مدیر کل بیمه سلامت استان همدان گفت: هم اینک حدود یک میلیون و 121 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 794 هزار نفری این استان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ سعید فرجی، مدیرکل بیمه سلامت استان که در کارگروه تخصصی امور اجتماعی فرهنگی همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: شمار همدانی های زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی 707 هزار نفر و زیر پوشش بیمه کمیته امداد را نیز 24 هزار نفر ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: با این آمار 30 درصد از مردم این استان از خدمات بیمه ای بی بهره هستند.

فرجی افزود: عشایر و روستانشینان فاقد بیمه اجتماعی نیز در دستور کار کمیته تخصصی رفاه و تامین اجتماعی جهت بیمه شدن قرار دارند.

وی در زمینه وضعیت خدمات بیمه پایه درمان هم گفت: با وجود بالا بودن هزینه های پزشکی اجرای طرح تحول نظام سلامت موجب کاهش دغدغه مردم بویژه بیماران و خانواده های آنان شده است.

فرجی تصریح کرد: میزان افراد تحت پوشش بیمه بدون احتساب افراد زیر پوشش بیمه نیروهای مسلح از جمعیت استان بیشتر است که علت این مشکل را هم پوشانی و استفاده یک فرد از خدمات بیمه ای چند سازمان بیمه گر می توان عنوان کرد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان تاکید کرد: هنوز بانک اطلاعاتی دقیقی از بیمه شدگان در دست نیست و این امر اداره کل بیمه سلامت را در شناسایی افرادی که تحت پوشش چندین بیمه هستند ، مشکل کرده است.

فرجی افزود: 59 هزار نفر معادل سه درصد جمعیت استان همدان از چند بیمه بصورت همزمان استفاده می کنند که در صورت احتساب بیمه نیروهای مسلح این آمار افزایش می یابد.

وی یادآور شد: با وجود افزایش سه برابری هزینه های بیمه سلامت از سال 92 تاکنون ولی حق بیمه 1.5 برابر افزایش داشته است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان تصریح کرد: یکی از چالش های عمده حوزه بیمه سلامت تامین هزینه ها است و این امر موجب بدهکاری این مجموعه به دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی شده است.

لارم له ذکر است بیمه سلامت از خدمات دولت تدبیر و امید در قالب طرح تحول نظام سلامت بود که با اجرای آن افراد فاقد بیمه درمانی بدون پرداخت هزینه ای زیر پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 552859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =