تعلیق فعالیت ربات به خاطر زخمی کردن یک کودک/کابوس ربات‌های مهاجم به واقعیت تبدیل می‌شود؟

یک مرکز خرید در منطقه سیلیکون ولی با شکایت صورت گرفته درباره حمله و زخمی کردن ربات امنیتی این مرکز روبرو شده است. به همین خاطر تا اطلاع ثانوی فعالیت این ربات‌ها به حال متوقف شده است.

به گزارش وال‌استریت ژورنال،این ربات 1.5 متری با 136 کیلوگرم وزن که K5 نام دارد، از روی پای هاروینگ چنگ 16 ماهه عبور کرده و او را زخمی کرده است. والدین این بچه می‌گویند وقتی او روی زمین افتاده ربات به این مسئله بی‌توجه بوده و از از وی پاهایش رد شده است. برخی از شاهدان می‌گویند بچه‌ها به خاطر سن و سال‌شان مشغول بازی و اذیت کردن این ربات بودند که حادثه اتفاق افتاده است. حمله ربات‌ها به انسان همیشه از کابوس‌های مطرح شده در فیلم‌های علمی-تخیلی بوده است. چندی پیش هم در روسیه یک ربات از آزمایشگاه گریخت که باعث وحشت خیلی‌ها شد. 


شرکت سازنده این ربات نگهبان این مسئله را یک حادثه خوانده و به صورت رسمی از خانواده بچه عذرخواهی کرده است. مرکز خرید اما اعلام کرده تا زمان کامل شدن تحقیقات فعالیت این ربات‌ها را به صورت کامل متوقف می‌کند. 

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    2 0
    زماني ميرسه كه حقوق ربات ها هم وارد قانون ميشه. چون اگر كسي موجودي رو اذيت كنه بايد منتظر عكس العمل اون موجود هم باشه! سن و سال بهانه است اگر قراره ربات ها در جامعه حضور داشته باشن بايد مراقب سلامتشون بود
  • بدون نام ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    5 0
    اون رباتي كه از آزمايشگاه روسيه فرار كرده خيلي باهوش بوده كه فهميده آزمايشگاه هاي روسيه جاي موندن نيست!