نمایندگان مجلس امروز چند تن از اعضای ناظر خود در شوراها، هیات‌ها و مجامع را انتخاب کردند که براساس آراء داده شده، تا اینجای کار فراکسیون امید دست بالا را دارد.

به گزارش خبرآنلاین،‌ نمایندگان مردم در خانه ملت در نشست علنی امروز مجلس، ناظران مجلس در شورای عالی اداری،‌ شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت،‌ شورای حقوق و دستمزد، شورای پول و اعتبار،‌ هیات امنای کتابخانه های عمومی کشور،  ستاد مبارزه با قاچاق کالا و هیات عالی نظارت بر قانون نظام صنفی کشور را انتخاب کردند.

نگاهی بر افراد انتخاب شده از سوی نمایندگان در صحن مجلس حکایت از آن دارد که برخلاف انتخابات هیات رییسه مجلس و کمیسیون‌ها، فراکسیون امید با فرستادن 9 عضو خود به این شوراها و هیات‌ها در مقابل 4 نماینده منتسب به فراکسیون ولایت تا این مرحله از انتخاب ناظرات دست بالا دارد. البته هنوز شوراهای زیادی هستند که مجلس نماینده ناظر خود را برای عضویت در آنها تعیین نکرده و احتمال جابجایی موازنه فعلی وجود دارد.

 

عنوان نهاد

نماینده ناظر/ فراکسیون نماینده

شورای پول و اعتبار

الیاس حضرتی/ امید

محمدرضا تابش/ امید

هیات امنای کتابخانه‌های عمومی کشور

طیبه سیاووشی/ امید

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

احمد انارکی/ امید

بهمن طاهرخانی/ امید

هیات عالی نظارت بر قانون نظام صنفی کشور

قرجه طیار/ امید

علی اکبر کریمی/ ولایت

شورای حقوق و دستمزد

شکور پورحسینی/ ولایت

منصور مرادی/ ولایت

شورای عالی اداری

زهرا ساعی/ امید

فرید موسوی/ امید

شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت

عباس گودرزی / ولایت

علی رستمیان/ امید

 

 اما این ناظرین چگونه انتخاب می شوند؟
براساس آیین‌نامه داخلی مجلس، برای انتخاب نمایندگان ناظر برای عضویت و شرکت در جلسات مجامع، هیأت‌ها و شوراهای مختلف، کمیسیون مربوطه موظف است حداقل به تعداد دو برابر مورد نیاز از نمایندگان داوطلب واجد شرایط را به مجلس معرفی نماید تا مجلس نسبت به انتخاب تعداد مورد نیاز اقدام کند.

این عضویت عموما یک ساله است و در سال بعد دوباره ناظران انتخاب می شوند و حضور نماینده ناظر در جلسات موضوع این ماده مأموریت اداری محسوب می‌شود. نماینده ناظر به تشخیص رئیس کمیسیون ذی‌ربط با غیبت غیرموجه در سه جلسه متوالی یا پنج جلسه غیرمتوالی مستعفی شناخته می‌شود. کمیسیون باید کاندیداهای جدید خود را معرفی کند.

معاونت نظارت مجلس نیز موظف است حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه هر سال گزارشی از اقدامات نظارتی مجلس شورای اسلامی در سال قبل را تهیه و به هیأت رئیسه ارسال کند تا در صورت صلاحدید در جلسه علنی قرائت شود.

29213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    0 1
    مردم دیگر از این اسامی امید و اصولگرا و چپ و راست و ... حالت تهوع گرفته اند. بس است دیگر. به فکر حل مشکلات مردم باشید. بترسید از آه مظلومان که دودمان ظالمان را بر باد خواهد داد.
  • حمید دهشوری A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    0 3
    این جاها معلوم میشه مردم اعتماد چندانی به امانتداری شعارگراییاصولگرایان ندارند