مسئولین شهری و استانی آذربایجان غربی مردم را به حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس فراخواندند.

قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی:
روز قدس، روز برآمدن امواج خروشان ملتهای آگاه و غیور علیه ظلم و ستم و روز بیداری مسلمانان و اتحاد آنها در مقابل دشمنان و مستکبرین عالم است. این روز مقدس، یادآور حماسه ای ماندگار، فریادی بی کرانه و مظلومیتی بی مرز است.

اکنون و در این مقطع حساس و مهم و در آستانه فرا رسیدن روز جهانی قدس بعنوان یادگار ارزشمند و تاثیرگذار حضرت امام(ره)، تمامی برادران و خواهران و مردم شريف، غيور، انقلابي و هميشه در صحنه آذربايجان غربي همراه با مردم سراسر کشور در حضوری دشمن شکن، حمایت و همراهی خود را با آرمان قدس و ملت مظلوم فلسطین اعلام خواهند نمود. مردم روزه دار استان یکبار دیگر با حضور یکپارچه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، به استکبار جهانی و خائنان به آرمانهای فلسطین خواهند فهماند که مسلمانان جهان، هرگز از اصول و آرمان های خود دست نخواهند کشید و به مبارزان فلسطینی، این امید را خواهند داد که در مبارزه خود علیه اشغالگران قدس شریف، تنها نیستند و تمامی مسلمانان جهان همواره یار و یاور آنها هستند. از درگاه ايزد منان، عزت، اقتدار و پايندگي روزافزون اسلام و مسلمين و پيروزي نهايي مردم سرزمين قدس شريف را خواستارم.

عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی:
باسمه تعالی
روز قدس روز حیات اسلام است. امام خمینی( ره)
روز قدس نماد ظلم ستیزی ابدی و عدالت جویی ازلی اُمتی مسلمان است که همه جهانیان را به حضور حماسی در مبارزه بی امان با استکبار جهانی فرا می‌خواند. امروزه جهان اسلام به ویژه کشورهای خاورمیانه از فلسطین گرفته تا یمن و سوریه شاهد دسیسه های رژیم غاصب صهیونیستی و سیاست های غلط کشورهای منطقه و مرتجع عربی و جریان های تروریستی تکفیری که باعث به خاک و خون کشیده شدن انسان های بی گناه گردیده است.
امروز، توطئه نژادپرستی در حال تهدید انسانیت، کرامت، ارزش، هویت، امنیت و آرامش کل بشریت است و کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی در معرض عملیات تروریستی که جزئی از توطئه‌‌های صهیونیسم جهانی است قرار دارند.
از این رو آحاد ملت ایران با باوری ژرف به اینکه ریشه اصلی بحران های خاورمیانه تداوم اشغال فلسطین و دیگر سرزمین های اسلامی و استمرار خوی تجاوز گری، وحشیگری و رژیم خون ریز صهیونیستی و پشتیبانی های ناجوانمردانه آمریکا و سکوت خائنانه مجامع بین المللی به ظاهر طرفدار حقوق بشر می باشد به جهانیان نشان خواهند داد که هیچ ستمگری را یارای مقاومت در برابر سیل خروشان امت به پا خواسته اسلام نیست و اسرائیل، محکوم به نابودی است.
جامعه بزرگ ورزش و جوانان آذربایجان غربی اعم از کارکنان مجموعه ورزش و جوانان،ورزشکاران و قهرمانان، مربیان، داوران، پیشکسوتان، اعضای هیأت های ورزشی و سازمان های مردم نهاد امور جوانان همگام با سایر اقشار ملّت مسلمان و انقلابی ایران اسلامی و بویژه مردم غیور و روزه دار استان آذربایجان غربی ضمن شرکت گسترده در راهپیمایی حماسی روز جهانی قدس که روز بیزاری از رژیم غاصب صهیونیستی است و به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) که: اسرائیل غده سرطانی است که باید از صحنه روزگار محو گردد، با فریاد های بلند مرگ بر آمریگا و مرگ بر اسرائیل، انزجار خود را از ستمگران و غاصبان اعلام خواهند نمود.

محمد حضرت پور شهردار ارومیه:بسم الله الرحمن الرحیم
روز جهانی قدس روز فریاد رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست‌های غارتگر و روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.

اینک در آستانه سی و هشتمین سال از نامگذاری پر خیر و برکت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام «روز جهانی قدس» به سر می‌بریم، بی‌شک این نامگذاری نه یک حرکت انفعالی و نمادین بلکه طرح و برنامه‌ای هوشمندانه برای مقابله با استکبار و غارتگران بین‌المللی است که از سوی امام خمینی (ره) پایه‌گذاری شده و در واقع می‌توان از این روز با عنوان روز اتحاد کشورهای اسلامی در برابر این افراد یاد کرد.

صهیونیست غاصب باید بداند حکومت اسلامی و به ویژه مردم شریف و انقلابی ایران همواره از حقوق به‌حق ملت فلسطین حمایت کرده و غده سرطانی اسرائیل غاصب را نابود شدنی می‌داند و برای نابودی آن از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کند.

بدون شک امسال نیز راهپیمایی روز قدس با توجه به اقدامات اخیر دشمن در منطقه به خصوص در کشورهای سوریه، یمن، عراق و کشتار مردم بی‌گناه توسط تکفیری‌‌ها و داعشی‌ها پر رنگ‌تر از هر سال برگزار خواهد شد.

اینجانب ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، از آحاد مردم همیشه در صحنه و روزه‌دار ارومیه دعوت می‌نمایم با حضور قدرتمند خود در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت نموده و لرزه بر اندام پوشالی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی بیاندازند و موجب دلگرمی و قوت قلب مبارزان فلسطینی و جبهه مقاومت اسلامی در این برهه حساس و تاریخی جهان اسلام باشند.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه:
باسمه تعالی
با سلام خدمت مردم شریف و غیور استان آذربایجان غربی
چنانچه مستحضرید در آستانه روز قدس، آخرین جمعه ماه ضیافت الهی قرار داریم دوباره ذهن ها با درد و رنج مردمی پایدار نزدیک می‌گردد. جمعه ای که به ابتکار حضرت روح ا... سراسر دنیای اسلام آکنده از یاد فلسطین پاره تن اسلام می‌گردد. یک ماه مراقبت و مجاهدت در میهمانی خدا می‌طلبد به یاد مظلومان عالم بود؛ مظلومانی که جز یاری مسلمانان به هیچ نهاد بین المللی دیگری امیدی ندارند.
در آستانه روز قدس امسال چندین واقعه در منطقه و کشورمان در حال روی دادن است که بر خود وظیفه می دانم به اطلاع شما امت قهرمان برسانم:
1: از مدت ها پیش بر مسئولان نظام اسلامی اثبات شده بود که استکبار جهانی در عرصه منطقه غرب آسیا جهت محدود سازی شعاع حرکتی جمهوری اسلامی ایران برنامه هایی را طراحی نموده و اکنون به وضوح شاهد هستیم این طراحی ها به مرحله اجرا درآمده است. البته به نیابت از آمریکایی ها و دیگر قدرت‌های غربی برخی حکام نادان منطقه اجرای برنامه ها را بر عهده گرفته اند. شایان ذکر است اینجانب اطمینان دارم محدود سازی جمهوری اسلامی ایران به منظور ارتقای ضریب امنیتی رژیم اشغالگر قدس صورت می پذیرد.
2: در راستای حذف آرمان فلسطین از اذهان جهان اسلام برخی حکام منطقه با راهبری رژیم صهیونیستی طرح افزایش خشونت در منطقه را دنبال می کنند که از طریق گروهک های تروریستی نظیر داعش به مرحله اجرا درآمده است. البته بر همگان واضح و مبرهن است که داعش و دیگر گروههای تروریستی با چه هدفی خلق و اداره می شوند و از سوی کدام حکومت ها حمایت می گردند.
3: اینجانب معتقدم در راستای ضربه زدن بر پیکر مقاومت در منطقه به رهبری ایران اسلامی سرویس های جاسوسی - تروریستی منطقه تقسیم کار نموده اند. به طوریکه برخی از سرویس های کشورهای عربی مأموریت ایجاد ناامنی در داخل کشور و سرویس تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی مأموریت ترور و سرویس های غربی مأموریت فضا سازی علیه کشورمان را بر عهده دارند. باید دقت داشت در هیچ‌یک از دام های سرویس های جاسوسی غربی - عربی گرفتار نشد.
4:چنانچه عرض شد برخی از سرویس های عربی در منطقه قصد برهم زدن امنیت داخلی جمهوری اسلامی را دارند. اعزام تیم‌های انتحاری وابسته به جریان عربی - صهیونیستی داعش و تیم های ترور و ناامنی وابسته به گروهک دموکرات که در طی هفته های گذشته مورد ضربه جدی سربازان اسلام قرار گرفتند در راستای همین پروژه صورت می پذیرد. ملت غیور آذربایجان غربی باید هشیارتر از گذشته تحرکات مشکوک را دنبال و به آگاهی نیروهای امنیتی و نظامی برسانند.
5: شکستن قبح رابطه با غاصب در گوشه ای از جهان اسلام و در قالب عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی برخی کشورهای منطقه، میدانی است که توسط غربی ها طراحی شده تا از این طریق رفته رفته حضور اسرائیل در منطقه را مشروع جلوه داده و حذف کامل فلسطین را تحقق بخشد. باید از چنین رفتارهایی در عرصه روابط بین الملل ابراز انزجار نمود.
با عنایت به مواردی که ذکر شد و بسیاری دیگر از موارد که امکان بازگویی آنها وجود ندارد، به نظر روز قدس امسال از حساسیت ویژه ای برخوردار است که با حضور یکپارچه امت قهرمان نقشه های شوم دشمنان نقش بر آب خواهد شد.
اینجانب ضمن دعوت از همه مردم جهت شرکت در راهپیمایی روز قدس برای همه هم استانیهای عزیز از درگاه احدیت قبولی طاعات و عبادات در این ماه عزیز را مسألت می‌نمایم.

والسلام علیکم و رحمت ا... وبرکاته
سید مهدی قریشی
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ارومیه
رمضان المبارک 1437

سردار ناصر اصلانی فرمانده انتظامی آذربایجان غربی:
ملت مومن و آگاه و هوشمند ایران اسلامی با نگاه اصولی به مسئله فلسطین همه ساله بخاطر جنایات وحشیانه رژیم نامشروع اشغالگر قدس و ماهیت سیاسی و عملکرد خصمانه رژیم صهیونستی اسرائیل نسبت به مسلمین و مقدسات آنان جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به ندای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفته و با برپایی راهپیمایی از سوی مسلمانان سراسر جهان از مظلومیت مردم فلسطین حمایت و از رژیم غاصب، نژادپرست و فتنه انگیز اسرائیل، شعار مرگ بر اسرائیل سر خواهند داد.
سارش خیانت آلود بسیاری از دولت های عربی بویژه استکبار جهانی و ایادی وابسته اش از دولت غاصب صهیونیست بر بی شرمی و وقاحت این رژیم شرور و بدخواه افزوده است که در عصر حاضر آنچه که به عنوان استکبار جهانی آرامش و امنیت جهان و مدرم را بخطر انداخته و اخلاق، ایمان، سلامت و رفاه بشریت را در معرض انهدام جدی قراداده است ترکیب نامیمون صهیونیسم که در اس آن رژیم اشغالگر قدس می باشد.
سکوت مجامع جهانی در مقابل جنایت بزرگ صهیونیست ها نشانه سقوط اخلاقی انسانی در دنیای کنونی و تمسک به خوی دردمنشانه و رفتار غیرانسانی در عرصه روابط بین المللی است، به گونه ای که با جانبداری برخی از کشورها بخصوص آمریکا همراه است.
روزجهانی قدس، روز نماد تقویت فرهنگ بی امان مبارزه با صهیونیسم جهانی و روز حمایت  بی دریغ از مردم ستمدیده و رنج کشیده فلسطین و همه ملت های مظلوم و تحت ستم جهان می باشد و به عنوان میراث و یادگار حضرت امام (ره) آن مجتهد و رهبر متقی ، روز بیداری امت اسلام، روز نمایش قدرت اسلام و روز تحقق آمال مسلمین جهان در رفع ظلم و ستم است، تجمع روز جهانی قدس در سراسر دنیا امروزه بعنوان نمادی برای یک عزم جهانی در جهت عدالت خواهی و آزادی طلبی ملت ها تبدیل شده است، در این روز دشمن صهیونیستی برخود خواهد لرزید و افکار عمومی جهان از پیش بر ماهیت ضدبشری آن پی خواهد برد.
بهمین منظور فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی، در بیعت مجددبا  آرمان های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و لبیک گویی به منویات رهبر فرزانه لنقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) با اعتقاد کامل به حقانیت ملت مظلوم فلسطین، ضمن تامین امنیت راهپیمایان و دعوت از آحاد مردم عزیز جهت شرکت در این حضور حماسی، حمایت راسخ خود را از آنان اعلام و در کنار مردم روزه دار و ولایت مدار همیشه در صحنه استان با حضور گسترده در راهپیمایی جمعه 11 تیرماه، بار دیگر انزجار خود را از رژیم غاصب اسرائیل و استکبار جهانی به گوش جهانیان خواهد رساند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =