معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایلام کشور گفت: کشورهای منطقه باید به وظیفه خود در قبال مقابله با ورود ریزگردها با توجه به تاثیر مخرب آن بر سلامت و محیط زیست عمل کنند.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار عصر سه شنبه در نشست مشترک کمیته راهبردی ستاد مقابله با گرد و غبار کشور و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ایلام اظهار کرد: این موضوع راه حل کوتاه مدت و ضربتی ندارد و تنها با اقدامات و برنامه ریزی درازمدت ملی، بین المللی و منطقه ای این مشکل مرتفع می شود.
وی با بیان اینکه دولت اقدامات موثری انحام داده است، یادآور شد: دولت مصوبه ای را در خصوص ارائه و انجام راهکارهای موثر در ارتباط با نحوه پیشگیری برای کاهش آسیب رسانی به مردم و شناسایی کانون های ایجاد ریزگرد و انجام عملیات های آبخیزداری مصوب کرده است.
ابتکار ادامه داد: در عرصه بین المللی و نیز مذاکره 2 جانبه با عراق اقدام ها و گام هایی برداشته شده است و مقرر شده عراق کانون های تاثیرگذار بر ایران را شناسایی و در زمان امنیت آنها را تثبیت کند.
رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد: با کشور ترکیه نیز درباره سدهای احداث شده در این کشور مذاکره صورت گرفته تا این کشور از آبگیری بیابان ها و اراضی عراق جلوگیری نکند.
وی گفت: وزارت امورخارجه گزارش های مرتبط با وضعیت ریزگردهای کشور را به سازمان ملل ارائه داده است تا با انجام تدابیر ملی، منطقه ای و بین المللی گامی موثر برای رفع این مشکل که 18 استان را درگیر کرده برداشته شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 553570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =