات مرزي را بررسي و مقرر كردند تا براساس توافقات حاصل شده جهت تسهيل مبادلات تجاري تسريع به‌عمل آورند. مسعود كرباسيان در ديدار با رئيس گمرك ارمنستان نيز بر تبادل الكترونيكي اطلاعات في‌مابين گمركات دو كشور تأكيد و دو طرف در رابطه با ايجاد پنجره مشترك مجازي اعلام آمادگي كردند.

ديدار با رئيس گمرك اندونزي از ديگر برنامه‌هاي رئيس‌كل گمرك ايران در حاشيه نشست سالانه سازمان جهاني گمرك در بروكسل بود كه در اين ديدار دو طرف خواستار تسهيل و توسعه تجارت ميان تجار و بازرگانان دو كشور شدند. 

 

22435

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =