خطیب نماز جمعه تهران گفت: برخی فکر می کنند بیت المال صاحب ندارد و هر چقدر بتوانند از آن برداشت کنند زرنگی است؛ خیر صاحب اموال حدود 80 میلیون آدم است.

 به گزارش خبرآنلاین آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه نماز جمعه تهران در مصلای امام خمینی (ره) با اشاره به موضوع حقوق های نجومی برخی مدیران،گفت: مردم و مسئولین ما باید بدانند این ثروتی که به عنوان بیت المال در کشور وجود دارد مانند خونی است که در بدن جریان دارد و باید به تمام اعضا برسد. اگر این خون به عضوی نرسد آن عضو فلج می شود و چه بسا منجر به مرگ انسان می گردد یا انسان را ناقص و علیل می کند.

اهم سخنان خطیب جمعه تهران به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است: 

*تقوا یکی از برکات روزه داری است که در انسان نوری را ایجاد می کند و پرده از حقایق می گشاید و حقیقت گناهان نیز برای انسان روشن می شود. این به برکت تقواست.  

*برخی افراد کرامت انسانی و شرافت خود را به یک نگاه شهوت آلود یا مالی اندک و یا در برابر یک مقام دنیایی می فروشند و شیطان در این بازار دنیا اجناس بدی ارائه می کند ولی چون این اجناس را زینت کرده، دل های انسان ها را به خود مشغول می کند. 

* چیزی از ظلم، آدمکشی و غارت بیت المال بدتر نیست درحالی که شیطان با آراستن این کارها انسان را گمراه می کند. 

* 950نفر در این کشور غارتگری کرده اند و رقم کمی نیست و اینها حقوقی بین 15 تا 50 میلیون داشتند، آنها از مدیران بخش های بانکی، بیمه ای و شرکت های دولتی بوده اند که رقم بالاتر از 50میلیون را هم شنیده ایم؛ بحث از 200میلیون کمتر و بیشتر.

*برخی فکر می کنند بیت المال صاحب ندارد و هر چقدر بتوانند از آن برداشت کنند زرنگی است؛‌ نه خیر اشتباه است،‌ هر ریالی که از بیت المال می گیری صاحب دارد. این ریال ها و میلیون ها صاحب دارد و صاحب این ها حدود 80 میلیون آدم است.  

*بودجه هست ولی در کنار این بودجه‌های کلان دزد فراوان هست،نمی‌دانم مسئولان مربوطه خواب بوده‌اند.

* آقای عضو هیات مدیره چه هنری کرده‌ای که 50 میلیون میگیری؟! از دولت و مسئولان انتظار است که مشخص کنند چه مقدار دزدی شده و چه مقدار به بیت‌المال برگردانده شده است.

*عجیب این است که می‌گویند همه مدیران این گونه نیستند، واقعا خنده آور است میخواهید همه اینگونه باشند! 950 نفرکم است؟

*{ با بیان اینکه ائتلاف آمریکا علیه داعش دروغ است و خود استکبار آنها را بوجود آورده است} امیدواریم دنیا بیدار شده و قیامی علیه آمریکا و استکبار بوجود آید. 

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 554111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    3 0
    عده ای دبگر از مدیران و روسای پایین دست تر دربانکها برای خود بالاترین اضافه کاریها و بالاترین پولهای پاکتی همراه با تنخواه برای میهمانانشان با برداشت از پول پاکتی کارکنان و ایجاد ماموریت های بیجا جهت دریافت حق ماموریت و دریافت هدیه و کادوهای منقول و غیر منقول از مراکز ماموریت رفته را دارند .
  • ناشناس IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    11 1
    کارمندان بانک همه مشکوکند اغلب خانه های میلیاردی و ماشین های گرانقیمت دارند بعید است این مقداز ثروت را از راه مشروع بدست اورده باشند
  • بی نام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    6 0
    ما باید اول مشکلات داخلی را حل کنیم
  • محمد IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    20 1
    کاش این آقای خطیب جمعه به اختلاس های هزاران میلیاردی دولت نهم و دهم اشاره می کرد که هنوز عوامل غارت های بیت المال به مردم معرفی نشده اند . این حقوق های نامشروع هم در آن زمان بوجود آمد
  • احسان A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    11 0
    جدا یعنی این حقوق ها همه مربوط به قوه مجریه است؟ یعنی تو قوه قضاییه از این حقوق ها نداریم؟ تو سایر نهادها چی؟ چرا از اونها حتی یک فیش حقوقی منتشر نشده؟. اصل این کار فساده و باید باهاش مقابله بشه اما کاملا مشخص که تصویه حساب سیاسی برای انتخاباته
  • رضایی IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    4 0
    اقتصاد دولتی یعنی فساد، عقب ماندگی ،تبعیض، فقر زایی و چندین مشکل بزرگ دیگر که یکی از آنها به تنهایی کشوری را از درون می خورد
  • بی نام A1 ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    4 0
    با حقوق 25 میلیونی دندان پزشک خانواده تازه فارغ التحصیل چکار کردید مگر چکار مهمی انجام میدهند
  • قم طلبه بسیجی دوران دفاع مقدس A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    1 0
    فرمایش حاج آقای موحدی کرمانی درمورد حقوقهای نجومی صحیح و بجا ولی با عرض پوزش آیا اختلاصهای سه هزار ملیاردی وامثالهم غارتگری ومکیدن خون مردم وخیانت بر بیت المال نبود چرا آنموقع اینقدر حساس نبودند آیا مفاهیم الفاظ تغییرکرده یا انسانها و000