آنسامبل ئاسو و گروه موسیقی نریمان 24 و 25 تیر ماه در فرهنگسرای نیاوران به اجرای برنامه می پردازند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گروه آنسامبل ئاسو به سرپرستی ئاسو نادری ، ساعت 21 یک سانس با اجرای 12 قطعه فولکلور،همچون هالو هالو فولکلور بلوچی ،مرجنگه فولکلور بختیاری ،سیاه چومه از استان گیلان ،درخت نارون از فولکلورلری ،دلم زندانی ،پیشواز ،هاوارو نجابه فولکلور کردی وآی گوله بتبن ازفولکلور آذری  با تنظیمی از فرشاد رستمی، را برای مخاطبان اجرا خواهد کرد.

دراین اجرا ،مریم خانه ساز ،مهسا لواسانی دانا،نازنین قاسمی ، مینو اصحابی، آذین ملک زاده، مهناز کاشانی، مژگان محمد حسینی، سارا زمردی، پریسا اینانلو گروه را همراهی خواهند کرد .همچنین آیدا امیری مقدم،پروانه آزاد،مهدیس سید هاشم طاری،پارمیدا تاجیک،مریم گائینی،نسیم قره داغی،فاطمه مرادی،پریسا اینالو به عنوان گروه همنوازان دف در گروه آنسامبل ئاسو به هنرنمایی می پردازند.

گروه موسیقی نریمان هم به آهنگسازی گلناز جمشیدی و علی پژوهشگر جدیدترین قطعات خود را جمعه 25 تیرماه  1395 ساعت 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برای بانوان می نوازد.

این گروه پیش از این در اردیبهشت ماه سال جاری در همین فرهنگسرا به روی صحنه رفته بود و قطعات اجرا شده توسط این گروه مورد استقبال علاقمندان به موسیقی ایرانی قرار گرفت.

گلناز جمشیدی سرپرست و آهنگساز گروه با انتقاد از این موضوع که در کنسرت های بانوان، آهنگسازی کمتر مورد توجه قرار می گیرد خاطر نشان کرد: زنان  در سال های اخير نسبت به گذشته بسیار  پركار تر شده اند.  نوازنده هاي بسيار خوبی از سوی بانوان تربیت شده اند که در نواختن ساز هاي مختلف تبحر پیدا کرده اند. ولي متاسفانه در زمينه آهنگسازي؛  بانوان به خود باوري لازم نرسيده اند.

 وی افزود: وظيفه هنرمند در درجه اول  ارائه اثری  مطلوب و با كيفيت و در نهایت سوق دادن مخاطب به شنیدن موسیقی فاخر است. در اکثر کنسرت ها  بانوان به منظور جلب رضایت و تن دادن به سلیقه مخاطب  گاها آثاری تکراری و سطح پایینی ارائه می شود که باعث افت کیفی کار می شود و به موسیقی بانوان در بلند مدت آسیب می رساند. کنسرت باید هدفمند باشد و پیامی برای مخاطب داشته باشد.

جمشیدی همچنین انتخاب شعر مناسب و استفاده بهینه از  امکانات ارکستر  و نوازندگان را عللی عنوان کرد که می تواند در بالا بردن سطح کیفی کار موثر باشد.

وی در پایان صحبت هایش حضور بانوان در صحنه های بین المللی را بسیار تاثیر گذار دانست  و خاطر نشان کرد:حضور بانوان در صحنه های داخلی و بین المللی  موسيقي ديدگاه جهاني نسبت به ايران و زن ايراني را بازتر مي کند و در  نهایت باعث بالا رفتن  سطح فرهنك و نگاه هنري جامعه می شود .

قرار است  گروه موسیقی نریمان در کنسرت تابستانه خود به نوازندگی گلناز جمشيدي: سنتور، مريم ملا: تنبك ، الهام كاظمي:سه تار ،مرجان راوندي:عود ، سارا هستي: كمانچه، ثمين قرباني:آواز ايراني و  تني يعقوبيان:آواز ارمني، قطعاتی را در دستگاه شور و آواز دشتی و نیز دستگاه همایون آواز اصفهان  برای علاقمندان به موسیقی اصیل ایرانی اجرا کند.

58247

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =