شرق نوشت: چند روز پیش قاضی سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی خبر از ثبت ٩هزارو ٣٠٠ شرکت صوری در جزیره کیش با یک کد ملی و دوهزارو ٨٠٠ پرونده مربوط به یک آپارتمان داد.

 صحبت‌های سراج در برنامه تلویزیونی واکنش تند اکبر ترکان، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی را در پی داشت. ترکان در واکنش به اظهارات سراج با رد این ادعا گفت: «من تعجب می‌کنم چرا آقای سراج قبل از اینکه مدارک را برای ما ارسال کنند یا اینکه موضوع را به بنده بگویند تا پیگیری لازم را در‌این‌خصوص انجام دهم، مطلب را در یک رسانه اعلام می‌کنند؛ نمی‌دانم این کار برای چیست؟».

او دیروز در گفت‌وگو با تابناک گفت: از رئیس محترم سازمان بازرسی کل کشور مي‌خواهم اگر مدارک و سندی درخصوص آنچه اعلام کرده‌اند، دارند؛ برای ما در مناطق آزاد ارسال کنند تا بررسی و نتیجه را اعلام کنیم. دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به نحوه ثبت شرکت‌ها در این مناطق، تصریح کرد: پس از اینکه شرکت‌ها در مناطق آزاد ثبت می‌شوند، باید سالانه ترازنامه، که یکی از مهم‌ترین گزارش‌های مالی است و وضعیت دارایی، بدهی و سرمایه واحد تجاری را در تاریخ مشخصی نمایش می‌دهد، بدهند.  ترکان تأکید کرد: اگر شرکتی در مناطق آزاد باشد که ترازنامه سالانه خود را برای بررسی ارائه نکند، قطعا جلوی ادامه فعالیت آن گرفته خواهد شد. اینکه شرکتی در مناطق آزاد باشد که صرفا نسبت به صدور فاکتور برای فرار از مالیات اقدام کند، بعید می‌دانم وجود خارجی داشته باشد. او اعلام کرد: بهتر است ایشان به ‌عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، اگر مدارکی درخصوص مطالبی که فرموده‌اند دارند، به ما بدهند تا بررسی کنیم. اگر صحت داشت، آن‌گاه موضوع اعلام رسانه‌ای بشود.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =