اهدای 119 نهال به یاد 119 محیط بان شهید کشور در بستک

مردم بستک هرمزگان با هدف گرامیداشت یاد و خاطره محیط بانان شهید هرمزگان محمد دهقانی و پرویز هرمزی و 119 محیط بان شهید کشور ،119اصله نهال اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين از هرمزگان، اهدای این نهال ها در مراسم نمایشگاه عکس تلاش های پنج ساله موسسه حافظان طبیعت جهانگیریه انجام شد.

در این آیین که با حضور اعضای این موسسه ،گروه های مختلف مردم بستک ،شهردار بستک و برخی اعضای شورای این شهر ،یکی از اعضای شورای شهر بندرعباس و تعدادی از فعالان و خیران زیست محیطی بستک برگزار شد،در کنار نمایشگاه عکس ،شرکت کنندگان برنامه در قالب تریبون آزاد ،دیدگاه های خود پیرامون محیط زیست را بیان کردند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این مراسم اظهار داشت:هرچند کارهایی مانند جمع آوری زباله و پاکسازی ساحل و مکان های عمومی اقدامی ارزشمند است اما رسیدن به فرهنگ نریختن زباله هدف مهمتری است.

کیانوش جهانبخش نگاه فرهنگی مردم بستک به موضوع محیط زیست را قابل تقدیر توصیف و اضافه کرد:برنامه های اجرا شده در این منطقه می تواند به عنوان یک الگوی موفق در سراسر استان به کار گرفته شود.

افسانه بهزاد عضو شورای شهر بستک نیز کارهای انجام شده توسط حافظان طبیعت جهانگیریه را صادقانه و بدون چشمداشت دانست.

شهردار بستک نیز از حافظان طبیعت جهانگیریه به عنوان همراهان مدیریت شهری نام برد و از همکاری این موسسه در احیای پارک رودخانه ای بستک خبر داد و یادآور شد این موسسه نهالکاری و آبیاری و نگهداری این پارک را به مدت یک سال بر عهده داشته است.

محمد جلالی بازیافت پسماند شهری و جدا شدن کامل آب مورد نیاز فضای سبز این شهر از شبکه آب شرب شهری را از برنامه های اجرا شده شهرداری بستک در راستای اهداف زیست محیطی معرفی کرد.

مدیرعامل موسسه حافظان طبیعت جهانگیریه نیز در آیین یاد شده با تشریح بخشی از اهداف و برنامه های جرا شده توسط این موسسه ،حمایت مردمی را مهمترین پشتوانه فعالان محیط زیست بستک دانست.

عادل امینا از ساخت آبشخور ،تعمیر و مرمت کاروانسرا و آب انبار ،روشنگری درباره موضوع شکار با استفاده از روش های فرهنگی و نهالکاری ،به عنوان بخشی از مهمترین محورهای فعالیت این موسسه نام برد.

در پایان این مراسم مردمی ،فعالان ،خیرین و حامیان زیست محیطی بستک مورد تقدیر قرار گرفتند.

نمایشگاه خیابانی عکس با عنوان 'گام سبز در طبیعت ' به مدت سه روز مقابل مسجدجامع بستک از 12تا 15تیر بر پا شد و از افطار تا سحر مورد بازدید و استقبال شهروندان بستک قرار گرفت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 553532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =