۰ نفر
۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۴
گلف زمین اختــــصاصی ندارد

روزنامه همشهری زنجان نوشت: با وجود این‌که گلف در زنجان قدمت 7 ساله دارد؛ اما در این مدت اندک توانسته علاقه‌مندان به بازی‌های فکری و تمرکزی را مجذوب خود کند.

ین رشته ورزشی با توجه به دیدگاه‌های عمومی تاثیر زیادی در بالا بردن تمرکز و انگیزه ورزشکاران حرفه‌ای دارد. امروزه هر ورزشکار حرفه‌ای و متخصص برای بالا بردن تمرکز و فاصله جستن از قید و بندهای ذهنی بازی گلف را در برنامه ورزشی خود می‌گنجاند. موضوعی که دکتر «علی سیاح» رئیس هیات گلف استان در گفت‌وگو با همشهری مطرح می‌کند و اعتقاد دارد برای فرار از آشفتگی ذهنی بازی گلف بهترین گزینه است.

بازی گلف در زنجان چقدر طرفدار دارد؟

در7 سال اخیر با برگزاری مسابقات مختلف در جشنواره‌ها و مناسبت‌های مختلف کم‌کم دایره استقبال از گلف در زنجان بیشتر شده و همسو با رشد فرهنگی جامعه بر علاقه‌مندان این رشته ورزشی افزوده شده است.

چه تعداد ورزشکار در این رشته ورزشی فعالیت دارند؟

تعداد ورزشکاران در فصول سال متغیر است. برای مثال در تابستان بر خیل علاقه‌مندان به گلف افزوده می‌شود؛ اما در زمستان با محدودیت ورزشکار مواجه هستیم. در مجموع با احتساب تعداد ورزشکار خانم و آقا 100 ورزشکار در این رشته ورزشی فعالیت دارند.

امکان بازی گلف در محیط بسته وجود دارد؟

بازی گلف در محیط چمنی، خاکی و حتی برف وجود دارد اما نبود امکانات، شرایط بازی در زمستان را سخت می‌کند.

محل تمرین گلف در زنجان کدام یک از مجموعه‌های ورزشی است؟

در مرکز استان فقط در چمن مجموعه ورزشی انقلاب امکان بازی گلف آن‌هم در ساعات خاصی از روز فراهم است.

هیات برای ساخت زمین اختصاصی گلف چه قدم‌هایی برداشته است؟

زمینی در مجاورت ورزشگاه6 هزار نفری گاوازنگ در اختیار هیات قرار گرفته است که برای بهره‌برداری نیازمند تخصیص اعتبار هستیم. البته اعتبار ضروری برای این منظور محدود به لوله‌گذاری آب، تسطیح زمین و فنس‌کشی در مرحله نخست است و در ادامه ساخت ساختمان‌های جانبی را در برنامه داریم.

منابع مالی پروژه از کجا تامین خواهد شد؟

هیات گلف استان برای شروع عملیات عمرانی از طریق اداره کل روزش و جوانان و استانداری منابع مالی را تأمین خواهد کرد.

مشکلات موجود بر سر راه پیشبرد برنامه‌ها چیست؟

هیات استان همانند سایر هیات‌های ورزشی با مشکل تامین منابع مالی برای حضور در رقابت‌ها و برگزاری رقابت‌ها رو‌به‌روست. البته نبود حامی مالی مساله‌ای است که بیشتر هیات‌های ورزشی با آن دست به گریبان هستند.

سال قبل در رقابت‌ها شرکت کردید؟

با وجود محدودیت منابع مالی و تخصیص‌های اندک یکی از واحدهای صنعتی و اولیای یکی از ورزشکاران برای اعزام تیم‌های استان توانستیم به رقابت‌های کشوری راه پیدا کنیم.

فعالیت در سایر شهرستان‌های استان چگونه است؟

از مدت‌ها قبل برای گسترش فعالیت‌ها در شهرستان‌های مختلف استان در دستور کار هیات قرار گرفته است. با راه‌اندازی این رشته ورزشی و برگزاری دوره‌های آموزشی زمینه برای فعالیت گلف در طارم در حال فراهم شدن است. در ابهر و خرمدره هم با معرفی روسای هیات‌ها این رشته کم‌کم در حال شکل گرفتن است. در شهرستان سلطانیه نیز زمینه برای شروع فعالیت‌ها چشمگیر می‌شود.

گلف‌بازان زنجانی تاکنون چه عناوینی کسب کرده‌اند؟

مقام اول انفرادی زیر18 سال آقایان و4 عنوان مقام دومی جزو افتخارات کسب شده هیات استان است. همچنین در این مدت در لیگ دسته یک عنوان سوم کشوری را به دست آوردیم. دعوت برخی بازیکنان به اردوی تیم‌های ملی و یک بازیکن به تیم ملی از دیگر نتایج گلف است. در مجموع در این مدت5 عنوان کسب کرده‌ایم.

مهم ترین ویژگی بازی گلف چیست؟

گلف مکمل رشته‌های ورزشی دیگر است. برخی ورزشکاران حرفه‌ای برای بالا رفتن تمرکز ، قدرت و استقامت به این رشته ورزشی رو می‌آورند. بازی گلف6 تا 7 ساعت زمان می‌برد و در این مدت ورزشکار فارغ از مشغله‌های ذهنی و فکری به تمرکز روی توپ و نحوه زدن آن فکر می‌کند. مهم‌ترین ویژگی بازی گلف این است که ورزشکار برای ضربه‌زدن فکر خود را متمرکز می‌کند و این عامل در بالا رفتن اعتماد به نفس اثر دارد. بیشتر ورزشکاران ما در زمینه تمرکز در جریان بازی مشکل دارند که در کسب نتیجه موفق نمی‌شوند. گلف به عنوان رشته ورزشی مکمل می‌تواند در بالا بردن تمرکز ورزشکاران نقش داشته باشد.

آیا گلف به رده سنی خاصی تعلق دارد؟

بازی گلف محدودیت سنی ندارد و افراد با هر سن و سالی می‌توانند در زمین، تمرکز و قدرت ضربه زدن با توپ را امتحان کنند.

آیا گلف جزو ورزش‌های لوکس و گران در زنجان است؟

گلف ارزان‌ترین رشته ورزشی در کشور و زنجان است. ما در ابتدا برای مدتی از علاقه‌مندان به گلف هزینه‌ای نمی‌گیریم و حتی وسایل و امکانات بازی را رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهیم. بعد از این‌که شخص به تداوم تمرین و آموزش علاقه نشان داد فقط 30 هزار تومان شهریه ماهانه دریافت می‌کنیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =