بخش دوم نشست خبری خبرآنلاین درباره مفاسد اقتصادی ذیل بررسی عملکرد قوه قضائیه در این زمینه پیگیری شد.

به گزارش خبرآنلاین محمد افکانه دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل دانشجویان در میزگرد دانشجویی خبرآنلاین در خصوص ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با انتقاد از نحوه انتصابهای رییس دولت در این ستاد گفت: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که ایده بسیار خوبی بود توسط برخی انتصابات نادرست نتوانست انتظاراتی که از این ستاد بود را پاسخ بگوید.

وی افزود: آقای الهام علی رغم اینکه انسان بسیار خوبی است ولی به علت مشغله زیادی که داشت نتوانست این ستاد را به صورت مطلوب اداره کند. هم اکنون نیز آقای رحیمی رییس این ستاد خود در مظان اتهام است.

دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل دانشجویان با تاکید بر اینکه عاملین قضایی باید کار خود را صحیح انجام دهند گفت: بحث استقلال قضات بسیار اهمیت دارد. غبارآلود کردن فضای کشور بر روند رسیدگی پرونده های فساد اقتصادی از سوی قضات تاثیر دارد.

دلفاردی با بیان اینکه آیت الله آملی بعد از نشستن در کرسی قاضی القضاتی شعارهای بسیار خوبی مطرح کرده بود گفت: قصد اینکه تنها یک قوه را متهم کنم ندارم، یعنی سه قوه در سیر کند روند رسیدگی به مفاسد اقتصادی مقصر اند. روند کند معرفی مفاسدان به نوعی توهین به شعور مردم است. از قوه قضاییه علی رغم شعارهای اولیه آیت الله آملی بیش از این انتظار می رفت و  باید ایشان جدیت بیشتر به خرج دهند.

وحید اشتری مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز با اشاره به بند هشت فرمان رهبر معظم انقلاب در مبارزه با مفاسد اقتصادی بر عدم شعارزدگی در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت:  علی رغم اینکه در ابتدا آقای آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه تاکید داشتند که به طرح شعار اعتقادی ندارد ولی عملا بعد از چند ماه که از تصدی ایشان بر قوه قضاییه می گذرد هنوز شاهد نیستیم که شعارها روند عملی به خود بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه با آمدن آیت الله آملی لاریجانی به قوه قضاییه بارقه های امید در جنبش دانشجویی زده شد که قوه قضاییه به مسیر اصلی خود بازگشته است افزود: به عنوان مثال ایشان می توانست بعد از انتخابات و در مورد حوادثی که پیش آمد روشن تر وارد شده و افراد را پای میز محاکمه بکشاند.

مسئول بسیج دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به طرح برخی اتهامات در مناظره ها گفت: پس از طرح این اتهامات این شبهه برای مردم ایجاد شده است که آیا این مفاسد بین مسئولان است. قوه قضاییه باید پیگیری می کرد و خود را بهتر نشان می داد.

وی با بیان اینکه دامنه فعالیت قوه قضاییه می توانست فراتر از این باشد گفت: متاسفانه یک مصونیت آهنین بین افرادی به وجود آمده که به برخی مسئولین منسوب اند. مثلا خانواده آقای هاشمی و تحریک های آنان در خصوص حوادث بعد انتخابات کاملا مشهود است و قوه قضاییه باید به به جرم آنان رسیدگی کند. این نقاطی است که می شود عملکرد آقای لاریجانی در قوه قضاییه را ارزیابی و نقد کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 55232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبر IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۷
    0 0
    اینها دانشجو هستند؟ چند ساله دانشجو اند!؟