خراسان نوشت:ظهر روز چهارشنبه گذشته، مردی از طریق تلفن همراه با پلیس 110 سرخس تماس گرفت و در حالی که سعی می کرد لرزش صدایش را پنهان کند، آدرسی را در خیابان چمران مشهد به پلیس اعلام کرد و گفت: قتلی در آن منزل مسکونی رخ داده است.

وی در پاسخ به سوال مأمور انتظامی که خود را معرفی کنید، گفت: بعداً خودم را معرفی می کنم و تماس قطع شد.

با توجه به اهمیت و حساسیت خبر بلافاصله مأموران انتظامی ماجرای تماس مشکوک را به نیروهای انتظامی مشهد اعلام کردند و بدین ترتیب با تأیید درستی خبر، کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی در کنار قاضی شعبه 217 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد وارد عمل شدند.

عقربه های ساعت حدود 13 بعدازظهر را نشان می داد که خودروهای پلیس و عوامل بررسی صحنه جرم آژیرکشان در محل وقوع جنایت در خیابان چمران یک متوقف شدند. جسد مربوط به دختری 20 ساله بود که زیر رختخواب های اتاق خواب قرار داشت و یک رشته شال به دور گردنش حلقه شده بود. عامل یا عاملان جنایت در حالی دستان مقتول را نیز با یک روسری بسته بودند که تنها 2 اثر دفاعی (خراشیدگی) روی صورت دختر 20 ساله خودنمایی می کرد.

  بررسی های مقدماتی قاضی «هادی سبحانی» بیانگر آن بود که عامل یا عاملان جنایت با مقتول آشنا بودند و به راحتی وارد منزل شده اند چرا که هیچ گونه اثری از تخریب و یا ورود به عنف در محل زندگی این دختر دیده نمی شد. در ادامه بررسی های قضایی در محل وقوع قتل، کارتن خالی یک دستگاه گوشی تلفن همراه نیز در حالی پیدا شد که اثری از گوشی مقتول وجود نداشت و این احتمال قوت گرفت که عامل یا عاملان جنایت گوشی تلفن را به سرقت برده اند.

با شناسایی هویت مقتول، دقایقی بعد با راهنمایی های قاضی «سبحانی»، کارآگاهان به تحقیقات میدانی درباره وضعیت اجتماعی و اخلاقی مقتول پرداختند که این بررسی ها نشان داد: دختر جوان از حدود 2 ماه قبل در محل وقوع جنایت زندگی می کند و همسایگان نیز به رفت و آمدهای وی مشکوک بودند.

بنابر اظهارات همسایگان دختر جوان از حدود یک سال قبل از منزل پدرش واقع در یکی از روستاهای سرخس متواری شده بود و به طور ناشناس در مشهد زندگی می کرد و هر بار محل سکونت خود را تغییر می داد. همین سرنخ کافی بود تا مقام قضایی و کارآگاهان بر انگیزه این دختر برای تغییر محل های سکونت خود متمرکز شوند. به همین خاطر این احتمال قوت گرفت که او از شناسایی محل اقامت خود وحشت داشته است.

با به دست آمدن این سرنخ ها و به دستور سرهنگ حمید رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) گروهی از کارآگاهان زبده به فرماندهی سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) عملیات ردیابی و رصدهای اطلاعاتی با شنود صدای فرد تماس گیرنده، در سیستم های مرکزی پلیس را آغاز کردند. لرزش محسوس صدا و این جمله که «بعداً خودم را معرفی می کنم!»، عملیات های اطلاعاتی را در حالی به سوی خانواده مقتول کشاند که ادامه تحقیقات نشان می داد قاتل از تلفن همراه مقتول تماس گرفته تا ردپایی از خود بر جا نگذارد.

در حالی که جلسات تخصصی قاضی و کارآگاهان به سپیده دم پنجشنبه کشیده شده بود، قاضی سبحانی با صدور دستور نیابتی از کارآگاهان خواست دامنه بررسی های پلیسی خود را به اطراف محل زندگی نزدیکان مقتول در شهرستان سرخس گسترش دهند. دقایقی بعد با هماهنگی های قضایی با دادستان سرخس، کارآگاهان با شگردهای فنی صدای هر یک از نزدیکان مقتول را مورد بررسی های علمی و تخصصی قرار دادند اما در این میان تنها صدای جوان 30 ساله ای باقی ماند که به بهانه های مختلف از حضور در کنار کارآگاهان خودداری می کرد.

بنابراین ساعتی بعد کارآگاهان با رصدهای اطلاعاتی، محل اختفای او را در نقطه صفر مرزی شناسایی کردند و او را به دام انداختند. این جوان که روز گذشته به پلیس آگاهی هدایت شده بود وقتی در برابر سوالات کارآگاهان قرار گرفت در حالی به قتل خواهرش اعتراف کرد که با شنیدن صدای خود در بی سیم های پلیس در بهت و حیرت فرو رفته بود.

او گفت: وقتی یک سال قبل خواهرم از خانه فرار کرد و دچار انحرافات اخلاقی شد، تصمیم به قتل او گرفتم تا این که چند روز قبل آدرس محل سکونتش را پیدا کردم و با شالی که از سرخس با خودم آورده بودم او را خفه کردم و سپس به سرخس بازگشتم. وی همچنین گفت: از کاری که کرده ام پشیمان نیستم!گزارش خراسان حاکی است: بررسی های بیشتر در این باره با صدور دستورات ویژه قضایی ادامه دارد.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 554235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجيد ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    45 3
    چقد خبر مرگ داديد امروز خدا بخير كنه
    • بی نام EU ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
      14 89
      منم اگه باشم همچین دختری رو می‌کشم... ملت ما تو فضای مجاری همه‌شون میشن روشنفکر و امروزی اما تو جامعه چهره واقعی این مردم رو میشه دید...از عدم رعایت قوانین رانندگی بگیر تا ریختن آشغال توی خیایون و فحاشی و...
    • فرهاد A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
      36 8
      بازهم مشهد...
    • هادی فیروزی A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
      0 2
      فقر خوب بهانه ای شده که فحشا و وقاحت را باهاش ماست مالی کنن... طرف فقیره؟ بره کارگری کنه.. برود مستخدم و کارگر خونه های مردم بشه و جارو بکشه و ظرف بشوره... یعنی کارگری از فاحشه گری بدتره؟؟ نه جانم فقر بهانه است...
  • بی نام CH ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    معلوم نیست چه بلایی سر بنده خدا اورده بودن که از خونه فرار کرده، مقصر اون هم خودتی که برادری نکردی
    • بی نام EU ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
      16 70
      شما تحقیق کردی و به این نتیجه رسیدی؟؟ چرا امثال شما همیشه از متهم یه قهرمان می‌سازید و مظلوم نمایی می‌کنید؟
    • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
      18 8
      واقعا باورتون شده که دختره مشکل اخلاقی داشته،این ها بهانه است که قتل خواهرش را توجیه کنه از کجا معلوم که قتل سر ارث و میراث نبوده
    • بی نام DE ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
      24 1
      ما همینقدر می دونیم که یکی خواهرش رو کشته و خیلی هم بی خود کرده
  • بی نام IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    به علت فقر فرهنگی دختر بیچاره را به این روز انداختند وبعد به خود حق دادند زندگیش رابگیرند حالا یک قاتل روانی به خودافتخار میکند این بدبختی ها از چیست؟
    • بی نام A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
      13 31
      فقر فرهنگی اینه که ندونسته راجع به زندگی یکی دیگه قضاوت کنی
  • بی نام A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    94 9
    حالا اگر برید و راجع به زندگی دختر بدبخت تحقیق کنید میبینید از دست آزارها و روانی بازیهای همین به اصطلاح برادر به ستوه اومده و از خونه فرار کرده
    • بی نام EU ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
      11 39
      شما رفتی تحقیق کردی و به این نتیجه رسیدی؟؟
  • بی نام IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    87 6
    وبازهم جنایت درمشهد.
    • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
      18 35
      آره دیگه. امثال شما از شهر و ولایت تون بلند می شین می یان شهرهای بزرگ و این معظلات رو به بار می یارید.
    • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
      1 0
      دوست عزیز دلیل اصلی ش اینه که سرویس جنایی روزنامه خراسان خیلی فعال هست و البته این بد نیست و خبرانلاین و سایر خبرگزاری ها هم خبرهاشون رو از روزنامه ها برمیدارند. این که از مشهد خبر هست دلیل بر این نیست که جای دیگه خبری نیست
  • بی نام A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    39 13
    خواهر ها هواستون باشه خیلی تو زندگی برادراتون نقش دارید
  • بی نام A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    77 9
    اگر پشیمان نیستی پس چرا داشتی از کشور فرار می کردی؟
    • امير IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
      13 17
      چه ربطي داره ؟ فرار مي كرد نگيرنش
    • بی نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
      13 7
      اشتباهی مثبت دادم. برای اینکه زندان نرود. ربطی به پشیمانی ندارد.
    • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
      8 7
      اينكه پرسيدن نداره ؛ برا اينكه از مجازاتش ميترسيد.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    7 27
    ملت ایران چه وقت میخوان یاد بگیرن که ندانسته راجع به زندگی دیگرون قضاوت نکنن؟؟ یعنی اگه خواهر تو همین کارو بکنه براش فرش قرمز پهن می کنی؟؟
    • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
      8 4
      کلا مردم ما تو فضای مجازی میشن روشنفکر و با فرهنگ
    • بی نام A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
      12 2
      هر کاری می کردم هیچ وقت نمی کشتمش
  • امين A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    10 1
    سعي كنيم ندانسته قضاوت نكنيم. كار اين برادر صد در صد خطا بوده، حتي اگر خواهرش چنين مشكلي داشته حق نداشته بكشتش، ميتونسته يه جور ديگه جذبش كنه و از خطايي كه ميكرده البته اگر ميكرده دورش كنه و راهنماييش كنه. خواهرش هم بايد ميدونسته كه نحوه زندگيش كاملا روي زندگي خانوادش تاثير داره، نميتونيم بگيم به برادرش ربطي نداشته.
  • مادر RU ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    4 18
    خیلیها د راین انحراف مقصرن حتی برادره. اما باید خفه میشد دختر 20 ساله چه غلتی مکنه تو مشهد... امان از ماهواره وتلگرام و...
  • سمیرا A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 3
    تو ده روز گذشته این دومین قتل ناموسیه که داره تو کشور رخ میدهالبته بهتر بگم رسانه ایی میشه، یکی در خوی و این در مشهد. قتل های ناموسی همگی ریشه در فرهنگ غلط مردسالارانه ما ایرانیا داره، تا این فرهنگ درست نشه هر دم از گوشه و کنار کشور خبر قتل یک زن توسط محارمش به گوش میرسه. اینجا دیگه جایی نیست که بگیم تقصیر مسولینه، اینجا خود مردم هستن که باید از این عقاید توحش گونه بیان بیرون.
  • احمد IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    1 0
    این مرد خودش آدم نبوده اگر مرد بود قبل دوسال خواهرشو راهنمایی میکردیا میپرسید ببینه مخارجش از کجا فراهم میشه نه اینکه بعد از دوسال این بد بخت را بکشه وفرار کنه انشاءالله که خودت هم قانون با طناب خفد میکنه که درس عبرت بشه واسه دیگر مردان
  • سینا IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    خاک بر سرت قاتل که نری این بدبخت رو بکشی خودت از اون دختر خیلی کار خلافتری رو انجام دادی تو اگر شخصیت داشتی یک بار قبل از این دوسال میپرسیدی خرجی از کجا میاری حالا ادم شدی واسه خودت انشاءالله اعدام میشی امین امین