نماینده اصولگرای مجلس به انتقاد از سخنان محمدرضا باهنر در خبرآنلاین پرداخته و گفته است: با معیارهای اصولگرایی هیچ دلیلی را برای حمایت از آقای روحانی نمی توانم پیدا کنم.

مجتبي ذوالنور در خصوص اعلام شرط حمايت اصولگرايان از آقای روحاني در انتخابات سال 96 از سوي آقاي باهنر، نظرات غلامعلی حداد عادل را در مقابل باهنر قرار داده و با دامن زدن به دوتایی حداد- باهنر، گفت: من نمي توانم سخنان ايشان (باهنر) را تاييد کنم اما اگر آقاي باهنر چنين سخناني را گفته باشند، حتما نظر شخصي خود را عنوان نموده است، زيرا آنگونه که ما اطلاع داريم اصولگرايان هيچ جلسه ي خاصي جهت تصميم گيري در اين زمينه نداشته اند. نظر آقاي حداد عادل هم نزديک به نظر اصولگرايان است؛ اصولگرايان به دنبال گزينه خاصي هستند و يقينا با سازماندهي و انسجام وارد عمل خواهند شد اما هنوز به فرد خاصي نرسيده اند و دنبال تعيين و تکليف يک گزينه خاص براي انتخابات رياست جمهوري هستند تا بتوانند همه بر سر آن نامزد به وفاق برسند. به نظر بنده معقول ترين نظر و نزديک به واقعيت درباره انتخابات، سخنان و نظر آقاي حداد است.
وي در گفت‌وگو با آریا در خصوص اعلام ليست 30 نفره اصولگرايان براي انتخابات رياست جمهوري 96 از سوي آقاي باهنر، گفت: برخي جريانات اصولگرا، ليست هاي 10 نفره تا 100 نفره تهيه کرده اند. در حال حاضر در بدنه اصولگرايي از نظر وضعيت شناسي گروه هاي مختلفي مشغول کار هستند. در آينده اين ليست ها تجميع خواهند شد و حتما يک ليست جامعي از آن به دست خواهد آمد. اما در حال حاضر چون وحدت نظري حاصل نشده است، نمي توانيم نام کسي را عنوان کنيم.
نماينده مردم قم در خصوص اظهارات آقاي حداد عادل پيرامون استفاده مجدد از تجربه خوب وحدت اصولگرايان در انتخابات مجلس دهم در انتخابات رياست جمهوري سال 96 ، گفت: بدنه اصولگرايي به اضافه شخصيت هاي شاخص اصولگرا بايد نسبت به اين موضوع توجه کنند. متاسفانه هر جا اصولگرايي آسيب ديده است، مرهون دو عامل بوده است؛ يکي اختلاف و تشتت و ديگري جدايي رئوس اصولگرايي از بدنه بوده است. اين جدايي يعني توجه نکردن به مقبوليت و نظر بدنه اصولگرايي است. ان شاء الله بايد در دوره بعدي اين دو موضوع را مدنظر داشته باشيم؛ همه از تفرق اجتناب کنند و افرادي که انتخاب مي کنند، علاوه بر دارا بودن معيار هاي لازم از مقبوليت و راي آوري هم برخوردار باشند.
وي در ادامه گفت: من هيچ دليلي براي حمايت اصولگرايان از آقاي روحاني پيدا نمي کنم؛ اگر بگوييم ايشان در حفظ شعائر خوب عمل کرده است که نکرده است؛ در پياده سازي اقتصاد مقاومتي خوب عمل کرده است که نکرده است، در بايد ها و نبايد هاي برجام خيلي خوب عمل کردند که نکردند، در اصلاح روابط در منطقه و و بالابردن جايگاه جمهوري اسلامي آن چيزهايي که خودشان عنوان مي کردند که اينها محقق شده است، اين را هم نمي بينيم! ؛ مبارزه با مفاسد و ساير مسائل رعايت شده است اين را هم نمي بينيم؛ شايسته سالاري در انتصابات رعايت شده است، اين را هم نمي بينيم ؛ فراجناحي عمل کردن بگوييم اتفاق افتاده است، اين را هم نمي بينيم. بنابراين با کدام استدلالي بايد گفت که بدنه اصولگرايي در دوره آينده همراه آقاي روحاني خواهد بود. من هرچه بررسي مي کنم با معيار هاي اصولگرايي هيچ دليلي را براي حمايت از آقاي روحاني نمي توانم پيدا کنم.
ذوالنور در پايان تصريح کرد: ما نمي توانيم کسي را از حوض آب گرم به آب سرد بياندازيم. يا با "اجي مجي لاترجي" افراد را با شعبده بازي عوض کنيم. اگر قرار بود با شعبده بازي عوض شود بايد کليد ايشان کار مي کرد و مي بينم که کليد ايشان کار نمي کند. ما الان سه سال را سپري کرديم، اگر قرار بود اتفاقي بيافتد بايد اين اتفاق مي افتاد. لذا پيش بيني مي کنم که اتفاق خاص در اين مدت نخواهد افتاد. دولت الان دنبال اتفاقاتي براي انتخابات آينده است که من فکر مي کنم اين اتفاقات هيچ کدام زير ساختي و در راستاي حل و درمان کردن مشکلات نيست؛ بلکه يک تظاهر به کار است. مثل همين بحث مناطق آزاد و ويژه اقتصادي که دولت آنها را آورده است. دولت آمده است با طرح 12 منطقه آزاد 19 استان را درگير خود کرده است و نمايندگان هر استان به طرف مقابل مي گويد اگر استان من منطقه ويژه شود، من هم در انتخابات به تو راي خواهم داد. مي بينيم در اينجا منافع ملي قرباني مي شود و عيوب مناطق آزاد گذشته ديده نمي شود و فقط منافع بخشي به وسط مي آيد. ممکن است ما در بين اين هفت منطقه يکي را مستحق بدانيم ولي يا بايد شش منطقه ديگر را به خاطر اين يکي به ناحق جا دهيم يا اينکه به خاطر عيب آن شش منطقه، منطقه ديگر را قرباني کنيم. اين يک نوع گريم مسائل است که دولت مي خواهد با اين مسائل يک وجهه اي پيدا کند.
17213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =