کارکنان بخش مالاریا در چابهار بلاتکلیفند نه عیدی گرفته اند نه استخدامشان مشخص شده

54 نفر از کارکنان شبکه بهداشت شهرستان چابهار از بلاتکلیفی در وضعیت قرارداد خود در رنج هستند و این درحالی است که مجوزهای لازم برای تبدیل وضعیت قراردادی این افراد از وزارتخانه گرفته شده اما کارگزینی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اقدام لازم دراین باره را انجام نمی دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این وضع در حالی متوجه پرسنل اداره بهداشت چابهار است که هنوز مابه التفاوت عیدی سال های 93 و 94 نیز به آنها پرداخت نشده است.

ماجرای استخدام کارکنان طرح مالاریا در شبکه بهداشت شهرستان چابهار حالا به زخمی کهنه بدل شده است. ابتدا 25 سال قبل شبکه بهداشت از میان سربازانی که دوره خدمت خود را در طرح مالاریا می گذراندند نیروهایی استخدام کرد. در میان آنها افرادی دارای مدرک سیکل بود که با همین مدرک تحصیلی به استخدام طرح مالاریا درآمدند. با سپری شدن سال های متعدد این افراد نه اخراج شدند و نه مشکل قراردادشان حل شد.

گزارش خبرنگار خبرآنلاین حاکی از آن است که نحوه پرداخت این عده نه طبق قانون کار است و نه مطابق با استخدام کشوری است.

به گفته یکی از کارکنان طرح مالاریا، در سال 93 باید 850هزارتومان پرداخت می شد اما فقط 603هزارو 500تومان پرداخت کردند. در سال 94 نیز باید 1میلیون 115هزارتومان بابت عیدی می پرداختند که فقط 680 هزار تومان پرداخت شده ولی با وجود آنکه قول داده بودند مابه التفاوت این ارقام را بپردازند ولی هنوز چنین کاری نکرده اند.

اما پرداخت نشدن عیدی کارکنال طرح مالاریا در شبکه بهداشت شهرستان چابهار تنها مشکلی نیست که کارکنان این طرح با آن دست به گریبان هستند.

مشکل اصلی متوجه وضعیت قرارداد و استخدام این عده است. از چندسال قبل مقرر شد کارکنان طرح مالاریا مدرک تحصیلی خود را ارتقا داده و درصورتی احراز مدرک دیپلم استخدام شوند.

اما در حال حاضر کارگزینی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اقدام لازم در پذیرش مدرک کارکنان مالاریا و تعیین تکلیف برای این عده را انجام نمی دهد و همین موضوع سبب بلاتکلیفی کارکنان این بخش شده است. این در حالی است که این عده از 25 سال قبل تاکنون در حال خدمت بوده اند.

بنا به گفته یکی از کارکنان بخش مالاریا مجوز استخدام 389 نفر برای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اخذ شده بود که بخشی از این مجوز برای استخدام کارکنان مالاریا بود اما تا کنون این عده استخدام نشده اند.

به نظر می رسد هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در به کارگیری مجوز داده شده برای استخدام به سلیقه خود اقدام کرده و افراد دیگری را استخدام کرده اند.

گفته می شود افرادی با مدرک دیپلم در دانشگاه علوم پزشکی استخدام شده اند که کمتر از 3 سال سابقه کاری داشتند ولی با وجود ارائه مدرک دیپلم از سوی کارکنان دارای سابقه 25 ساله استخدام صورت نگرفته است.

47233

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =